Wywala olej!!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
zen

Wywala olej!!

Post autor: zen »

Wiem ze byly podobne tematy ale bez konkretnej odpowiedzi jak temu zaradzic. Otuz wywala mi olej wezem ktury idzie do filtra powietrza. Ponoc ten typ tak ma, ale zeby taka ilosc na 400KM 1LITR :shock:
Auto stoji teraz u mechanika z rozebranym silnikiem bo myslelismy ze pierscien olejowy pekl, dodam ze jestem po ich wymianie. Nie wiem co zrobic :?:
Mam jeszcze jedno pytanie, jakie sa dopuszczalne luzy na pierscieniach olejowych. U mnie po wymianie jest 0,60mm. Czy to za duzo czy w normie.
Prosze o szybka pomoc bo jestem bez autka :cry:
invictus

Post autor: invictus »

Normalne jest takie twarde bloto w filtrze ale nie plynny olej...zeby tam byl plynny olej
to musialby miec takie przedmuchy jak doopa po fasoli.... :wink:

Jak kiedys tomek napisal 0.4mm to max wartosc dopuszczalna...
zen

Post autor: zen »

<Normalne jest takie twarde bloto w filtrze ale nie plynny olej...zeby tam byl plynny olej
to musialby miec takie przedmuchy jak doopa po fasoli.... >
Olej jest plynny
:cry: No to po mnie, tylko jak mu przetlumaczyc ze to wina tych pierscieni co robil :?: Caly czas sie upiera ze jest dobrze!
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Litr na 400km to zaj...iscie duzo!!!
Jak invictus powiedzial, jakis tam szlam w nieduzej ilosci to zawsze sie zbierze w filtrze, ale nie "zywy" olej :shock:

Mi troszke olej wycieka a i tak od wymiany do wymiany rzadko kiedy ponad litr doleje. No chyba ze w trasie wiecej pojezdze i troche go przegonie.
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
zen

Post autor: zen »

Ale czy ta roznica 0.4 a 0.6 to tak wiele ze by tak wywalalo olej?
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

jeżeli 0,4 to max luz, więc 0,6 to przegięcie o 50 % - spora różnica, więc masz przyczynę
zen

Post autor: zen »

DZwonilem przed chwila do niego i powiedzialem ze jest to wina tych luzow na pierscieniach. Odpowiedzial mi ze "trzeba bendzie robic tuleje" i ze to jest tuzy koszt, raczej nieoplacalny. No to jestem w zajebistej sytuacj :!: Moge jezdzic i co 400km dolewac litr oleju, lub zrobic te tuleje i myslec ze to pomoze. :cry:
To auto mnie wykancza :evil:
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Powiedz mechaniorowi zeby ci to zrobil tak jak ty chcesz albo zmien mechaniora i tyle.
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

coz z tymi tulejami to bym powiedzial ze mechaniol pewnie do takich rzeczy dojscia nie ma i stad mowi ze duza kasa - bo za taka by sie pofatygowal :roll:
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

Kasa może wyjść spora, bo za cena za jedną tuleję będzie spokojnie ponad 150 zł.
Wiadomo, że do tego dojdzie pewnie niezbyt tania robocizna. Dziwię się tylko dlaczego mechanik przed wymianą pierścieni nie zmierzył zużucia tylei tłokowych !
Kolejny przykład niedouczonego papracza, robota czysto na przypał !
invictus

Post autor: invictus »

Ja bym mu wpier** wyciagnal z ciebie kase i ty mu mu mowisz co trzeba zrobic... no bez kitu... zero szacunku dla klienta...
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

oczywiście Zen - ten mechanik wprowadził Cię w błąd ! to nie Twoja wina, że gość nie zna się na rzeczy ! Powinien postawić trafną diagnozę, a w tym przypadku było to oczywiste, że tuleje nadają się do wymiany ! Straciłeś kasę na pierścienie, a on naraził Cię na dalsze koszty ! Najdelikatniejszym sposobem będzie opuszczenie tego warsztatu - już nic dobrego Cię tu nie spotka ! Koniecznie zmień mechanika.
invictus

Post autor: invictus »

A ja bym go pomeczyl, postraszyl sadem konsumenckim itp... moze cos poradzi jak sie przestraszy :wink:
zen

Post autor: zen »

Dokladnie przeciez jak robil pierscienie to widzial jaka jest sprawa i powinien powiedziec ze pierscienie nic nie dadza :!: A tak zrobil skasowal 700zl (moja miesieczna pensja) i zadowolony z rzycia :evil: Kasa w bloto, kobieta lekkich obyczajów co za partacze :!: Powiedzialem ze tych tuleji nie ma robic bo mnie na to nie stac! Wiec powiedzial ze zlozy silnik na jutro. Niech sie tylko odezwie ze chce jakas kase to mu chyba wyje... Takim oto sposobem zostalem lzejszy o 700zl i ze spieprzonym silnikiem. Rece mi opadly :cry:
invictus

Post autor: invictus »

Jak wyzej. Postrasz go sadem konsumenckim.

A koszt samych pierscieni do ciebie to kolo 250-300 zl +uszczelka+ planowanie to razem kolo 400 zl a on zgarnal 300 - Ja bym nie odpuscil mu tego...
ODPOWIEDZ