Opony Zimowe

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
ice_man
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 08 sie pn, 2005 11:29 pm
Posiadany PUG: Peugeot 405 1.4 ( poddawany ciągłym modyfikacją )
Numer Gadu-gadu: 2376108
Lokalizacja: Świdnik k. Lublina

Opony Zimowe

Post autor: ice_man »

Mam pytanie do osób które dłuzej niz ja uzytkuja 205-tke. Pytanie dotyczy opon ziomowych; posiadam dwaie pary opon jedne 165/60/13 drugie 135/80/13 mam takie pytanie które lepiej załozyc na przód a które na tył ?? jakie sa zaleznosci i ewentualnie jakie przeciwskazania ?? :roll: :?:
Ferguss

Post autor: Ferguss »

Węższa opona ma większy nacisk jednostkowy i bardziej się niejako wgryza w śnieg, nierówności lodu i tym podobne, dlatego na przód proponuję dać węższe opony.
invictus

Post autor: invictus »

Hmmm a ja odwrotnie.... --chyba ze lubisz boki lapac :twisted:
Ferguss

Post autor: Ferguss »

no kurcze tu nie wiem i możliwe że masz rację Invictus - jedno jest pewne, im węższe tym lepsze i najlepiej wszystkie w tym samym rozmiarze :)
invictus

Post autor: invictus »

Kiedys mialem z przodu zimowki a z tylu jakies michelin z niesymetrycznym bieznikiem wygladajacym jak plaster miodu i niczego sie nie trzymajacym- 0stracilem tylny zdezak pod koniec zimy... wczesniej wiekszosc ogladalem przez boczna szybe -nie polecam 8)7

No ale ja tez moge sie mylic...
Trzebaby to przetestowac, bo watpie ze ktos ma z takim systemem jakies doswiadczenia 8)
Ferguss

Post autor: Ferguss »

jak masz napęd na przód i na przodzie masz wąskie zimówki to dupą zarzucało? czy jak?
invictus

Post autor: invictus »

aha -tyl robil za plozy :lol: :lol:
Ferguss

Post autor: Ferguss »

:lol: :mrgreen: :lol:
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Ja dalbym 165 na przod i 135 na tyl. Tyl jest duzo lzejszy od przodu w naszych samochodach, wiec stosujac z tylu opone 135 mysle ze bedziesz mial lepszy na 1cm^2 opony niz gdybys zalozyl 165.

Mysle ze bedzie sie to "wyrownywalo" Gdybys dal na odwrot, to na sniegu tyl z pewnoscia by szybciej tracil przyczepnosc niz przod.

Najlepszym jednak rozwiazaniem jest zalozenie 4 takich samych opon.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
ice_man
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 08 sie pn, 2005 11:29 pm
Posiadany PUG: Peugeot 405 1.4 ( poddawany ciągłym modyfikacją )
Numer Gadu-gadu: 2376108
Lokalizacja: Świdnik k. Lublina

Post autor: ice_man »

zdania sa podzielone, a moze ktos juz miał taka kombinacje załozona?? Mi tez sie wydaje ze lepiej ta ciensza ta przód, ale nie jestem do konca pewnien bo ostatnie auto w którym tak robiłem to był Ford Granada, ale to była tylny naped, podskocze jeszce z tym problemem do jakiegos serwisu moze oni sie jeszce wypowiedza. :)
http://www.ice_man_lbn.205.pl
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

ZAŁÓZ 135 NA PRZÓD JA MAM TAKIE ZIMÓWKI MICHELINA BEZ PORÓWNANIA SIE JEZDZI PO SNIEGU I CHLAPIE NIZ NA ZWYKŁYCH MICHELINACH CO MAM CZYLI 155
Awatar użytkownika
ice_man
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 08 sie pn, 2005 11:29 pm
Posiadany PUG: Peugeot 405 1.4 ( poddawany ciągłym modyfikacją )
Numer Gadu-gadu: 2376108
Lokalizacja: Świdnik k. Lublina

Post autor: ice_man »

Własnie tak Zrobie i zobacze jak sie bedzie jezdziło :lol: :D Dzieki za wszystki odpowiedzi.
http://www.ice_man_lbn.205.pl
invictus

Post autor: invictus »

to powodzenia -blaszka na obie osie masz 135??
jezeli tak to nic dziwnego....
ice_man -jak na tyl dasz szersze to moze to sie niemilo skonczyc... twoja wola :)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

invictus dobrze mowi
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
ice_man
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 08 sie pn, 2005 11:29 pm
Posiadany PUG: Peugeot 405 1.4 ( poddawany ciągłym modyfikacją )
Numer Gadu-gadu: 2376108
Lokalizacja: Świdnik k. Lublina

Post autor: ice_man »

hmmm to juz wogle nie wiem co z tym fantem zrobic, czyli wezsze na tył i ma byc dobrze. hmmmm........no to pewnie zrobie tak jak radzicie. dzieki kaktus, dzieki invictus
http://www.ice_man_lbn.205.pl
ODPOWIEDZ