zywotnosc auta z LPG

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

a co powiecie panowie na tankowanie gazu ziemnego który kosztuje około 1zł?
ponoc juz sa nakładki na systemy normalnego gazu!
a kolejna sprawa to taka że fakt że gaz jest zdecydowanie bardziej suchy i smarowanie silnika na gazie sie pogarsza ale za 500zł sa instalowane olejowe puszki smarujace które w dotatkowy sposób zabezpieczaja silnik przed skutkami kozystania z gazu, a wrecz słyszałem o nich ze zmniejszaja ryzyko uszkodzeń w autach wrecz do zera
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

Gaz ziemny spoko, tylko pamiętaj o 2 sprawach:

1) LPG też kiedyś kosztował ok 1zł

2) Na dzień dzisiejszy w Polsce jest 14 stacji z gazem ziemnym :)
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Awatar użytkownika
zawodowiecleon81
Junior
Posty: 120
Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am

Post autor: zawodowiecleon81 »

PANOWIE!!!
Gaz dobrze założony będzie równie długo służył jak sama benzyna. Wiadomo wydech, regulacje, mieszanka nie może być za bogata i za uboga, filtry regularnie , gaz na stacjach markowych a nie na stacyjkach ( stacje markowe to dla mnie obecnie tylko shell i statoil bo na reszcie to kombinują - orlen to porażka). Gaz ziemny to super sprawa - zbiornik podobno dwa razy mniejszy i więcej można przejechać, ale instalaacja droższa a stacja musi się znajdować niedalego gazociągu. I nie wierzcie w bajki ze gaz rozbpiepsza sielnik- to właściciele rozwalają silnik niewlasciwym użytkowaniem i skąoieniem wydania większej kasy na pożądną instalację gazową.
Pozdrawiam
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
powerhorse

Post autor: powerhorse »

dlaczego wlasnie nie doradzaja niekotrzy ludzi ladwoac gazu do silników z duzym przebiegiem??
invictus

Post autor: invictus »

Silnik od gazu MUSI sie szybciej zuzywac ze wzgledu na sporo wyzsza liczbe oktanowa i suchosc mieszanki i ale jezeli dobrze sie z tym obchodzimy to problemu nie bedzie.

Chodzi o pierscienie glownie i wypracowane uszczelki
ww296

Post autor: ww296 »

teoretycznie rzecz biorac silnik powinien sie zuzywac mniej ze wzgledu na wyzsza liczbe oktanowa LPG i stan gazowy paliwa (suchosc mieszanki ;) )
problemy z silnikiem na lpg biora sie ze zlego skladu mieszanki - konkretnie z tego powodu ze jest za uboga ze wzgledu na nieprawidlowa regulacje i zle dobrane elementy instalacji lpg.
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

coz moj ma jakos 168 tys ale o uszczelki sie nie martwie bo wymienione jakos 13 tys temu :>
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
invictus

Post autor: invictus »

Jestes pewien?? Bo jak liczba oktanowa za wysoka to paliwo moze spalac sie nawet w martwym punkcie, w ktorym znajdzie sie tlok powodujac jego wypalanie. Suchosc - nie mam tu na mysli wody, ktora by powodowala wzery. Benzyna tak jak i olej napedowy (ale w mniejszym stopniu) posiada wlasciwosci smarujace.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

no własnie! To ze auto śmigajace na gazie ma gorsze smarowanie ma b.duży wpływ na zuzycie silnika. Dlatego jak juz wspominałem jakiś madry człowiek wymyslił taka puszke olejowa która w dodatkowy sposób poprawia smarowanie silnika ale kosztuje ta przyjemność koło 500zł
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
invictus

Post autor: invictus »

Ta pucha nie jest potrzebna -normalne smarowanie olejowe wystarczy w zupelnosci, ale czas jezdzenia bez zmiany oleju skraca sie o jakies 20%. Roznica zuzycia silnika to jakies 5% wiec zamiast przejechac 300 tys to przejedziesz 285 bez remontu -co to za roznica??
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

w takim razie żadna! Czyli ta pucha to kolejny pic na wode :lol:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
invictus

Post autor: invictus »

Dokladnie -kazdy pomysl na wyciagniecie pieniedzy jest dobry :twisted:
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

hehe tak zawsze było i bedzie
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
ww296

Post autor: ww296 »

wieksza liczba oktanowa to wieksze prawdopodobienstwo ze mieszanka zapali sie od iskry na swiecy a nie od np rozgrzanego kawalka nagaru...
silnik a w zasadzie cylinder jest smarowany "od dolu" czyli olej na gladziach nie ma W SPRAWNYM silniku kontaktu z mieszanką.
jesli juz to ze spalinami przedostajacymi sie miedzy pierscieniami - a te w przypadku lpg maja znacznie mniej agresywnych substancji wiec olej powinien i wytrzymuje dluzej. Zreszta dlatego tez oleje przeznaczone do gazu sa tansze poniewaz nie zawieraja substancji sluzacej do neutralizowania czegos tam czego nie ma w produktach spalania lpg.
Jeszcze raz powtarzam problem z nizsza trwaloscia na lpg wiaze sie przedewszystkim z bardzij uboga mieszanka i wyzsza przez to temp spalania co powoduje np wypalanie gniazd zaworowych.
invictus

Post autor: invictus »

Wlasnie to ostatnie -czyli temp to zalezy glownie od liczby oktanowej. I o to mi chodzilo. I faktycznie w nowym/ full sprawnym silniku jest jak mowisz ze smarowaniem ale w tych co my mamy... :roll:
ODPOWIEDZ