Co jest mocniejsze? 1,6 czy 1,9 ????
Co jest mocniejsze? 1,6 czy 1,9 ????
Czytam świeże wydanie Auto Świat - i cos mi tu niegra - ale powiedźcie mi, bo jak nie maja racji, to trzeba ich objechać. Jest opis 205 CT z różnymi silnikami - od 1,1 do 1,9 - twierdzą że 1,6 jest najmocniejszy?????
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Juz wiem! 1.6 jest najmocniejszy w 205 cabrio , bo ten CT jest 1.4 i ma 80KM , wersja 1.9 105 KM przy 6000 obr/min i 142 Nm przy 3200 obr/min
, a 1.6 byly dwie wersje 105 KM przy 6250 obr/min i 137 Nm przy 4000 obr/min , oraz 115 KM przy 6250 obr/min i 131 Nm przy 4000 obr/min
(zrodlo http://perso.wanadoo.fr/alexandre.semon ... es/CTi.htm)
wiec jak widac jest troszke namieszana, bo jesli chodz o KM , to najwiecej ma 1.6 , ale zato ten co ma najwiecej KM ma najmniej Nm (zposrod tych trzech)
Pozdrawiam
, a 1.6 byly dwie wersje 105 KM przy 6250 obr/min i 137 Nm przy 4000 obr/min , oraz 115 KM przy 6250 obr/min i 131 Nm przy 4000 obr/min
(zrodlo http://perso.wanadoo.fr/alexandre.semon ... es/CTi.htm)
wiec jak widac jest troszke namieszana, bo jesli chodz o KM , to najwiecej ma 1.6 , ale zato ten co ma najwiecej KM ma najmniej Nm (zposrod tych trzech)
Pozdrawiam
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
To ze 1.6 sa rozne to dlatego ze zrobili kilka zmina i wycisnieto te 10 KM wiecej. To ze 1.9 (cabrio) ma tak malo KM to dziwne , ale to chyba dlatego ze ma inny wtrysk , bo ma LU2 Jetronic , a w 1.9 GTI (130KM) masz JE2 Jetronik (taki sam jak w 1.6) lub pozniej Motronik (120KM , ale dlatego ze dochodzi katalizator). Ten LU2 Jetronic moze byc jednopunktowy ? nie wiem
Co do wersji silników w GTi i CTi to był to tak naprawdę jeden silnik serii XU. Różnica pojamności (1,6 a 1,9) wynika z zastosowania innego wału i korbowodów, bo blok, tuleje i głowica są w tych silnikach takie same (a nawet chyba takie same jak w pierwszych Mi16). Różnice w mocy osiągnięte są natomiast poprzez zastosowanie różnych osprzętów m.in. zmienionych wałków rozrządu, innej średnicy zaworów, różnych modeli wtrysku. Wszystkie wtryski: LU2-Jetronic, LE2-Jetronic i Motronic w późniejszych modelach są wtryskami wielopunktowymi.
Do Winkla: prawdopodobnie masz jeszcze wersję 130-konna, choć najłatwiej było by to sprawdzić wchodząc pod samochód
Jeśli chodzi o to dlaczego wersja 1,9 w CTi nie była mocniejsza to odpowiedź nasuwa się sama. A dlaczego nie robili seryjnie 205 Mi16? Dlaczego przestali robić T16 i szybko również wycofali ją z rajdów? Po prostu zbyt łatwo byłoby się zabić W kabrio dodatkowo trochę mniej się może zgnieść w przypadku przewrotki. Nawet dzisiaj większość sportowych kabrioletów ma zmniejszaną moc w porównaniu do modeli z dachem patrz np. BMW M3, Saab 9x Aero.
Sorry że takie długie
Do Winkla: prawdopodobnie masz jeszcze wersję 130-konna, choć najłatwiej było by to sprawdzić wchodząc pod samochód
Jeśli chodzi o to dlaczego wersja 1,9 w CTi nie była mocniejsza to odpowiedź nasuwa się sama. A dlaczego nie robili seryjnie 205 Mi16? Dlaczego przestali robić T16 i szybko również wycofali ją z rajdów? Po prostu zbyt łatwo byłoby się zabić W kabrio dodatkowo trochę mniej się może zgnieść w przypadku przewrotki. Nawet dzisiaj większość sportowych kabrioletów ma zmniejszaną moc w porównaniu do modeli z dachem patrz np. BMW M3, Saab 9x Aero.
Sorry że takie długie
Ex 205 GTi...
Tylko że mój CTI wymiata niebotycznie, może też wersja 130 km??? A może tylko 100 nie wiem rocznik 86. Co do wogule GTI czi CTI opinia we Francji jest taka - po 1 - najwięcej osób we Francji zabiło się tymi samochodami, a po 2 to mówią że ktos powinien siedzieć za wrzócenie do seryjnej produkcji takich silników do takich aut
Ostatnio zmieniony 03 lip czw, 2003 6:15 pm przez DZIKU, łącznie zmieniany 1 raz.