powazna sprawaaaa
- ZoNNk
- Junior
- Posty: 231
- Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK
powazna sprawaaaa
są 2 usterki w moim pugu silnik xu5j 1.6 gti
1 samochod na zimnym (nawet mroz) odpala na 1 strzał
na gorącym odpala tez na 1 strzał
a na srednoi ciepłym silniku tzn jak postoji z godzinke po jezdzie juz trzeba krecic 10- 15 sekund
2 po wyłączeniu ssania tzn jak zamknie sie zawor powietrza dodatkowego obroty spadają sporo ponizej ustawionych obotow biegu jałowego np( mam 850 obr na biegu jałowym a po przegazowaniu obroty spadają do 500 i wracaja na 850 i czasem samochod zdycha czujnik polozenia przepustnicy wygląda na dobry i jest dobrze wyregulowany
a wiec co to moze byc
1 samochod na zimnym (nawet mroz) odpala na 1 strzał
na gorącym odpala tez na 1 strzał
a na srednoi ciepłym silniku tzn jak postoji z godzinke po jezdzie juz trzeba krecic 10- 15 sekund
2 po wyłączeniu ssania tzn jak zamknie sie zawor powietrza dodatkowego obroty spadają sporo ponizej ustawionych obotow biegu jałowego np( mam 850 obr na biegu jałowym a po przegazowaniu obroty spadają do 500 i wracaja na 850 i czasem samochod zdycha czujnik polozenia przepustnicy wygląda na dobry i jest dobrze wyregulowany
a wiec co to moze byc
1.6 GTI 85 BIELUTeńkI ;]
Ja mam w swoim 1.6 GTI bardzo podobne objawy. Z odpalaniem dokładnie tak jak mówisz. Mnie czasem bardzo długo nie zamyka sie zawór dodatkowego powietrza i nagrzany silnik wyje na 1700 obrotow pod światłami. Wolne obroty mam ustawione za wysoko - 1100 obr/min, wiec przy tych wahnięciach w dół po strzale w gaz nie gaśnie ale za to dużo pali.
Nie wiem co to. Może przepływomierz? Może regulacja przepustnicy? Może jakiś czujnik przekłamuje i komputer "głupieje"? Albo zasysa gdziesz lewe powietrze. Trudno powiedzieć...Taki urok starego układu wtryskowego. Ale skoro obaj mamy dokładnie to samo to może jakaś typowa usterka i ktoś wie jak to naprawić?
Nie wiem co to. Może przepływomierz? Może regulacja przepustnicy? Może jakiś czujnik przekłamuje i komputer "głupieje"? Albo zasysa gdziesz lewe powietrze. Trudno powiedzieć...Taki urok starego układu wtryskowego. Ale skoro obaj mamy dokładnie to samo to może jakaś typowa usterka i ktoś wie jak to naprawić?
- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Mamy ten sam problem (mamy 89r), z tego co gdzies sie tam kaktus dowiedzial/przeczytal moze to byc wina zjechanego walka rozrzadu (w 205 maja tendencje do zjezdzania sie) Walczymy z tym problemem obrotow juz dosc dlugo.
Na dniach wkladamy A grupowa glowice z walkiem od Swiatka i zobaczymy czy to pomoze w kwesti obrotow. Jak nie to wyeleminujemy wszystkie rorki z dolotu tzn , od ssania i odpowietrzenia skrzyni korbowej. Zostanie sam kolektor ssacy -> przepustnica -> prosta rorka (bez zadnych dodatkowych wejsc) -> przeplywomierz -> filtr
W Kolettorze ssacym wszystkie pozostale dziury zostana zatkane
Pozdrawiam
Na dniach wkladamy A grupowa glowice z walkiem od Swiatka i zobaczymy czy to pomoze w kwesti obrotow. Jak nie to wyeleminujemy wszystkie rorki z dolotu tzn , od ssania i odpowietrzenia skrzyni korbowej. Zostanie sam kolektor ssacy -> przepustnica -> prosta rorka (bez zadnych dodatkowych wejsc) -> przeplywomierz -> filtr
W Kolettorze ssacym wszystkie pozostale dziury zostana zatkane
Pozdrawiam
- ZoNNk
- Junior
- Posty: 231
- Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK
ale po obadaniu waszego wałka kaktus stwierdził ze spadek mocy moze byc w skali 30 % a moj chodzi wyjątkowo dobrze jest jeszcze jeden 1.6 i to ten 115 km i jakos nie daje mi rady. i napewno nie wałek jest przyczyną kiepskiego odpalania na srednio ciepłym silniku.
Ale teraz mam juz wszystko gdzies bo nie mam kasy na paliwo
bo jak mi pali 15 przy delikatnej jezdzie to z deka przesada
PS a macie całą ksiązke homologacyjną od puga? duzo to ma stron? dało by sie załatwić jakies skany?
Ale teraz mam juz wszystko gdzies bo nie mam kasy na paliwo

PS a macie całą ksiązke homologacyjną od puga? duzo to ma stron? dało by sie załatwić jakies skany?
Sprawdź:
1. Pompa paliwa (i najlepiej przewody elektryczne do niej idące) - może gdzieś są zaśniedziałe i jest kiepskie ciśnienie.
2. Wtryski - choćby ich oporność, może któryś jest jeb%^&ty albo się zawiesił i Ci przelewa.
3. (w kwestii wolnych obrotów) Uszczelnienie całego dolotu, czyli:
- połączenia wszystkich "grubych" rur (filtr/przepływka; przepływka/przepustnica)
- połączenia rurek idących do/od zaworu pow. dodatkowego
- połączenia cienkich rurek z przepustnicą, czyli:
A) obie odmy - najlepiej je w ogóle wywalić z dolotu - puścić w atmosferę lub do jakiegoś odstojnika jak ktoś jest czuły w temacie ekologii
B) króćce pod przepustnicą idące do aparatu zapłonowego
C) ewentualnie wężyk z filtra oparów paliwa (nie wiem czy w ogóle to masz w 1,6)
- połączenia rurki od wspomagania hamulców oraz podciśnienia regulatora paliwa z kolektorem
4. Wyczyść przepustnicę!!!
Poza tym jeśli pali Ci 15
przy "lekkiej nodze" to sprawdź jednak czujnik temperatury silnika i temperatury powietrza w dolocie (powinien być w przepływomierzu).
Pozdr
Piweł
1. Pompa paliwa (i najlepiej przewody elektryczne do niej idące) - może gdzieś są zaśniedziałe i jest kiepskie ciśnienie.
2. Wtryski - choćby ich oporność, może któryś jest jeb%^&ty albo się zawiesił i Ci przelewa.
3. (w kwestii wolnych obrotów) Uszczelnienie całego dolotu, czyli:
- połączenia wszystkich "grubych" rur (filtr/przepływka; przepływka/przepustnica)
- połączenia rurek idących do/od zaworu pow. dodatkowego
- połączenia cienkich rurek z przepustnicą, czyli:
A) obie odmy - najlepiej je w ogóle wywalić z dolotu - puścić w atmosferę lub do jakiegoś odstojnika jak ktoś jest czuły w temacie ekologii

C) ewentualnie wężyk z filtra oparów paliwa (nie wiem czy w ogóle to masz w 1,6)
- połączenia rurki od wspomagania hamulców oraz podciśnienia regulatora paliwa z kolektorem
4. Wyczyść przepustnicę!!!
Poza tym jeśli pali Ci 15

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...