USPRAWNIENIE MECHANIZMU ZMIANY BIEGÓW

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

USPRAWNIENIE MECHANIZMU ZMIANY BIEGÓW

Post autor: 205MI16 »

Mam pytanie czy ktoś z Was przerabiał mechanizm zmiany biegów zastępując drążki linkami?
Podobno da się zastosować cały mechanizm na linki z cieniasa albo seja, ale nic o tym patencie nie znalazłem.
Awatar użytkownika
Frutis
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 22 paź pt, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bełżyce koło lublina

Post autor: Frutis »

po co chcesz to zmieniać :shock:
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

O linkach nie myślałem... choć mogłoby fajnie chodzić...
Mialem różne inne pomysły :wink:
U mnie problem leży gównie w mechaniźmie lewo-prawo i patentem który niezaleznie od położenia i drgań skrzyni lewarek ma trzymać zawsze prosto....
Na tym G... porobiły sie duże luzy ale chyba poprostu zreanimuje takie jakie jest.
Główny wodzik włączania (jego sworzeń) chcę zastąpić od dołu jakimś sworzniem (stary łącznik stab albo jakaś mała końcówka drążka).
Dolna gałkę drążka można troszkę wydłużyć co spowoduje krótszy skok włączania biegu.
Im bliżej drążka zrobimy jakąś zmianę dźwigni tym więcej luzów po drodze też się w to załapie i efekt będzie najlepszy.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Do Frutisa: zbyt często wyskakują mi oryginalne łączniki i to w momencie najmniej odpowiednim - dlatego szukam mniej zawodnego rozwiązania
Do Tomka: fajny patent opisany jest tutaj:http://www.205gti.com/main_uk.htm
w zakładce quickshift
sam go zastosowałem - zncznie skraca skok lewarka ale ma wadę, ponieważ tylko nowe gałki to wytrzymują i to krótko - mówię o sportowej jeździe
invictus

Post autor: invictus »

No to moze by tak wymienic laczniki (razem z kulkami!!) to wtedy nie beda wyskakiwac na bank -ten sposob na skracanie skoku dzwigni juz byl walkowany -problemem tu nie jest dzwignia tylko synchra, ktore po prostu nie zadazaja... nawet zdaza sie zgrzyt przy normalnym skoku lewarka!! Troszke juz stare te czesci sa...
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Chyba tak zrobię tylko korci mnie pomysł z linkami. Problem jest w tym że nie mam czasu na eksperymenty bo itak ponad 2 lata auto składam
ODPOWIEDZ