Pytanie-kompresor

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
mclarenPL

Pytanie-kompresor

Post autor: mclarenPL »

Witam.

Mam pytanko. Jaka jest rożnica między kompresorem a turbiną i które jest lepsze. Można zamontować kompresor w 205-tce 1.9 Gti??

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Heler
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
Numer Gadu-gadu: 975861
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Heler »

Pewnie sie da, tylko czy sie opłaca ale to juz inna sprawa.
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI :D
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

POSZUKAJ COS NA STRONIE MERCEDESA ONI STOSUJA KOMPRESORY
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pawel »

czesc
roznica miedzy turbina a kompresorem jest taka ze turbina jest napedzana gazami wydechowymi a kompresor paskiem tak jak alternator. Jezeli chodzi o zaadaptowanie do gti to jak najbardziej jest to mozliwe tylko trzeba odpowiednio dopasowac uchwyty dosilnika i wycentrować wszystko...
P205
mclarenPL

Post autor: mclarenPL »

Dzięki za pomoc.
A nie wie ktoś jaki jest wzrost mocy i ile taki kompresor moze kosztować?? :?: :?:
mclarenPL

Post autor: mclarenPL »

DO: "blaszka"

Szukałem na stronie mercedesa ale nic nie było. W sieci prawie nic o tym nie ma.
invictus

Post autor: invictus »

Sa jeszcze kompresory elektryczne -i taki sam bym sobie zalozyl -gdyby nie to ze kosztuje majatek :roll:
rafi

Post autor: rafi »

Kompresor elektryczny może nawet kosztować tylko 1500 zł.Ale to nie jest to co turbina.Może podnieść moc raptem 20%,na więcej nie ma co liczyć.Jeśli chodzi o zasade działania to Pawel wyjaśnił wszystko ogólnym skrótem,ale ogólnie ok.
invictus

Post autor: invictus »

Chcialbym podniesc moment ze 150 do okolo 180 Nm i to by mi wystarczylo (na razie)
Poza tym elektryczne kompresory maja duuzo wiekszy potencjal niz mowisz -chyba ze mowisz o tej za 1500 :wink:
Ja moge dac za kompesor do 800zl i dostane (niekoniecznie elektryczny) tylko ze najpierw mam inne wydatki -rowniez zwiazane z silnikiem
rafi

Post autor: rafi »

Nie do końca cię rozumiem.Sam koszt kompresora jest niewielki.Ale zestrojenie tego to już problem.Nie liczyłbym na przyrost 30 Nm,choć nie mówię że że jest to niemożliwe.
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

za 1500zl to mozna miec juz NITRO (ok 1700 chyba w gorzowie wlkp. jest firma)
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
mclarenPL

Post autor: mclarenPL »

Widze że się dyskusja wywiązała:):)

Dzięki wszystkim za pomoc. :)
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

SPRĘŻARKI:

Kilka słów o wpływie powietrza na moc silnika.

Moc silnika wprost proporcjonalnie zależy od ilości powietrza dostarczanego do cylindrów. Co znaczy, ni mniej ni więcej, że jeśli chcemy mieć mocne auto, to powinniśmy dostarczyć silnikowi jak najwięcej powietrza. To właśnie dlatego dla wielu adeptów tuningu rozpoczyna przeróbki silnika od zamontowania stożkowego filtra powietrza. Ale ani on, ani żaden chip, czy sportowy wydech nie jest w stanie zwiększyć napełniania cylindrów nawet o połowę. To można uzyskać tylko przy pomocy doładowania.

Rodzaje doładowań:

Najbardziej subtelne w działaniu i budowie jest tzw. doładowanie dynamiczne. Nie ma ono jednak praktycznie nic wspólnego z turbodoładowaniem. Jest to układ dolotowy o tak obranej geometrii, aby mógł wykorzystywać drgania powietrza lub gazów wydechowych do samoczynnego zwiększania napełniania. Wadą systemu jest bardzo niska skuteczność i jeśli chodzi o zakres obrotów działania, i jeśli chodzi o wzrost napełnienia cylindra jednostką. Doładowanie dynamiczne stosowane jest w wielu nowczesnych samochodach zaczynając od Daewoo Lanos, kończąc na BMW.

Elektryczna turbosprężarka napędzana silnikiem elektrycznym, wymusza dostarczenie dodatkowej ilości powietrza do układu ssącego jednostki napędowej. Do zalet tego rozwiązania należy zaliczyć bardzo krótki czas rozpędzania turbiny, dzięki czemu unikamy powstania tzw. turbodziury. Niestety w przeciwieństwie do klasycznych sprężarek wytwarzają one stosunkowo niskie ciśnienie doładowania: około 0,3 bara, z jednej strony przedłuża to żywotność jednostki, z drugiej jednak strony przyrost mocy nie przekracza 25%.

Najpopularniejszym i najwydajniejszym sposobem doładowania jest zastosowanie tzw. turbosprężarki. Działanie turbosprężarki oparte jest na wykorzystaniu energii gazów wydechowych do sprężania ładunku powietrza. Dzięki niej można uzyskać przyrost mocy rzędu nawet 100%. Jednocześnie uzyskuje się znaczne podniesienie momentu obrotowego. Te zalety jednocześnie mogą stać się wadami turbosprężarek. Zbytnie podniesienie ciśnienia doładowującego przeciążają układ korbowo-tłokowy, obciążeń nie są w stanie wytrzymać tłoki i panewki, czego następstwem jest rozsypka silnika. W czasie montażu aby uniknąć tego typu komplikacji należy także zmniejszyć stopień sprężania jednostki. Aby turbo miało większą skuteczność można wyposażyć je w chłodnicę międzystopniową tzw. intercooler, pozwala on na zmniejszenie temperatury sprężonego powietrza i dodatkowe podniesienie osiągów silnika. Do turbiny powinien być również dostosowany wałek rozrządu silnika. Koszt zamontowania turbosprężarki jest wysoki. Sama turbina to koszt rzędu kilku do kilkunastu tysięcy złotych, odpowiedni kolektor wylotowy na następne kilka tysięcy złotych, nowy chip sterowania silnika około 2 tysięcy złotych. Jeśli chcemy posiadać dodatkowo intercooler to powinniśmy na cały zestaw przygotować
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Blaszka monolog na 5+
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

No prazydatne informacje :) to fakt :) a czy monolog Blaszki :D:D:D :mrgreen: hmm...
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
ODPOWIEDZ