Prosze o wyjaśnienie mi czegoś .....

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Prosze o wyjaśnienie mi czegoś .....

Post autor: Pieraś »

Hejka .... przeczytaj całość :roll:

Właśnie wymieniłem świece w swoim pugu (były jakie BERU francuski 4 elektrodowe) wstawiłem teraz NGK .... kwestia dotyczy głównie filtru powietrza i dolotu do niego....

Filtr był nieziemsko zawalony syfem: kawalki liści, pył i wogóle w komorze filtra było prawie garść syfu (all wyciagnąłem odkurzaczem) no i sam filtr byl zawalony nieziemsko... nie dość, że z zewn. części jego siatki wyjąłem ręką śmieci to po odpyleniu go kompresorem jeszcze ręką trzepiąc w niego wyleciało duuuużo kurzu (wiem trza wymienić ale czekam na kase).
Oczyw. zdjałem całą kopułe filtru łącznie z tym plastikiem nad wtryskiem.
Teraz jeszcze lepiej odpala wiadomo mocna iskra ale bajer jest takim, że po wyłączeniu silnika (po całk. za3maniu pracy) słyszę jakby jakąś zapadkę - coś jakby jakaś plastikowa zapadka sie się zamykała .... odgłos jakby przy grillu gdzie jest wlot powietrza i taki jakby mały rozgałęźnik (powietrze do filtra i w bok w lewo do silnika) - Nigdy wcześniej na ten dźwięk nie zwróciłem uwagi .... czy to jest tak, że auto jak chodzi to tam się jakaś klapka otwiera jak ssie powietrze, a potem jak przestaje (po wyłączeniu silnika) się zamyka dając dźwięk stuknięcia plastiku o plastik ????? Pomyślałem, że może kiedyś tego nie słyszałem bo filtr był tak zawalony syfem, że nie było takiego ciągu powietrza ...... oczyw. silnik odpala jak należy, cicho chodzi itp. tylko po wyłączeniu ten dźwięk
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

to jest po to ze jak masz zimny silnik to klapka sie otwiera i zasysa cipłe powietrze znad kolektora wydechowego generalnie ona powinna sie cicho i powoli zamykac pod wpływem cisnienia
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

potwierdzam :!:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

nastepnym razem sprecyzuj temat jak piszesz post, dobrze byloby wiedzieć co jest "w środku"
Awatar użytkownika
Damian1p
Uzalezniony
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Damian1p »

hehe mialem filtr w takim samym stanie, masa syfu w puszce a sam filtr wygladal jak worek z odkurzacza, najpierw to wsyzstko wytrzepalem wyczyscilem i jezdzilem bylo troche lepiej, ale w koncu kupiulem nowy filtr i po prostu nowiutki samochod, jak by mu dodali z pare koni :D nie wiem ile w tym prawdy ale podobno z zawalonym filtrem troche wiecej pali. a wogole trzeba pomyslec jak by tu zrobic zeby do tej puszki nie wlatywaly liscie bo bedzie ciagle taki zasyfiony...
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

filtr zawsze musi byc czysty tak to wiecej pali i ma gorsze osiagi
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

coz moj wcale duzo nie palil :wink:
trasa 5-6 zalezy od obciazenia i speed'a a w miescie nie mialem okazji sprawdzic bo za czesto jade za miasto albo brak kasy na full bak :P
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

pieraś nasyp piachu do filtra to wtedy zobaczysz czy bedzie tyle samo palił i czy bedzie miał takie same osiagi po co niby sie stosuje filtry stozkowe zeby był lepszy przepływ powietrza do kolektora ssacego
Ostatnio zmieniony 10 wrz sob, 2005 12:32 pm przez blaszka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

ja zaraz po kupnie auta zmienialem filtr razem z plynami, ale wygladal nie najgorzej, spalanie 5-6 trasa, miasto....zalezy jak jezdzi sie, mysle ze 7 litrow jest realne, ale przy dociaganiu do 5-6 tys obrotow bedzie "troche" wiecej :twisted:
ODPOWIEDZ