Pytanie o RDZĘ !!!
Pytanie o RDZĘ !!!
Witajcie
Troche sie dziś zezłościłem bo zakładałem sobie uchylne szybki do mojego pugolota (wersja 3d) i jak zdiąłem szyby z uszczelkami to po obydwu stronach w tym samym miejscu zobaczyłem RDZĘ !!! To miejsce to dolny róg okienka od strony słupka drzwiowego. Od strony pasażera jest jeszcze jako tako ale od kierowcy to się zrobiło ogromne dziursko i przez to dziursko widać że w środku nie jest dużo lepiej. Samochód jest stosunkowo młody (94 r.) i bezwypadkowy oprócz obtarć które mu sam porobiłem . Czy to jest jakieś newralgiczne miejsce w tych sprzętach czy ja mam pecha ?
A może ktoś to już naprawiał bo ja nawet nie wiem jak się do tego zabrać - pruć słupki czy może tylko popsikać jakimś środkiem anty-rdza.
Krzysiek
Troche sie dziś zezłościłem bo zakładałem sobie uchylne szybki do mojego pugolota (wersja 3d) i jak zdiąłem szyby z uszczelkami to po obydwu stronach w tym samym miejscu zobaczyłem RDZĘ !!! To miejsce to dolny róg okienka od strony słupka drzwiowego. Od strony pasażera jest jeszcze jako tako ale od kierowcy to się zrobiło ogromne dziursko i przez to dziursko widać że w środku nie jest dużo lepiej. Samochód jest stosunkowo młody (94 r.) i bezwypadkowy oprócz obtarć które mu sam porobiłem . Czy to jest jakieś newralgiczne miejsce w tych sprzętach czy ja mam pecha ?
A może ktoś to już naprawiał bo ja nawet nie wiem jak się do tego zabrać - pruć słupki czy może tylko popsikać jakimś środkiem anty-rdza.
Krzysiek
Kiedyś kupiłem na Allegro fajny preparat w puszce (jak się znów pojawi, to dam Tobie link, później mogę napisać jak to się nazywa, bo nie mam tego przy kompie;)). Działał tak: ścierałeś rdzę i smarowałeś ww. preparatem. Dobre było to, że jak nie usunąłeś całej rdzy, to ten preparat neutralizował ją, czy utleniał (nie znam się dokładnie więc sorki, jak złego słowa użyłem). Tak czy owak rdza stawała się czarna, po dwóch dniach możnabyło miejsce zamalować.
Zrobiłem tak i ognisko rdzy mam usunięte - jak na razie jest ładnie
Zrobiłem tak i ognisko rdzy mam usunięte - jak na razie jest ładnie
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
moze KORTANIN ?
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Ten co ja mam to napewno nie jest Kortanin, z tego co pamiętam to nazwa rozpoczyna się na "A"
Ale zapewne jest wiele środków o podobnym działaniu i możliwe, że ten o którym wspominasz działa tak samo lub podobnie
Wiem, że niektóre są dostępne w spray'u, a niektóre w puszce. Najważniejsze w tych środkach jest to, aby potrafił zwalczyć rdzę, której nie usuneliśmy, bo np. złe dojście, czy brak sił, czy też lenistwo
Ale zapewne jest wiele środków o podobnym działaniu i możliwe, że ten o którym wspominasz działa tak samo lub podobnie
Wiem, że niektóre są dostępne w spray'u, a niektóre w puszce. Najważniejsze w tych środkach jest to, aby potrafił zwalczyć rdzę, której nie usuneliśmy, bo np. złe dojście, czy brak sił, czy też lenistwo
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dobry i sprawdzony na 100% przez kilka osób na 205 jest FLUIDOL-ML Preparat antykorozyjny firmy CHEMA Jest w spray'u wiec łatwo dociera w każde miejsce i nie oddziaływuje na powłoke lakierowa!
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie konieczne jest oczyszczanie powieżchni ale wiadomo że wypada chociaż jakąś szmatką przetrzec. Jest to preparat woskowo-lanolinowy odporny na wszelkie rodzaje korozji. Jest dobrze penetrujacy i wypierajacy wode.
Ja jeszcze nie potrzebowałem go za bardzo stosować ale raz spróbowałem i jestem pod wrazeniem. Polecił mi go mechanik który jeździ 205 i ja tym psikał
Ja jeszcze nie potrzebowałem go za bardzo stosować ale raz spróbowałem i jestem pod wrazeniem. Polecił mi go mechanik który jeździ 205 i ja tym psikał
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
należy najpierw usunąć rdze tzn. (papierem ściernym np. 30) do gołej blachy, tak aż cała rdza zniknie (no chyba że jest to korozja wżerowa to wtedu usuwamy ile sie da i kładziemy odrdzewiacz) po oczyszczeniu blachy odtłuszczamy np. benzynka ekstrakcyjną i na to kładziemy cortanin, brunox, APP czy jakieś inne wynalazki. Według mnie najlepszym środkiem antykorozyjnym jest taki środek, który jest na bazie żywicy np. brunox (cortanin jest na roztworze wodnym i po jakimś czasie ulega sproszkowaniu tzn wysycha i odpada) Po odtłuszczeniu powierzchni kładziemy dwie warstwy środka antykorozyjnego w przerwie kilku godzi i na to kładziemy podkład np. wypełniający 5+1 HS (jeżeli są ubytki w lakierze) i lakier nawierzchniowy.
p.s a co do rdzy w miejscach uszczelek w 3-drzwiówkach, to chyba standard. Ja też musiałem usuwać, także nie ma się co przejmować jeśli w porę usuniemy ognisko korozji. Jeżeli będziemy zwlekać, to zrobi sie dziura i bez pomocy blacharza sie nie obejdzie
p.s a co do rdzy w miejscach uszczelek w 3-drzwiówkach, to chyba standard. Ja też musiałem usuwać, także nie ma się co przejmować jeśli w porę usuniemy ognisko korozji. Jeżeli będziemy zwlekać, to zrobi sie dziura i bez pomocy blacharza sie nie obejdzie
- Yahoo
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Włocławek
mimo wszystko nie zgadzam się z przedmówcą - nie można oczyszczać mniej wiecej, tylko dokładnie. hammerite to nie jest jakieś tam cudo - chyba, że do pomalowania płotu. nie należy zaklejać dziur w blasze szpachlówką - ona pije wodę i koroja będzie postępować dalej ! do takich dziurek proponuję żywicę i matę szklaną, na to szpachlówka do wyrównania, podkład i lakier.