Pytanie-kompresor

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
krzycho

Post autor: krzycho »

prosty przykład na moc pobieraną przez kompresor.

Kompresor napędzany silnikiem elektrycznym (taki typowy do pompowania kół i malowania itd. ) ma wydajność 200 l/min i przy ciśnieniu 3 bary pobiera wtedy ok. 1000 - 1100 W.

Typowy silnik 1.9 na doładowaniu 0,5 bara w ciągu minuty zuzywa ok 5700 l powietrza pryy 6000 tys. obr.. Sami sobie policzcie ile pobiera mocy wtedy. I niech mi ktoś powie że pasek alternatora który max zeżre z samochodu 2 kw wytrzyma to obciążenie. A każdy kto widział silnik G60 w Corrado to wie jakie tam sa paski (2 zresztą) ...
invictus

Post autor: invictus »

To ostatnie to fakt
krzycho pisze: kompresor w przeciwieństwie do turbiny ma ograniczony zakres prędkości obrotowych.
To prawda -ale i na to jest rozwiazanie( co prawda nie wiem czy by to zdalo egzamin ale...) jest cos takiego jak kolo o zmiennej srednicy, ktore ja zwieksza pod wplywem sily odsrodkowej -tylko nie wiiem gdzie takie cos moznaby dostac :roll: (do roweru na lancuch to moze i bym skolowal...)
Wlasnie mowilem o toczeniu kol zebatych i stosowaniu np. paska rozrzadowego.
krzycho pisze: nie wiem jak to sie ma do tego co napisałem...
To jest wyjasnienie dlaczego nie stosuje sie tego np w impezie -to jest za malo wydajny system


Dam ci inny przyklad na samochodzi po ktory zaaz jade:
Kompressor kit do MX-5 zwieksza moc z fabrycznych 116 koni do 150 z silnika 1.6 16V przy doladowaniu rzedu 0,3 bara ( Przy turbo wykalibrowanym na taki stopien doladowania mogloby byc okolo 5-10 kucy wiecej) a to jest jakies 5% roznicy...

Kazdy z systemow ma swoje wady i zalety -na moje do silnikow mniejszych od 2.0 lepszym rozwiazaniem jest kompresor, do wiekszych jest za malo wydajny

EDIT:
To wyzej to jest fakt tylko jest jeszcze jedna sprawa -faktyczna moc generowana przez sprezarke do malowania to jakies 800W, poza tym przy takim cisnieniu (3 bary) zeby to sprezyc trzeba CIUT wiecej energii bo jest duzy opor. Wirnik w kompresorze musi sie bardzo szybko krecic ale nie ma duzego oporu. Z tego co wypisales nie da sie tego policzyc -jest za malo danych

Wieksze obciazenie na pasek jest tylko w czasie rozpedzania sprezarki, a i tak nie jest ono jakies kosmiczne
mclarenPL

Post autor: mclarenPL »

Widze że znacie się na rzeczy panowie :). a jak wygląda przypływ mocy podczas wzrostu obrotów w kompresorze a jak w turbinie?? wie ktoś może??
invictus

Post autor: invictus »

W kompresorze jest bardziej liniowy i jest takie wrazenie ze nie masz doladowania tylko po prostu wiekszy silnik
mclarenPL

Post autor: mclarenPL »

invictus a czy Ty masz kompresor w samochodzie??
invictus

Post autor: invictus »

Nie -dostac nie moge takiego co sie zmiesci i nie kosztuje tyle co moj samochod :wink:
mclarenPL

Post autor: mclarenPL »

Fajny masz samochód. A nad turbiną się zastanawiałeś?? czy tylko kompresor??
invictus

Post autor: invictus »

Zastanawialem i to nawet na powaznie, ale za malo wiem i za malo umiem zeby zalozyc/wykalibrowac sobie to samodzielnie.
1) przerobka kolektora -musialbym zlecic
2) Ustawienie wszystkiego -jw
3) Smarowanie -nie wiem jak to skutecznie rozwiazac kozystajac ze smarowania silnika

Szczerze mowiac jezeli mialbym duze fundusze to wolalbym turbo, ale z realnych mozliwosci pozostaje mi tylko kompresor.
BubuPN

Post autor: BubuPN »

Ale zdaje się, że do kompresora też by trzeba wykonać nieco podobne zabiegi jak przy turbinie. Za kolektor zawołają pewno około tysiaka, strojenie całości też trochę kosztuje, ogólnie tania zabawa to nie jest, ale przy 1,9GTi raczej powinna dać odpowiednie efekty no bo w końcu skoro 1.9 ma 130KM to na bank mu jakiś zapas pozostawili
mclarenPL

Post autor: mclarenPL »

Przy turbinie dobrze jest jak się powiększy średnice układu wydechowego i zrobie się przelotowy. Turbina się szybciej rozpędza i przez powiększenie zyskuje się kilka koni:)
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 28 gru czw, 2006 12:28 am przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
mclarenPL

Post autor: mclarenPL »

tu chodzi o wzmocnienie puga a nie o jakieś inne głupoty. Sam masz przerabiany samochód więc nie wiem o co chodzi....
invictus

Post autor: invictus »

O to ze wszyscy pier***my glupoty :wink:
rafi

Post autor: rafi »

Piweł jeśli jesteś taki mądry to założysz mi turbo mam silnik odprężony,tak że do silnika się nie dotykasz,tylko przeróbka kolektora,poprawadzenie smarowania i przeprogramowanie komputera.Napisz ile za to chcesz,na pewno się dogadamy :?:
mclarenPL

Post autor: mclarenPL »

hehehehe invictus masz troche racji :D :wink:
ODPOWIEDZ