Przeguby i półosie...

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Przeguby i półosie...

Post autor: Pagi »

Czy w dieslu 1,9 z 92 roku da sie wymienic same przeguby? Bo ktos mi powiedzial, ze trzeba cale półosie, a to juz jest koszt nie mały...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
Paweł
Junior
Posty: 198
Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
Numer Gadu-gadu: 46077
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Paweł »

No ja mam dokładnie takiego i trzeba było całość wymieniać. Jedną wymieniał mój qmpel (poprzedni właściciel), a drugą ja. Obie regenerowane za ok 250 zł w 1999 i do tej pory jest OK.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Z tego co mi wiadomo półosie w dieslu a GTI są takie same albo bardzo podobne, a w GTi jest możliwa wymiana przegubu zewnętrznego, który najczęściej się wyrabia. Widziałem przeguby na allegro w cenie 100 150pln nowy.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Przedstawie półosie diesela(tylko takie w dieselu widziałem)
Do silników TU są ich mniejsze odpowiedniki.
Zasadniczą różnicą w stosunku do innych zachodnich marek jest przegub zewnętrzny.
Nie jest to kulowy odłączany sam przegub!!
Jest to przegub trójramienny(prostszy w budowie) i kompletny jest dopiero z kawałkiem półosi:

Obrazek

i rozpinanie go ma tylko sens chyba w celu wyczyszczenia... Bo napewno nie do zmiany gumy..
Trójramię(wybierak) jest fragmentem półosi i też się zużywa!!
Wymiana samej zewnętrznej części to połowiczna naprawa.
Czyżby to te dostępne w handlu..?
Po odłączeniu od półosi wygląda tak:

Obrazek

Cały przegub zewnętrzny w takim razie kończy się drugim końcem półosi zakończonej wieloklinem.
Niby wystepuje jako część wymienna ale ciężko zdobyć.

Wspomniany wieloklin łączy się z całkowicie odłączanym i rozbieralnym przegubem wewnętrznym:

Obrazek

Przegub ten (lewy ma dodatkową sprężynę) rozchodzi sie odrazu po poluzowaniu osłony gumowej.
Następnie zdejmujemy trójniczek (uważając na wałeczki) i mamy rozdzieloną półoś na część zewnętrzną i wewnętrzną.
Teraz można wymieniać sobie gumy, czyścić i smarować.

Zagadka o którą pytam już setny raz i nikt nie chce ujawnić to półosie GTI :wink:
Nie wiem czy to jakaś tajemnica czy nikt nie rozbierał :wink:

Ponoć w GTI występowały wymienne przeguby - ponoć kulowe.
Wiem że w GTI 1,6 półoś jest fizycznie wymienna z dieselem.
Wiem że w GTI 1,9 wiekoklin w piastę jest większy.

Kto może potwierdzić jakie przeguby ma GTI? kulowe czy trójramienne?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Ja mam kulowe w oryginałach z 1,9 GTI - rozbierałem do wymiany mieszków. Przeguby trójramienne miałem w clio i R19 - i masz rację sama wymiana przegubu w tym modelu to naprawa połowiczna na chwilę.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

No to się potwierdza że GTI miały kule...
Ciekawy jestem jeszcze co jest w 1,6 bo ponoć też powinny być kule..
No chyba że ktoś wsadził przy wymianie trójramienne takie jak w dieselu... :wink:
Wiem że sprzedawcy często mają pod jednym numerem diesela/TD/1,6GTI/C15D...
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Acha Pagi wymiana całęj półosi ma swoje plusy.
Co prawda trochę drożej, ale masz też nowy przegub wewnętrzny który jednak też sie zużywa...
Niby mniej ale często nawet o tym nie wiemy a luz jest wyczuwalny i pojawiają się potem jakieś drgania wibracje stuki niby z nikąd...
Ja miałem ekstremalny przypadek gdzie od baaardzo niskiego zawieszenia ten przegub pracował w mocnym ugięciu... :wink:
Coś mi rzęziło przy skręcie i drżało w łukach przy większych prędkościach..
Co się okazało- półoś wychodząca z wewnętrznego przegubu zahaczała o jego ściankę!!!
Przegub ten miał już wogóle dość duży luz (palcem wyczuwalne mocno wyrobione powierzchnie) i w dodatku mogło rozłupać ten przegub :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Ok... wiec zbieramy kaske na polosie :)

W takim razie regenerowac? czy kategorycznie nowe ?

Dzieki Tomku za opisanie i wyjasnienie jak to wszystko wyglada i dziala.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
ODPOWIEDZ