gti 1.9 - płyn chłodzący sobie kap kap kap...
gti 1.9 - płyn chłodzący sobie kap kap kap...
Mam szybkie pytanko (bo jutro ściganie ) - ze zbiorniczka wyrównawczego odchodzi kilka - nazwijmy to roboczo - rurek. Grube wiadomo, więc nie wnikam, ale bezpośrednio pod samym korkiem jest rurka średnicy koło 5 mm, która w moim silniku kończy się gdzieś nad kolektorem wydechowym i nie jest z niczym połączona. Z tej rurki (po rozgrzaniu silnika) płyn chłodzący sobie kapie radośnie. Co zrobić:
- zatkać rurkę, bo nie jest niezbędna
- zignorować rurkę - niech sobie kapie, płyn nie jest taki drogi
- koniecznie połączyć rurkę z jej drugą połówką, która idzie do ..............
Pomóżcie szybko, bo bym sobie jutro pojeździł troszkę, nie pojadę przecież na drugi spot sejem...
- zatkać rurkę, bo nie jest niezbędna
- zignorować rurkę - niech sobie kapie, płyn nie jest taki drogi
- koniecznie połączyć rurkę z jej drugą połówką, która idzie do ..............
Pomóżcie szybko, bo bym sobie jutro pojeździł troszkę, nie pojadę przecież na drugi spot sejem...
- Yahoo
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Włocławek
Ta rurka to przelew. W razie osiągnięcia przez płyn zbyt wysokiej temperatury, a co za tym idzie wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia korek na zbiorniczku wyrównawczym lekko się "składa" otwierając drogę do tej właśnie rurki. Nie jest ona z niczym połączona, więc drugiej części nie znajdziesz. Jeśli wywala Ci płyn, oznacza to, że silnik się przegrzewa - uszkodzenie wiatraka, uszczelki pod głowicą, itp. Przy normalnej eksploatacji płyn nie ma prawa wyciekać przez ten wężyk.
- Yahoo
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Włocławek
1. pokombinuj z czujnikiem.
2. jeśli uszczelkę masz do wymiany, to i tak nic straconego - po wymianie będziesz pewien, że wszystko w tym miejscu jest ok.
3. płynu nalej tak z 2 cm ponad ten zgrzew na zbiorniczku, a jeśli nie masz możliwości luknąć dokładnie, nalej mniej więcej do połowy zbiorniczka
4. pamiętaj o odpowietrzeniu układu chłodzenia po nalaniu nowego płynu
2. jeśli uszczelkę masz do wymiany, to i tak nic straconego - po wymianie będziesz pewien, że wszystko w tym miejscu jest ok.
3. płynu nalej tak z 2 cm ponad ten zgrzew na zbiorniczku, a jeśli nie masz możliwości luknąć dokładnie, nalej mniej więcej do połowy zbiorniczka
4. pamiętaj o odpowietrzeniu układu chłodzenia po nalaniu nowego płynu
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hi!
Na wymiane uszczelki zapraszam do nas.
Co do tej rurki, to rzeczywiscie jest to przelew, i tamtedy ucieka plyn jak sie zagotuje i powiekszy swoja objetosc.
Jezeli plyn osiaga ci temp 80-90 stopni i ucieka - to wymien korek! U mnie pomoglo. Plyn chlodniczy nie ma prawa sie gotowac nawet przy temp 120stopni!! Co innego woda, ale wody bym nie wlewal, no chyba ze nie szkoda ci pompy wodnej ktora jest smarowana plynem.
Na wymiane uszczelki zapraszam do nas.
Co do tej rurki, to rzeczywiscie jest to przelew, i tamtedy ucieka plyn jak sie zagotuje i powiekszy swoja objetosc.
Jezeli plyn osiaga ci temp 80-90 stopni i ucieka - to wymien korek! U mnie pomoglo. Plyn chlodniczy nie ma prawa sie gotowac nawet przy temp 120stopni!! Co innego woda, ale wody bym nie wlewal, no chyba ze nie szkoda ci pompy wodnej ktora jest smarowana plynem.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kubski
- Nowicjusz
- Posty: 84
- Rejestracja: 18 cze pt, 2004 9:31 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
He, he, właśnie miałem przedwczoraj tą sama zagadkę z tym wężykiem, bo zobaczyłem, że do niczego nie jest podłączony, ale w końcu wykumałem do czego on służy. Tyle, że miałem lekko pekniety zbiorniczek i mi ciekł płyn i myslałem początkowo, że z tej rurki... Jak masz za duzo płynu, to lepiej byłoby trochę go odciągnąć -albo specjalną pompką, albo po prostu włóż do zbiorniczka wężyk, drugi koniec umieść na nizszym poziomie niż zbiorniczek i pociagnij płyn ustami aż zacznie się wylewać i wyleci ile trzeba (możesz sobiezlać do butelki na później). Tylko nie rób tego na ciepłym silniku (płyn dość długo po jeździe pozostaje gorący)!!!
kiedyś: 205 1.9GTI
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0
teraz: rajdówka na bazie Fiesty 2.0