Jaki olej na dotarcie?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Jaki olej na dotarcie?

Post autor: tomek »

Mam silnik po małym remoncie: szlif wału, nowe panewki, nowe pierścienie..
Zamierzam jeździć na półsyntetyku texaco albo valvoline
Jaki wlalibyście olej na dotarcie czyli pierwsze kilkaset km??
Wstępnie chciałem oszczędzić zalać tanim mineralem ale nie wiem czy warto tu oszczedzac...
invictus

Post autor: invictus »

Nie warto -kiedys kaktus nawet napisal ze na dotarcie tylko full syntetyk
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Kaktus tak pisal - argumentujac, ze nie warto oszczedzac!

Jednak moj znajomy z forum Citroena powiedzial mi calkiem co innego!

Na poczatku mineral (400-500km), pozniej polsyntetyk (1500km) a juz finalnie syntetyk!

Delikwent jest kierowca zbudowanego od podstaw Citroena AX GTi do wyscigow na 1/4 mili!
Obrazek
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 28 gru czw, 2006 12:37 am przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

I znów zdania podzielone :wink:
Początkowo chciałem wlać bez zastanowienia jakieś G na dotarcie ale mam coraz wiekszą ochotę zrobić odwrotnie...czy warto nie mam pojęcia.., bo pewnie tą kasę + kase na dolewki trzebabyło przeznaczyć na zrobienie prowadnic (uszczelniaczy nie ma...)
ale jest jak jest, i nie robie go do 1/4 mili więc zalezy mi na ciaśniejszym spasowaniu niż do sportu....
Słyszałem, że po wymianie pierścieni i docieraniu na G może się zrobić jeszcze większy luz... i w sumie da się to zrozumieć że przecież własnie okres docierana to największa katorga i syntetyk(nawet tani) miałby tu uzasadnienie...
W sumie już mi się nie chce nad tym myśleć :wink:
Ale zawsze chętnie dowiem się czegos nowego
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
invictus

Post autor: invictus »

No mi sie wlasnie tez WYDAJE ze przy ciasnym spasowaniu mineral moze nie dochodzic tam gdzie powinien...
Pewnie niedlugo sam bede wymienial pierscienie i panewy wiec temat mnie bardzo interesuje...
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

moze wlasnie dlatego ma byc wpierw mineral by wszystko co jest spasowane troche sie wytarlo .... i jak pisze ktos ze taki olej tylko na 150km to moze wlasnie dlatego ze tyle wystarczy by sie ALL wytarlo ile powinno - moze wlasnie dlatego tez ma tak byc by olej wszedzie nie dochodzil, pamietajac ze iles tam nie mozna przez jakis odcinek przekraczac na liczniku - TO MOJE DOMYSLY na podst. tego co piszecie, NIE ZNAM SIE
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Mineral w pierwszym okresie docierania i tak dotrze tam gdzie powinien! Wydaje mi sie ze tak na prawde nie ma wiekszej roznicy! A po jasna cholere lac drogi syntetyk na jakies pierwsze 200-500km lepiej zachowac sobie pozniej na syntetyk z wyzszej polki!
Obrazek
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

ja proponuje szybsze rozwiazanie: 100 metrów bez oleju potem lej syntetyk, jesli będzie puszczał to zmien na minerał :) :) :)
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Ja docierałem na mineralu, po 700km zalałem Rs'em. Wszystko jest ok.
Przy jeździe na mineralu 2 razy wymieniałem filtr.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Post autor: Marin205 »

może Kujawski :) z pierwszego tłoczenia
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

ale wy wymyślacie zalej półsyntetykiem i jezdzić bez przeciazeń do 3000-5000 wymień go normalnie na nowy tak jak sie powinno wymieniać co 15000 lub co rok
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

Blaszka! To jednak nie Kujawski?!?!?! :twisted:
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Do diesli można lać kujawski z dodatkami :D
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

zalej dobrym olejem (np. syntetyk) i przejedź więcej niż 500km. Jak zmieni mocniej barwę to wtedy go wymień! Dokładnie nie wiem 1, 2, 3 tyś km. Tylko nie lej Castrola RS bo od kiedy zmienił się importer na Castrol Polska W-wa ul Puławska to chyba zamiast RS leją do baniek Platinum. Coś o tym wiem bo zajechałem 10 silników w 126p 650GT i kiedyś tylko RS to wytrzymywał ale później stracił jakoś zapach.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
ODPOWIEDZ