HAMULCE ZA SŁABE

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

HAMULCE ZA SŁABE

Post autor: tomek »

Zastanawiam się co można poprawić w hamulcach, ale bez przesady.
Założenie- ostrzejsza reakcja na pedał i poprostu pewne hamulce... sprawa tarcz i klocków to odrębny temat.
Wiem że były różne pompy o średnicach 19; 20,64; 22,2; a w mocniejszych 405 nawet 23,8..
Ale co praktycznie daje większa średnica? Chyba raczej nie ma sensu przy seryjnej średnicy zacisków...?
Wiem, że serwo z GTI ma większą średnicę, będzie lepiej chodziło??
Jest jakiś dobry producent przewodów elastycznych?
Kupione "jakieś tam" sparciały i popękały po dwóch latach...
Nie chcę kupić znów badziewia...
Czy wymiana przewodów metalowych('84) może pomóc?
Hamulce są poprostu "gumowe" i niepewne...
Wymienione prawie wszystko(nie na raz).. w przeciągu 10tys km nowe tarcze, klocki, szczęki, bębny, przewody elastyczne, podmienione serwo i pompa...
Albo druga pompa do D... albo nie wiem :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
invictus

Post autor: invictus »

Co do serwa z Gti

Moralez hamowal moim i swoim -niech ci powie jaka jest roznica 8)
Jego hamuje jak moj poprzedni 1.9D
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Przewody sztywne koniecznie do wymiany - mi strzelił bo zgnił, nie w pugu ale to nie ma znaczenia - tyle że dopóki nie strzeli nie powoduje gumowego hamulca. Giętkie (generalnie przez nie hamulec jest gumowy) warto kupić w stalowym oplocie i masz co najmniej 5 lat spokoju (goodridge chyba robi). Większ średnica pompy da Ci mniejszy skok pedału do zblokowania kół i w połączeniu z serwem od GTI trochę nerwowy hamulec na początku (mam zaciski do gti w dobrym stanie).
Pompę hamulcową najlepiej kup nową.
invictus

Post autor: invictus »

Hmmm wszystko ok ale ja mam gietkie bez oplotu a jest baardzo konkretny i wogole nie "gumowy" co do nerwowosci na poczatku to ciezko jechac delikatnie w korku...
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Nie invictus nie napisałem, że bez oplotu są do kitu bo sam do MI włożyłem zwykłe, tylko w oplocie są znacznie lepsze i trwalsze, a różnica w cenie jest niewielka.
invictus

Post autor: invictus »

Wiem co napisales -tylko wydaje mi sie ze jakbym zalozyl z oplotem to nie byloby wyczuwalnej roznicy
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Nie różnicy nie zauważysz - masz rację. Jest za to dłuższy żywot, mniejsze ryzyko mechanicznego uszkodzenia no i spokojnie "śpisz" przy ostrej jeździe.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

invictus pisze:Co do serwa z Gti

Moralez hamowal moim i swoim -niech ci powie jaka jest roznica 8)
Jego hamuje jak moj poprzedni 1.9D
jest taka roznica ze chetnie bym chcial jej nie odczuc :mrgreen:
w gti ledwo dotykasz noga pedal a on juz zaczyna hamowac w xs niestety jest pewien martwy skok za ktorym dopiero zaczyna sie cos dziac...
kto wie moze w przyszlosci zmienie pompe... najpierw trzeba bedzie zrobic cos z zaciskami bo czasem jakby klocek w lewym przednim kole lekko tarl o tarcze i slychac delikatne piszczenie, ale tak pozatym sa ok narazie mozna na nie liczyc 8)
invictus

Post autor: invictus »

205MI16 pisze:Nie różnicy nie zauważysz - masz rację. Jest za to dłuższy żywot, mniejsze ryzyko mechanicznego uszkodzenia no i spokojnie "śpisz" przy ostrej jeździe.
Czy ja wiem... wydaje mi sie ze predzej zgnija w srodku niz sie uszkodza w inny sposob...
moralez pisze: slychac delikatne piszczenie, ale tak pozatym sa ok narazie mozna na nie liczyc 8)
takie piszczenie to nie piszczenie 8)
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Jak wymieniasz płyn przynajmniej raz na dwa lata to nie zgniją na 100%
invictus

Post autor: invictus »

dobra to male OT ma ktos jakis sposob aby hamulce po rozgrzaniu przy lekkim hamowaniu nie piszczaly??
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Stosuj gęsty smar na tarcze przed jazdą hehe.
A tak serio to przyczyna leży w klockach - czasami wystarczy wyjąć i zetrzeć papierem ściernym warstwę max 1mm i po pisku - czasami nic nie pomoże tylko wymiana klocków
invictus

Post autor: invictus »

Klocki sa Ate wiec to zadne badziewie
Tez myslalem ze sie zeszklily i starlem siwecaca warstwe z klockow.
Nawet miejsca kontaktu klocka z zaciskiem posmarowalem pasta ceramiczna -wszystko na nic.... Hamuje bosko tylko jak lekko zahamuje na miescie to wyje okurwienczo... 8)7
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Z ate nie miałem problemów to fakt. Ale nawet najlepszym może się wtopa zdarzyć. Np A klasa.
invictus

Post autor: invictus »

8)7
nie komentuj nawet dzialan merca -szkoda slow....

no ale przynajmniej jest jakis +...Ate nie smierdza po ostrej zabawie :mrgreen:
ODPOWIEDZ