Tomek
- Ninja
- Uzalezniony
- Posty: 640
- Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
- Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Tomek
Wlasnie przeczytalem post kolegi Tomka na temat srub do glowicy w 1.9 TD i przypomnialo mi sie ze zdaje sie robiles u siebie swapa. Teraz rzadko bywam na forum wiec nie bardzo wiem czy juz dzieliles sie z klubowiczami wrazeniami, a ze nie chcialem zasmiecac tamtego postu pytaniami nie na temat wiec zalozylem nowy wątek.
No wiec jak tam ten Twoj dieselek? Bo z tego co pamietam to w 205 byl 1.8 TD, czyli ten Twoj jest "nietypowy" (pewnie od 405?). Jak sie sprawuje? Nie bylo problemow z zamontowaniem motoru? To jest 1.9 z intercoolerem czy bez? No i oczywiscie jak wrazenia z jazdy (bo wczesniej miales zdaje sie 1.8 D)?
No wiec jak tam ten Twoj dieselek? Bo z tego co pamietam to w 205 byl 1.8 TD, czyli ten Twoj jest "nietypowy" (pewnie od 405?). Jak sie sprawuje? Nie bylo problemow z zamontowaniem motoru? To jest 1.9 z intercoolerem czy bez? No i oczywiscie jak wrazenia z jazdy (bo wczesniej miales zdaje sie 1.8 D)?
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Jest - VW![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Jest - VW
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Wywołany do tablicy, obecny!!!
Powiem tak: ten swap jest wyjątkowo rozciągniety w czasie
Nie miałem nigdy warunków na zrobienie tego ekspresem i póki jakoś jeździł to to sobie odkładałem kompletując części i kasę... jak sie okazuje jednego i drugiego za mało ehh
Ogólnie to straszna składanka i teraz napewno bym się za takie coś nie wziąl... totalna porażka finansowa... pozatym duże problemy z częściami i sporo droższe niż do D..
ale cóż, poskladałem i siedzi już w aucie:
-Dół silnika z 1,9 XUD9TE (czyli typowe 405TD z IC) z b.minmalnymi progami, nowe pierścienie, szlif wału, nowe panewki, wszystkie uszczelnienia..
Prawie wszystko inne niż w zwykłym D:
inne tłoki, korbowody, pierścienie 3,5mm, dodatkowo natrysk oleju na denka tłoków, nie miałem oryginalnej miski olejowej od Td i się okazało że zwykła sie nie zamknie bo jest wieksza pompa oleju i smok opierał się o korek spustowy
-Głowica pochodzi od silnika 1,8 XUD7TE jak były w 205TD i też starszych 405TD
niestety wersja'91 jeszcze bez uszczelniaczy zaworowych więc dolewki pewnie będą...
jedynie wyregulowałem luzy i splanowałem
-Pompa wtryskowa i wtryski LUCAS od XUD7TE jak nówka
-Turbo podobnie, ustawione wstępnie na 0,6 bara
-Kolektor z lezącym Intercoolerem od 405
-Chłodnica oleju na bloku pod filtrem
I to wszystko pod maską zrobiło już naprawdę niezły błagan
Seryjny zbiorniczek wyrównawczy okazał się za duży, musiał być z rocznika pow.92, a mocowania przesuniete w sam róg, filtr paliwa w takim układzie wylądował miedzy aku a pompą hamulcową, pompa vacum też juz sie nie mieści na górze i idzie na skrzynię biegów, filtr powietrza też juz niezbyt wygodnie sie tam czuje.. ale brakuje jeszcze całego dolotu zobaczymy jak to wyjdzie...Wydech też inny: pierwsza rura od 205TD (inny profil i szersza) dalej rura i tł. końcowy.
A do tego powinno jeszcze byc mocniejsze sprzęgło i grubsza chłodnica...może dziura w zderzaku wystarczy...
Skrzynia w TD była troche dłuższa, ja zostawiam serię D i najwyżej będzie sam 5 bieg od TD dla oszczędności na trasie
Wszystko właśnie składam i lada chwila uruchamiam.
Ogólnie taki silnik fabrycznie powinien mieć ok. 196Nm i 90KM i przy tej skrzyni i kołach chyba 13" powinien troche się zbierać, a co z tego bedzie- zobaczymy![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Powiem tak: ten swap jest wyjątkowo rozciągniety w czasie
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Nie miałem nigdy warunków na zrobienie tego ekspresem i póki jakoś jeździł to to sobie odkładałem kompletując części i kasę... jak sie okazuje jednego i drugiego za mało ehh
Ogólnie to straszna składanka i teraz napewno bym się za takie coś nie wziąl... totalna porażka finansowa... pozatym duże problemy z częściami i sporo droższe niż do D..
ale cóż, poskladałem i siedzi już w aucie:
-Dół silnika z 1,9 XUD9TE (czyli typowe 405TD z IC) z b.minmalnymi progami, nowe pierścienie, szlif wału, nowe panewki, wszystkie uszczelnienia..
Prawie wszystko inne niż w zwykłym D:
inne tłoki, korbowody, pierścienie 3,5mm, dodatkowo natrysk oleju na denka tłoków, nie miałem oryginalnej miski olejowej od Td i się okazało że zwykła sie nie zamknie bo jest wieksza pompa oleju i smok opierał się o korek spustowy
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
-Głowica pochodzi od silnika 1,8 XUD7TE jak były w 205TD i też starszych 405TD
niestety wersja'91 jeszcze bez uszczelniaczy zaworowych więc dolewki pewnie będą...
jedynie wyregulowałem luzy i splanowałem
-Pompa wtryskowa i wtryski LUCAS od XUD7TE jak nówka
-Turbo podobnie, ustawione wstępnie na 0,6 bara
-Kolektor z lezącym Intercoolerem od 405
-Chłodnica oleju na bloku pod filtrem
I to wszystko pod maską zrobiło już naprawdę niezły błagan
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Seryjny zbiorniczek wyrównawczy okazał się za duży, musiał być z rocznika pow.92, a mocowania przesuniete w sam róg, filtr paliwa w takim układzie wylądował miedzy aku a pompą hamulcową, pompa vacum też juz sie nie mieści na górze i idzie na skrzynię biegów, filtr powietrza też juz niezbyt wygodnie sie tam czuje.. ale brakuje jeszcze całego dolotu zobaczymy jak to wyjdzie...Wydech też inny: pierwsza rura od 205TD (inny profil i szersza) dalej rura i tł. końcowy.
A do tego powinno jeszcze byc mocniejsze sprzęgło i grubsza chłodnica...może dziura w zderzaku wystarczy...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Skrzynia w TD była troche dłuższa, ja zostawiam serię D i najwyżej będzie sam 5 bieg od TD dla oszczędności na trasie
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Wszystko właśnie składam i lada chwila uruchamiam.
Ogólnie taki silnik fabrycznie powinien mieć ok. 196Nm i 90KM i przy tej skrzyni i kołach chyba 13" powinien troche się zbierać, a co z tego bedzie- zobaczymy
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- JoT_JoT
- Moderator
- Posty: 2910
- Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
- Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
- Numer Gadu-gadu: 3288286
- Lokalizacja: Wrocław
Czekamy na wrażenai z jazdy i fotki z pod maski
ja sobie robiłem swap z 1,0 na 1,1 i też było trochę zabawy ale na szczescie kupilem drugie autko na przekladke
i problem duzo mniejszy zarowno finasowo (bo sie zwrocilo ze sprzedarzy pozostaych czesci) jak i z dostepnoscią potrzebnych elementów ![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]