invictus pisze:A kompresor to niby od jakich brotow pompuje?? Pasek ma jakies 2-3cm szerokosci czyli minimalnie (jezeli wogole) wiecej niz pasek od mojego alternatora.
znaczy sie nie widziałeś paska od kompresora jednak. Po polsce porusza się np. Mustang na kompresorku i pasek bardziej przypomina pas transmisyjny od snopowiązałki niż pasek alternatora. A 3 cm to już nie przelewki szczególnie jak sobie zobaczysz ile masz jeszcze miejsca od paska alternatora do podłużnicy.
invictus pisze:
Tak tylko spaliny z slinika wypycha tlok, ktory jest wprawiany w ruch przez inny tlok...
Tłok to tylko zasysa powietrze i wypycha resztki spalin pod koniec suwu wydechu. Wcześniej mają one ogromne ciśnienie i temperature i wyp... statmąd jak żaba spod młotka przy okazji napędzając wirnik turbiny. Gdyby spaliny miały tylko energię uzyskaną z wypychania tłokiem to nie wiem czy turbina by doładowała do 0,05 bara
invictus pisze:Tak -czerpie 25% mocy ale chyba w dwusuwie...
nadal polecam teoretyczną lekturę z tematu silników samochodowych
a 25 % to jest wartość w najbardziej doładowanych silnikach dragsterów. W normalnych samochodach jest sporo mniejsza ale nadal spora.
invictus pisze:Jakie cisnienie doladowania masz w evo?? Bo chyba nie 0,5 bara
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
nie wiem jak to sie ma do tego co napisałem...
invictus pisze:Kola pasowe wcale nie kosztuja majatku i dobierasz je sobie tylko raz wiec to zaden wydatek, tym bardziej ze mozna sobie takie dotoczyc.
To nie sa zwykłe koła pasowe - przeważnie stosuje sie tutaj płaskie paski zębate lub wielorowkowe i to nie jest już tanio. Poza tym napisałeś że można sobie kołami dobierać przełożenie - czyli pare ich potrzeba do testów zeby zobaczyć co jest lepsze. A jak dasz ognia na niskich obrotach to nie będziesz mógł korzystać z wysokich obrotów bo kompresor w przeciwieństwie do turbiny ma ograniczony zakres prędkości obrotowych.
I ostatnia rzecz chyba najważniejsza - turbina dobrze eksploatowana wytrzyma nawet 200 tys. km a kompresory sa duzo bardziej awaryjne i dopiero Mercedes po 2 latach prób i testów zrobił coś co sie w miare niepsuje