HAMULCE ZA SŁABE

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

No co Ty bez gwiazdy nie ma jazdy!!!

Sam jeżdzę Vitkiem firmowym, na szczęście jeszce tylko tydzień!!!
invictus

Post autor: invictus »

Vito nie jest "poczynaniem" merca -do niego w sumie nie mam zastrzezen
ale vaneo, A, B....
Zgroza
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Pierwszy raz jak byłem tu na forum to dziwiłem się czemu pod postem o światłach pisze sie o wydechu. Teraz już wiem...
invictus

Post autor: invictus »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
samo jakos tak nie?? 8)
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

No jak nie, jak tak!!
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Ale było o hamulcach :wink:
Oplot odpada pytałem raczej o producenta zamienników.. albo trzeba poprostu trafić.
Na sztywne rzuce okiem... możliwe że zastąpie miedzią.
Czy pompa może się tak zepsuć że hamulce będą gumowe?
Podejrzewam że nowa to jednak wydatek...
A co z reperaturkami? nigdy tego nie robiłem...
Tarcze Brembo i klocki np. Ferodo (zwykłe) to duża różnica?
Mam chrapkę kupić używkę serwo z pompą z 309 GTI ale nie chcę kasy w błoto wyrzucić..
Czy zaciski z GTI mają inną średnicę tłoczków?
Czy po zmianie tarcz podchodzą do zwykłych zwrotnic?
Były chyba różne rodzaje....
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Co do wymiarów to możemy to wspólnie wymierzyć i skonsultować - zrobić zdjęcia z ustawioną na dany pomiar suwmiarką - już to przerabiałem.
Pompa może puszczać płyn pomiędzy sekcjami (nie ubywa płynu) lub co częściej występuje masz basen z płynem hamulcowym w serwie i pompa się zapowietrza (ubywa płynu).
Z wymianą reperaturek mam duże doświadczenie jeszcze z czasów kiedy pompa hamulcowa do zachodniego wozu to był majątek a o używce można było pomarzyć. Ale do rzeczy: ma to sens jak często wymieniałeś płyn (i poprzedni właściciele też) bo wtedy nie będzie wżerów na gładzi wewnątrz pompy.
Nowa reperaturka (nazwa firmy wyleciała mi z głowy) to koszt rzędu 40pln natomiast nowa pompa (podróbka oczywiście) to około 100pln - zależy jakie masz układy w sklepie ( ja mam upust rzędu 25%). Sama wymiana reperaturki to przeważnie prosta sprawa.
W GTI z tego co mi się wydaje były dwa rodzaje hamulców: ate i chyba girling. Ate miały płaską tarczę i żeliwne zaciski, natomiast girling miały tarcze z dużym osadzeniem i aluminiowymi zaciskami. Średnica tłoczka w gti jest na pewno większa - po to jest większa pompa
invictus

Post autor: invictus »

Pierwsze slysze zeby w Gti byly montowane Ate... Byl bendix, lucas, girling
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Miałem Ate na 100% w Gentry z 1991r i nie sądze żeby ktoś przy tym grzebał. Sam byłem zdziwiony ale na zacisku jak byk było wytłoczone ate.
invictus

Post autor: invictus »

Widzialem w 106 1.0 zaciski z 205... bendixy z diesla i tez wygladalo jak fabryczne...
Ale moze jakims cudem im sie na tasmie takie zaciski zawieruszyly...
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Co jak co, ale w porządek w PSA w tamtych latach to nie wierzę, było jak w marchewkowym polu
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Z moich obserwacji wynika, że wszystkie przednie zaciski w 205 miały tłoczki 48mm niezależnie czy 1,0 czy diesel czy GTI i niezależnie od systemu i czy to tarcza wentylowana czy nie...
Przy hamulcach tarczowych z tyłu były tłoczki 30mm
Wychodze z założenia że fizyki się nie oszuka i czy to będą tarcze wentylowane czy zwykłe pierwsza reakcja na pedał będzie taka sama przy takim samym tłoczku.
Chyba zamiast wsadzania zacisków z GTI i tarcz wentylowanych zdecyduje się na brembo+ferodo w wersji cywilnej, ew. nacinane.
Pozostaje wymiana przewodów napewno wszystkich elastycznych, dalej sztywnych..
No i na koniec najciekawsze pompa i serwo chcę spróbować założyć od 309GTI i mam zagwostke czy takie serwo potrzebuje wydajniejszego podciśnienia??
W dieselu jak wiadomo jest oddzielna pompka która ma niestety ograniczoną wydajność.... szybkie kilkukrotne naciśnięcie hamulca wystarcza żeby to zauważyć...
Kiedyś myślałem, że to wada, okazuje się jednak że "ten typ tak ma"
Obawiam się że przy większym serwie efekt ten może być jeszcze większy......
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
rafi

Post autor: rafi »

Zaciski Girling z gti i tylko te.Bendix to gówno-zmienilem to wiem :)
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

W bendixach fakt są kiepsko rozwiązane prowadnice... całe jażmo kiwa się we wszystkie strony i lubi się blokować...
Ale gdy się przypilnuje oringi i smar to jest na dłużej ok.

W czym jeszcze są lepsze?

Acha przypomniała mi się jeszcze jedna zagwostka.. Dlaczego są dwa rodzaje klocków bendix:
-symetryczne
-niesymetryczne
Kiedyś jak kupowałem zawsze były symetryczne ale teraz coraz rzadziej się spotyka..
Jakie zalety maja te niesymetryczne?? Jak w zasadzie powinno się je poprawnie montować i jakie jest tego uzasadnienie??
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

tomek pisze: No i na koniec najciekawsze pompa i serwo chcę spróbować założyć od 309GTI i mam zagwostke czy takie serwo potrzebuje wydajniejszego podciśnienia??
W dieselu jak wiadomo jest oddzielna pompka która ma niestety ograniczoną wydajność.... szybkie kilkukrotne naciśnięcie hamulca wystarcza żeby to zauważyć...
Miałem diesla włożonego pod maskę oryginalnej benzyny i nie miałem ani raz sytuacji, że pompka wymiękła przy wielokrotnym hamowaniu. Wydaje mi się że jest to kwestia sprawności pomki, szczelności połączenia z serwem, szczelności samego serwa a także (co na pewno ważne) "pojemności" serwa.
ODPOWIEDZ