Diody w podświetleniu zegarów

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Diody w podświetleniu zegarów

Post autor: sroger »

Witam
Chciałbym zamienić sobie zwyczajne żarówki w podświetleniu zegarów na diody.
Pytania są takie:
Ile jest tych żarówek? Wydaje mi sie że dwie,ale prosze o potwierdzenie.
Czy trudno jest wymienić te żarówki na diody?
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
Ferguss

Post autor: Ferguss »

Bardzo łatwo, gdzieś na forum jest poradnik jak zdemontować zegary,
a diody są 2 :) tylko kup takie, które dają rozproszone światło a nie skupione.
Awatar użytkownika
Jitter
Junior
Posty: 304
Rejestracja: 19 lut sob, 2005 9:23 am
Posiadany PUG: był: 205 Junior (restyled)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Jitter »

W chwili obecnej w handlu dostępne są diody na napięcie 12V o konstrukcji umożliwiającej bezproblemowe zamocowanie ich w miejscu dotychczasowych żarówek, ale, tak, jak wspomniał Ferguss, muszą to być diody o dużym kącie rozsyłu światła.
...:: Postrach Zielonogórskich Ulic ::...
............Przerażająca Moc 45KM.............

Był: Peugeot 205 "Junior" '91, biały, 5d, TU9/K 954ccm
Jest: Ford Fusion "Trend Gold-X" '09, niebieski, 5d, FXJA 1488ccm
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sroger »

ok czyli wiem już że diody są dwie i że muszą dawać rozproszone światło, ale czy trudno jest to wszystko zamontować?
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
invictus

Post autor: invictus »

Nie jest trudno, ale to daje malo swiatla -wiem z praktyki (qmpel mial to u siebie)
Ferguss

Post autor: Ferguss »

a zresztą wszystko masz tu:
:arrow: http://peugeot205.pl/pdf/licznik.pdf - PORADNIK JAK ZDEMONTOWAĆ zegary
:arrow: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0 - temat podobny to Twojego ;)
Ferguss

Post autor: Ferguss »

invictus pisze:ale to daje malo swiatla -wiem z praktyki (qmpel mial to u siebie)
też masz rację, ale są diody i są diody, mają różne stopnie świecenia :) - dajesz minimum 10000 mcd z kątem 100 stopni i świecą ładnie
invictus

Post autor: invictus »

Hehe wiem ze sa diody i diody :wink: ten qmpel ma hurtownie elektryczna -wyglada to srednio... moim zdaniem nie warto sie meczyc
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sroger »

diody postaram się kupić jak najmocniejsze.
Ferguss dzieki za wszystko , ale jest jeden szkopół ja mam deskę z 1984r. i nie mam pokreteł ogrzewania tylko suwaki.
Z tego co patrzyłem u mnie to wydaje mi sie że zdejmuje się tylko ten plastik z góry bez zdejmowania i rozbierania panelu środkowego.Tylko mi sie wydaje ale czy tak jest to sie okaże.
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
invictus

Post autor: invictus »

A po co poradnik?? Deska to nie problem
PS1 Diody bedziesz musial przylutowac
PS2 Przy diodach wazna jest polaryzacja!!!
Ferguss

Post autor: Ferguss »

no to rozbiórka będzie wyglądać z pewnością inaczej, ale dasz radę ;)
a czy się warto męczyć? no mi to zajęło 10 minut i szczerze mówiąc czyste białe oświetlenie podoba mi się bardziej niż to dziwne oryginalne pomarańczowe :)
Awatar użytkownika
Jitter
Junior
Posty: 304
Rejestracja: 19 lut sob, 2005 9:23 am
Posiadany PUG: był: 205 Junior (restyled)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Jitter »

Niebieskie diody na dzień dzisiejszy charakteryzują się emisją światła o dość niskim natężeniu, o wiele lepiej sprawa ma się w diodach koloru czerwonego...
...:: Postrach Zielonogórskich Ulic ::...
............Przerażająca Moc 45KM.............

Był: Peugeot 205 "Junior" '91, biały, 5d, TU9/K 954ccm
Jest: Ford Fusion "Trend Gold-X" '09, niebieski, 5d, FXJA 1488ccm
invictus

Post autor: invictus »

Czyste bieale to ok ale watpie ze takie bedzie - moj qmpel zalozyw wtedy niebieskie (bo mial podswietlenie podlogi na niebiesko-- dawalo najwiecej swiatla a co wazne przytlumionego) i mi sie nie podobalo
Awatar użytkownika
sroger
Nowicjusz
Posty: 99
Rejestracja: 22 maja ndz, 2005 11:29 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sroger »

PS1 Diody bedziesz musial przylutowac
PS2 Przy diodach wazna jest polaryzacja!!!
Czy te diody trzeba faktycznie przylutować? Czy poprostu wyciągnąć starą żarówkę i włożyć nową diodę?
Peugeot 205 , 1.8 diesel , 1984r. , 60KM
Awatar użytkownika
Jitter
Junior
Posty: 304
Rejestracja: 19 lut sob, 2005 9:23 am
Posiadany PUG: był: 205 Junior (restyled)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Jitter »

invictus pisze:A po co poradnik?? Deska to nie problem
PS1 Diody bedziesz musial przylutowac
PS2 Przy diodach wazna jest polaryzacja!!!
Po co ma je lutować, jak są dostępne "gotowce" bezpośrednio pod 12V i w oryginalnej oprawce? (oczywiście, polaryzacja wciąż pozostaje ważną kwestią).

Sroger: nie martw się, jak włożysz taką "diodową" żarówkę i nie zaświeci się za pierwszym razem. Wyjmij, obróć zarówkę stykami o 180 stopni i wtedy zaświeci (polaryzacja).
Ostatnio zmieniony 31 lip ndz, 2005 12:57 am przez Jitter, łącznie zmieniany 1 raz.
...:: Postrach Zielonogórskich Ulic ::...
............Przerażająca Moc 45KM.............

Był: Peugeot 205 "Junior" '91, biały, 5d, TU9/K 954ccm
Jest: Ford Fusion "Trend Gold-X" '09, niebieski, 5d, FXJA 1488ccm
ODPOWIEDZ