olej w silniku
olej w silniku
muszę wymienić olej w moim lewku; mądrzy ludzie poradzili mi, że najlepszy jest półsyntetyk - problem w tym, że teraz jeźdżę na mineralnym i nie wiem, czy taka zamiana jest możliwa? potrzebuję Waszych podpowiedzi!
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
z tego co ja wiem ale mineralnego nie wymienia sie na rzadszy. jesli masz przejechane powiedzmy 130-150 tys lub wiecej to nie dawaj polsyntetyka. no chyba ze robiles generalny remont silnik - dokladniej chodzi mi WYLACZNIE o wymiane wszystkich w nim uszczelek to mozesz lac
ja mialem all wymieniane jak kupilem auto wiec jezdze na polsyntetyku mimo iz mam juz jakos 170tys
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Zasada jest taka ze przejscie z syntetyku na polsyntetyk jest spoko, z polsyntetyku na mineral tez ok, jednak odwrotnie nigdy! spowoduje to wlasnie rozszczelnienie silnika, a takze wyplukiwanie osadow ktore nagromadzily sie po mineralnym, co z kolei powoduje przewaznie zatkanie ktoregos kanalu olejowego-a dalej to juz sam sie domysl..
:)
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
ciąg dalszy pytania o olej
jest tylko jeden szczegół - i chyba od niego powinnam zacząć: to autko kupiłam z przebiegiem 140tys (oczywiście od Niemców); nie wiem jaki olej był wlewany przez te 140 tys, ale jak znam Niemców, to półsyntetyk. Człowiek, od którego kupiłam lewka w Polsce, naprawiał coś w silniku i wlał mineralny (pewnie ze względów oszczędnościowych). Dlatego zastanawiam się, czy teraz wlewać mineralny czy wrócić na półsyntetyk