Co jest mocniejsze? 1,6 czy 1,9 ????

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
DZIKU

Co jest mocniejsze? 1,6 czy 1,9 ????

Post autor: DZIKU »

Czytam świeże wydanie Auto Świat - i cos mi tu niegra - ale powiedźcie mi, bo jak nie maja racji, to trzeba ich objechać. Jest opis 205 CT z różnymi silnikami - od 1,1 do 1,9 - twierdzą że 1,6 jest najmocniejszy????? :evil: :evil: :evil:
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

ale mowisz o wszystkich pugach 205 , czy konkretnie CT ? bo mzoe CT mial najmocniejszy 1,6 , ja nie wiem , ale jesli chodzi o wszystkie pugi 205 to najmocniejszy to jest T16 (hehe) a pozniej 1,9GTi , tez sa wersje MI16, ale nie wiem czy to sa samorobki czy seryjne wydana
DZIKU

Post autor: DZIKU »

tam napisali że wersja z silnikiem 1,6 GTI jest najmocniejsza w p205
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Juz wiem! 1.6 jest najmocniejszy w 205 cabrio , bo ten CT jest 1.4 i ma 80KM , wersja 1.9 105 KM przy 6000 obr/min i 142 Nm przy 3200 obr/min
, a 1.6 byly dwie wersje 105 KM przy 6250 obr/min i 137 Nm przy 4000 obr/min , oraz 115 KM przy 6250 obr/min i 131 Nm przy 4000 obr/min
(zrodlo http://perso.wanadoo.fr/alexandre.semon ... es/CTi.htm)


wiec jak widac jest troszke namieszana, bo jesli chodz o KM , to najwiecej ma 1.6 , ale zato ten co ma najwiecej KM ma najmniej Nm (zposrod tych trzech)

Pozdrawiam
DZIKU

Post autor: DZIKU »

Dziękuje samer !!!! 1,6 cti jest do kupienia za 5000 chyba go łyknę!
maciaveli

Post autor: maciaveli »

Samer z czym związana jest ta różnica ? :?:
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

To ze 1.6 sa rozne to dlatego ze zrobili kilka zmina i wycisnieto te 10 KM wiecej. To ze 1.9 (cabrio) ma tak malo KM to dziwne , ale to chyba dlatego ze ma inny wtrysk , bo ma LU2 Jetronic , a w 1.9 GTI (130KM) masz JE2 Jetronik (taki sam jak w 1.6) lub pozniej Motronik (120KM , ale dlatego ze dochodzi katalizator). Ten LU2 Jetronic moze byc jednopunktowy ? nie wiem
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

Tych silniczków to od cholery narobili. Do wyboru do koloru :)
Prawie tyle co w Golfach albo nawet niewiem czy nie więcej :?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
DZIKU

Post autor: DZIKU »

pug 205 cabrio ma z silnikiem 1,6 oznaczenie CTI a 1,9 CTi (przez małe i)
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

Ja myślałem że jak ma 1,6 to ma samo CT :? :?:
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

samer, to w takim razie moja wersja - kwiecień 1989 - ma 120KM? tak tylko pytam, zeby sie upewnic, bo widzialem ze niektorzy tu sie chwala, ze maja z tego samego rocznika 130KM.
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Co do wersji silników w GTi i CTi to był to tak naprawdę jeden silnik serii XU. Różnica pojamności (1,6 a 1,9) wynika z zastosowania innego wału i korbowodów, bo blok, tuleje i głowica są w tych silnikach takie same (a nawet chyba takie same jak w pierwszych Mi16). Różnice w mocy osiągnięte są natomiast poprzez zastosowanie różnych osprzętów m.in. zmienionych wałków rozrządu, innej średnicy zaworów, różnych modeli wtrysku. Wszystkie wtryski: LU2-Jetronic, LE2-Jetronic i Motronic w późniejszych modelach są wtryskami wielopunktowymi.

Do Winkla: prawdopodobnie masz jeszcze wersję 130-konna, choć najłatwiej było by to sprawdzić wchodząc pod samochód :wink:

Jeśli chodzi o to dlaczego wersja 1,9 w CTi nie była mocniejsza to odpowiedź nasuwa się sama. A dlaczego nie robili seryjnie 205 Mi16? Dlaczego przestali robić T16 i szybko również wycofali ją z rajdów? Po prostu zbyt łatwo byłoby się zabić 8) W kabrio dodatkowo trochę mniej się może zgnieść w przypadku przewrotki. Nawet dzisiaj większość sportowych kabrioletów ma zmniejszaną moc w porównaniu do modeli z dachem patrz np. BMW M3, Saab 9x Aero.

Sorry że takie długie :wink: :)
Ex 205 GTi...
DZIKU

Post autor: DZIKU »

Tylko że mój CTI wymiata niebotycznie, może też wersja 130 km??? A może tylko 100 :( nie wiem rocznik 86. Co do wogule GTI czi CTI opinia we Francji jest taka - po 1 - najwięcej osób we Francji zabiło się tymi samochodami, a po 2 to mówią że ktos powinien siedzieć za wrzócenie do seryjnej produkcji takich silników do takich aut :twisted:
Ostatnio zmieniony 03 lip czw, 2003 6:15 pm przez DZIKU, łącznie zmieniany 1 raz.
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

Piweł pisze:(..)Do Winkla: prawdopodobnie masz jeszcze wersję 130-konna, choć najłatwiej było by to sprawdzić wchodząc pod samochód :wink:
(...) :wink: :)
No ok. Zalozmy, ze jestem zielony. Jak juz tam bede to czego szukac? :)
DZIKU

Post autor: DZIKU »

musisz policzyć kopyta i bedziesz wiedział ile koników.... :lol: :lol: :lol:
ODPOWIEDZ