Sportowy wydech- czy wywalić....??
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ps. ile dałeś Nmike za wałek od Światka
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
Darowałem sobie na razie- mam odłożoną kase na wałek, regulacje kola i ustawienie pod wałek...
Póki co nie potrzebuje ładować kasy w silnik- na razie mnie satysfakcjonują wykrzesane osiągi
Moze w przyszłym roku pod koniec, albo za 2 na początku wsadze Świątka- zobaczymy...
Wałek rzozrządu GT to koszt 790,-zł (R 850,-zł) Przeróba koła rozrządu na regulowane to koszt 250,-zł
Wskazane byłoby aby tłumik środkowy był przelotowy.
Montaż walka 350,-zł + pastylki regulacyjne zaworów
(popychacze jeśli nie będą w idealnym stanie też trzeba wymienić na nowe)
Pomiary i regulacje na hamownie ok 200-400,-zł
Nie ma możliwości modyfikacji komputera.
Ustawienia zapłonu indywidualne, zależne od ustawień silnika. Z reguły wychodzi przyspieszenie ok 5 st max.
Rajdowy wałek ma wznios zwiększony o o,4mm do wałka GT i ma trochę dłuższe czasy otwarcia zaworów rzędu 3-4 st. Praca w całym zakresie obrotów. Możliwa potrzeba przyspieszenia zapłonu. Wałek wyczynowy to już inna historia.
Wznios wyższy juz o 1,5 mm do rajdowego czasy dłuższe o 20st., zmieniony kąt międzykrzywkowy o 2 st.. Uzyskiwana zwiększona moc 30-40%. Możliwa koniecznośc wprowadzenia zmian w układach dolotowych i wylotowych kolektora.
Jeśli zdecydowałby się Pan na ten typ walka, który służy juz typowo do imprez rajdowych, wyścigow ( nie nadaje sie do jazdy po mieście).
Cena walka GT to 790 zł. Rajdowy i wyczynowy - 850zł. Każdy z tych walków powoduje polepszenie osiągów silnika. Wałki wyczynowe z regóły osiągają max moc w pewnym zakresie obrotów. Bywają niestabilne np na wolnych obrotach co przy jeździe ulicznej ma bardzo ważne znaczenie natomiast na imprezach sportowych nie. Z tego co przeczytałem widzę, że ma Pan przygotowany silnik bardzo dobrze na przyjęcie wałka sportowego. Najlepszym rozwiązaniem jest wałek GT, który można stosować w każdych warunkach , a poprawki , które Pan wprowadził spowodują,że w maksymalnym stopniu wykorzysta parametry wprowadzone w charakterystykę krzywki.
W cenę wałka wchodzi jego wykonanie.Zamontowanie go w głowicy nalezy do klienta. Ustawienia silnika w przypadku
typów GT nie są konieczne. Krzywka rajdowa i wyczynowa wymaga już pewnego wkładu pracy w ustawienia. Klient, który zamawaia tego typu wałek jest świadomy co robi i w zasadzie ma już pewne doświadczenie pozwalające mu na dokonanie odpowiednich poprawek.
Póki co nie potrzebuje ładować kasy w silnik- na razie mnie satysfakcjonują wykrzesane osiągi
Moze w przyszłym roku pod koniec, albo za 2 na początku wsadze Świątka- zobaczymy...
Wałek rzozrządu GT to koszt 790,-zł (R 850,-zł) Przeróba koła rozrządu na regulowane to koszt 250,-zł
Wskazane byłoby aby tłumik środkowy był przelotowy.
Montaż walka 350,-zł + pastylki regulacyjne zaworów
(popychacze jeśli nie będą w idealnym stanie też trzeba wymienić na nowe)
Pomiary i regulacje na hamownie ok 200-400,-zł
Nie ma możliwości modyfikacji komputera.
Ustawienia zapłonu indywidualne, zależne od ustawień silnika. Z reguły wychodzi przyspieszenie ok 5 st max.
Rajdowy wałek ma wznios zwiększony o o,4mm do wałka GT i ma trochę dłuższe czasy otwarcia zaworów rzędu 3-4 st. Praca w całym zakresie obrotów. Możliwa potrzeba przyspieszenia zapłonu. Wałek wyczynowy to już inna historia.
Wznios wyższy juz o 1,5 mm do rajdowego czasy dłuższe o 20st., zmieniony kąt międzykrzywkowy o 2 st.. Uzyskiwana zwiększona moc 30-40%. Możliwa koniecznośc wprowadzenia zmian w układach dolotowych i wylotowych kolektora.
Jeśli zdecydowałby się Pan na ten typ walka, który służy juz typowo do imprez rajdowych, wyścigow ( nie nadaje sie do jazdy po mieście).
Cena walka GT to 790 zł. Rajdowy i wyczynowy - 850zł. Każdy z tych walków powoduje polepszenie osiągów silnika. Wałki wyczynowe z regóły osiągają max moc w pewnym zakresie obrotów. Bywają niestabilne np na wolnych obrotach co przy jeździe ulicznej ma bardzo ważne znaczenie natomiast na imprezach sportowych nie. Z tego co przeczytałem widzę, że ma Pan przygotowany silnik bardzo dobrze na przyjęcie wałka sportowego. Najlepszym rozwiązaniem jest wałek GT, który można stosować w każdych warunkach , a poprawki , które Pan wprowadził spowodują,że w maksymalnym stopniu wykorzysta parametry wprowadzone w charakterystykę krzywki.
W cenę wałka wchodzi jego wykonanie.Zamontowanie go w głowicy nalezy do klienta. Ustawienia silnika w przypadku
typów GT nie są konieczne. Krzywka rajdowa i wyczynowa wymaga już pewnego wkładu pracy w ustawienia. Klient, który zamawaia tego typu wałek jest świadomy co robi i w zasadzie ma już pewne doświadczenie pozwalające mu na dokonanie odpowiednich poprawek.
Ostatnio zmieniony 07 wrz śr, 2005 4:13 pm przez NMike, łącznie zmieniany 2 razy.
Peugeot 205 1,6 GTi