Mam pytanie do osób które dłuzej niz ja uzytkuja 205-tke. Pytanie dotyczy opon ziomowych; posiadam dwaie pary opon jedne 165/60/13 drugie 135/80/13 mam takie pytanie które lepiej załozyc na przód a które na tył ?? jakie sa zaleznosci i ewentualnie jakie przeciwskazania ??
Węższa opona ma większy nacisk jednostkowy i bardziej się niejako wgryza w śnieg, nierówności lodu i tym podobne, dlatego na przód proponuję dać węższe opony.
Kiedys mialem z przodu zimowki a z tylu jakies michelin z niesymetrycznym bieznikiem wygladajacym jak plaster miodu i niczego sie nie trzymajacym- 0stracilem tylny zdezak pod koniec zimy... wczesniej wiekszosc ogladalem przez boczna szybe -nie polecam
No ale ja tez moge sie mylic...
Trzebaby to przetestowac, bo watpie ze ktos ma z takim systemem jakies doswiadczenia
Ja dalbym 165 na przod i 135 na tyl. Tyl jest duzo lzejszy od przodu w naszych samochodach, wiec stosujac z tylu opone 135 mysle ze bedziesz mial lepszy na 1cm^2 opony niz gdybys zalozyl 165.
Mysle ze bedzie sie to "wyrownywalo" Gdybys dal na odwrot, to na sniegu tyl z pewnoscia by szybciej tracil przyczepnosc niz przod.
Najlepszym jednak rozwiazaniem jest zalozenie 4 takich samych opon.
zdania sa podzielone, a moze ktos juz miał taka kombinacje załozona?? Mi tez sie wydaje ze lepiej ta ciensza ta przód, ale nie jestem do konca pewnien bo ostatnie auto w którym tak robiłem to był Ford Granada, ale to była tylny naped, podskocze jeszce z tym problemem do jakiegos serwisu moze oni sie jeszce wypowiedza.
to powodzenia -blaszka na obie osie masz 135??
jezeli tak to nic dziwnego....
ice_man -jak na tyl dasz szersze to moze to sie niemilo skonczyc... twoja wola
hmmm to juz wogle nie wiem co z tym fantem zrobic, czyli wezsze na tył i ma byc dobrze. hmmmm........no to pewnie zrobie tak jak radzicie. dzieki kaktus, dzieki invictus