Przeguby i półosie...
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Przeguby i półosie...
Czy w dieslu 1,9 z 92 roku da sie wymienic same przeguby? Bo ktos mi powiedzial, ze trzeba cale półosie, a to juz jest koszt nie mały...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Przedstawie półosie diesela(tylko takie w dieselu widziałem)
Do silników TU są ich mniejsze odpowiedniki.
Zasadniczą różnicą w stosunku do innych zachodnich marek jest przegub zewnętrzny.
Nie jest to kulowy odłączany sam przegub!!
Jest to przegub trójramienny(prostszy w budowie) i kompletny jest dopiero z kawałkiem półosi:
i rozpinanie go ma tylko sens chyba w celu wyczyszczenia... Bo napewno nie do zmiany gumy..
Trójramię(wybierak) jest fragmentem półosi i też się zużywa!!
Wymiana samej zewnętrznej części to połowiczna naprawa.
Czyżby to te dostępne w handlu..?
Po odłączeniu od półosi wygląda tak:
Cały przegub zewnętrzny w takim razie kończy się drugim końcem półosi zakończonej wieloklinem.
Niby wystepuje jako część wymienna ale ciężko zdobyć.
Wspomniany wieloklin łączy się z całkowicie odłączanym i rozbieralnym przegubem wewnętrznym:
Przegub ten (lewy ma dodatkową sprężynę) rozchodzi sie odrazu po poluzowaniu osłony gumowej.
Następnie zdejmujemy trójniczek (uważając na wałeczki) i mamy rozdzieloną półoś na część zewnętrzną i wewnętrzną.
Teraz można wymieniać sobie gumy, czyścić i smarować.
Zagadka o którą pytam już setny raz i nikt nie chce ujawnić to półosie GTI
Nie wiem czy to jakaś tajemnica czy nikt nie rozbierał
Ponoć w GTI występowały wymienne przeguby - ponoć kulowe.
Wiem że w GTI 1,6 półoś jest fizycznie wymienna z dieselem.
Wiem że w GTI 1,9 wiekoklin w piastę jest większy.
Kto może potwierdzić jakie przeguby ma GTI? kulowe czy trójramienne?
Do silników TU są ich mniejsze odpowiedniki.
Zasadniczą różnicą w stosunku do innych zachodnich marek jest przegub zewnętrzny.
Nie jest to kulowy odłączany sam przegub!!
Jest to przegub trójramienny(prostszy w budowie) i kompletny jest dopiero z kawałkiem półosi:
i rozpinanie go ma tylko sens chyba w celu wyczyszczenia... Bo napewno nie do zmiany gumy..
Trójramię(wybierak) jest fragmentem półosi i też się zużywa!!
Wymiana samej zewnętrznej części to połowiczna naprawa.
Czyżby to te dostępne w handlu..?
Po odłączeniu od półosi wygląda tak:
Cały przegub zewnętrzny w takim razie kończy się drugim końcem półosi zakończonej wieloklinem.
Niby wystepuje jako część wymienna ale ciężko zdobyć.
Wspomniany wieloklin łączy się z całkowicie odłączanym i rozbieralnym przegubem wewnętrznym:
Przegub ten (lewy ma dodatkową sprężynę) rozchodzi sie odrazu po poluzowaniu osłony gumowej.
Następnie zdejmujemy trójniczek (uważając na wałeczki) i mamy rozdzieloną półoś na część zewnętrzną i wewnętrzną.
Teraz można wymieniać sobie gumy, czyścić i smarować.
Zagadka o którą pytam już setny raz i nikt nie chce ujawnić to półosie GTI
Nie wiem czy to jakaś tajemnica czy nikt nie rozbierał
Ponoć w GTI występowały wymienne przeguby - ponoć kulowe.
Wiem że w GTI 1,6 półoś jest fizycznie wymienna z dieselem.
Wiem że w GTI 1,9 wiekoklin w piastę jest większy.
Kto może potwierdzić jakie przeguby ma GTI? kulowe czy trójramienne?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
No to się potwierdza że GTI miały kule...
Ciekawy jestem jeszcze co jest w 1,6 bo ponoć też powinny być kule..
No chyba że ktoś wsadził przy wymianie trójramienne takie jak w dieselu...
Wiem że sprzedawcy często mają pod jednym numerem diesela/TD/1,6GTI/C15D...
Ciekawy jestem jeszcze co jest w 1,6 bo ponoć też powinny być kule..
No chyba że ktoś wsadził przy wymianie trójramienne takie jak w dieselu...
Wiem że sprzedawcy często mają pod jednym numerem diesela/TD/1,6GTI/C15D...
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Acha Pagi wymiana całęj półosi ma swoje plusy.
Co prawda trochę drożej, ale masz też nowy przegub wewnętrzny który jednak też sie zużywa...
Niby mniej ale często nawet o tym nie wiemy a luz jest wyczuwalny i pojawiają się potem jakieś drgania wibracje stuki niby z nikąd...
Ja miałem ekstremalny przypadek gdzie od baaardzo niskiego zawieszenia ten przegub pracował w mocnym ugięciu...
Coś mi rzęziło przy skręcie i drżało w łukach przy większych prędkościach..
Co się okazało- półoś wychodząca z wewnętrznego przegubu zahaczała o jego ściankę!!!
Przegub ten miał już wogóle dość duży luz (palcem wyczuwalne mocno wyrobione powierzchnie) i w dodatku mogło rozłupać ten przegub
Co prawda trochę drożej, ale masz też nowy przegub wewnętrzny który jednak też sie zużywa...
Niby mniej ale często nawet o tym nie wiemy a luz jest wyczuwalny i pojawiają się potem jakieś drgania wibracje stuki niby z nikąd...
Ja miałem ekstremalny przypadek gdzie od baaardzo niskiego zawieszenia ten przegub pracował w mocnym ugięciu...
Coś mi rzęziło przy skręcie i drżało w łukach przy większych prędkościach..
Co się okazało- półoś wychodząca z wewnętrznego przegubu zahaczała o jego ściankę!!!
Przegub ten miał już wogóle dość duży luz (palcem wyczuwalne mocno wyrobione powierzchnie) i w dodatku mogło rozłupać ten przegub
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne