Mam diesla 1,8 i caly czas mam zaolejony filtr powietrza oraz z obudowy tego filtra leci olej. Pewien mechanik zasugerowal, ze w innych modelach tego silnika jest zawor cisnieniowy na rurze odpowietrzania skrzyni korbowej - u mnie tego nie ma. Czy moze ktos mi potwierdzic lub zaprzeczyc tej tezie, albo moze jest inne wytlumaczenie i ewentualne usuniecie tego wycieku (w sumie wyciek nie jest duzy, ale nie lubie jak cos mi kapie spod samochodu)?
Pozdrawiam
Leje sie olej - w jaki sposob?
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zen81 miał coś takiego
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
W tych silnikach niestety nawet po niedużym przebiegu dmucha olejem...
Jak masz filtr piankowy to "w zasadzie niczemu" to nie przeszkadza poza syfem w obudowie a właściwie jako że wlot oparów jest tuż przy wlocie powietrza to można się doszukiwać nawet plusów w postaci wyłapywania kurzu...
U mnie po jakimś czasie w obudowie było gęste olejowe błoto.
Jak Ci kapie to zatkaj małą dziurkę na brzegu obudowy.
W młodszych rocznikach było na wężu takie "ufo" nazywane regulatorem ciśnienia, olejołapaczem czy tak jak piszesz zaworem ciśnieniowym.
W rzeczywistości można przez to dmuchać w obie strony bez większego oporu więc chyba nie jest to żaden zawór - bardziej "olejołapacz"
Ponoć sprawdzają się dobrze patenty z butelką pod maską w którą wkładasz ten syfiasty wąż, ale mam podejrzenia że w dieselu opary z butelki narobiłyby wokół troche syfu i co więcej mogłyby być wyczuwalne spaliny pod maską a może nawet w kabinie... to tylko domysły i jest to kwestia dopracowania patentu![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Od strony fizycznej opary (w sumie spaliny) jako ciepły gaz obojętny w dolocie pogarszają sprawność silnika, łatwiej tu rozpatrywać diesela który nie musi mieć rygorystycznego składu mieszanki i w zasadzie im więcej zimnego tlenu tym lepiej.
Jak masz filtr piankowy to "w zasadzie niczemu" to nie przeszkadza poza syfem w obudowie a właściwie jako że wlot oparów jest tuż przy wlocie powietrza to można się doszukiwać nawet plusów w postaci wyłapywania kurzu...
U mnie po jakimś czasie w obudowie było gęste olejowe błoto.
Jak Ci kapie to zatkaj małą dziurkę na brzegu obudowy.
W młodszych rocznikach było na wężu takie "ufo" nazywane regulatorem ciśnienia, olejołapaczem czy tak jak piszesz zaworem ciśnieniowym.
W rzeczywistości można przez to dmuchać w obie strony bez większego oporu więc chyba nie jest to żaden zawór - bardziej "olejołapacz"
Ponoć sprawdzają się dobrze patenty z butelką pod maską w którą wkładasz ten syfiasty wąż, ale mam podejrzenia że w dieselu opary z butelki narobiłyby wokół troche syfu i co więcej mogłyby być wyczuwalne spaliny pod maską a może nawet w kabinie... to tylko domysły i jest to kwestia dopracowania patentu
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Od strony fizycznej opary (w sumie spaliny) jako ciepły gaz obojętny w dolocie pogarszają sprawność silnika, łatwiej tu rozpatrywać diesela który nie musi mieć rygorystycznego składu mieszanki i w zasadzie im więcej zimnego tlenu tym lepiej.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Ja mam diesla 1,9 i miałem taki sam syf, aż w końcu zrobiłem jak radzono i wsunąłem w rurkę odmy od strony wlewu oleju taką śmieszną spiralkę z cienkiego drutu (za 2,50 podobno od malucha), a samą odmę odłączyłem od filtra i puściłem dodatkową rurką pod samochód. Dziurę w obudowie filtra zatkałem jakimś koreczkiem. Wygląda na to, że wystarczy sama spiralka, bo dodatkowy wąż jest idealnie czysty, ale jak napisał Tomek gaz ze skrzyni korbowej nie polepsza osiągów silnika.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)