HAMULCE ZA SŁABE
HAMULCE ZA SŁABE
Zastanawiam się co można poprawić w hamulcach, ale bez przesady.
Założenie- ostrzejsza reakcja na pedał i poprostu pewne hamulce... sprawa tarcz i klocków to odrębny temat.
Wiem że były różne pompy o średnicach 19; 20,64; 22,2; a w mocniejszych 405 nawet 23,8..
Ale co praktycznie daje większa średnica? Chyba raczej nie ma sensu przy seryjnej średnicy zacisków...?
Wiem, że serwo z GTI ma większą średnicę, będzie lepiej chodziło??
Jest jakiś dobry producent przewodów elastycznych?
Kupione "jakieś tam" sparciały i popękały po dwóch latach...
Nie chcę kupić znów badziewia...
Czy wymiana przewodów metalowych('84) może pomóc?
Hamulce są poprostu "gumowe" i niepewne...
Wymienione prawie wszystko(nie na raz).. w przeciągu 10tys km nowe tarcze, klocki, szczęki, bębny, przewody elastyczne, podmienione serwo i pompa...
Albo druga pompa do D... albo nie wiem
Założenie- ostrzejsza reakcja na pedał i poprostu pewne hamulce... sprawa tarcz i klocków to odrębny temat.
Wiem że były różne pompy o średnicach 19; 20,64; 22,2; a w mocniejszych 405 nawet 23,8..
Ale co praktycznie daje większa średnica? Chyba raczej nie ma sensu przy seryjnej średnicy zacisków...?
Wiem, że serwo z GTI ma większą średnicę, będzie lepiej chodziło??
Jest jakiś dobry producent przewodów elastycznych?
Kupione "jakieś tam" sparciały i popękały po dwóch latach...
Nie chcę kupić znów badziewia...
Czy wymiana przewodów metalowych('84) może pomóc?
Hamulce są poprostu "gumowe" i niepewne...
Wymienione prawie wszystko(nie na raz).. w przeciągu 10tys km nowe tarcze, klocki, szczęki, bębny, przewody elastyczne, podmienione serwo i pompa...
Albo druga pompa do D... albo nie wiem
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- 205MI16
- Uzalezniony
- Posty: 601
- Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Przewody sztywne koniecznie do wymiany - mi strzelił bo zgnił, nie w pugu ale to nie ma znaczenia - tyle że dopóki nie strzeli nie powoduje gumowego hamulca. Giętkie (generalnie przez nie hamulec jest gumowy) warto kupić w stalowym oplocie i masz co najmniej 5 lat spokoju (goodridge chyba robi). Większ średnica pompy da Ci mniejszy skok pedału do zblokowania kół i w połączeniu z serwem od GTI trochę nerwowy hamulec na początku (mam zaciski do gti w dobrym stanie).
Pompę hamulcową najlepiej kup nową.
Pompę hamulcową najlepiej kup nową.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
jest taka roznica ze chetnie bym chcial jej nie odczucinvictus pisze:Co do serwa z Gti
Moralez hamowal moim i swoim -niech ci powie jaka jest roznica
Jego hamuje jak moj poprzedni 1.9D
w gti ledwo dotykasz noga pedal a on juz zaczyna hamowac w xs niestety jest pewien martwy skok za ktorym dopiero zaczyna sie cos dziac...
kto wie moze w przyszlosci zmienie pompe... najpierw trzeba bedzie zrobic cos z zaciskami bo czasem jakby klocek w lewym przednim kole lekko tarl o tarcze i slychac delikatne piszczenie, ale tak pozatym sa ok narazie mozna na nie liczyc
Czy ja wiem... wydaje mi sie ze predzej zgnija w srodku niz sie uszkodza w inny sposob...205MI16 pisze:Nie różnicy nie zauważysz - masz rację. Jest za to dłuższy żywot, mniejsze ryzyko mechanicznego uszkodzenia no i spokojnie "śpisz" przy ostrej jeździe.
takie piszczenie to nie piszczeniemoralez pisze: slychac delikatne piszczenie, ale tak pozatym sa ok narazie mozna na nie liczyc