Kolektor wydechowy !!
Kolektor wydechowy !!
Czy w tzw. kolektorze wydechowym rurowym, znaczenie ma dlugośc rur, ich średnica, odpowiednie wygięcie, czy tez jest to sprawa indywidualnego podejscia do sprawy ?
Czy taki kolektor moze byc ze zwyklej stali czy tez musi byc ze stali ko ?
Czy kolektor rurowy wplywa pozytywnie na prace moc silnika, czy tez zastosowanie kolektora rurowego przynosi minimalne efekty !
Czy jest mozliwosc zdobycia takiego schematu (jesli oczywiscie musial by byc wykonany wg. scisle okreslonych wytycznych).
Czy taki kolektor moze byc ze zwyklej stali czy tez musi byc ze stali ko ?
Czy kolektor rurowy wplywa pozytywnie na prace moc silnika, czy tez zastosowanie kolektora rurowego przynosi minimalne efekty !
Czy jest mozliwosc zdobycia takiego schematu (jesli oczywiscie musial by byc wykonany wg. scisle okreslonych wytycznych).
Niech Was ogarnie wszechobecny luz!!!
Witam !Frutis pisze:Biker,widzę że nikt bardzo się nie wypowie.radzę Ci zobaczyć na forum tunning,nic więcej Ci nie doradzę
Dzieki !
Czyli rozumiem, ze nie ma co dalej drazyc tematu jest jednak bardziej skomplikowany niz sie moglo wydawac !!
Pisalem tylko bo moj jest popekany a mam dojscie do stali ko a taki kolektor rurowy kosztuje az 1600 zl !!!
Na ra !
Niech Was ogarnie wszechobecny luz!!!
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Witam!
Kolektor wydechowy to bardzo wazny element silnika. Dobrze zrobiony kolektor wydechowy potrafi wytworzyc takie podcisnienie w komorze spalania, ze zostaje ona napelniona mieszanka az w 130%!! Gdzie w seryjnym silniku napelniany jest tylko w 60-70%. Oczywiscie te 130% ma miejsce w silnikach wyczynowych gdzie zastosowane sa takze wyczynowe walki rozrzadu, modyfikacje glowicy itp.
Kolektor wydechowy najlepiej jak jest wykonany ze stali Chromowo Wanadowej, jest to stal o wiele gorszej przewodnosci cieplnej od zwyklej stali, dzieki czemu, uklad wydechowy sie az tak nie nagrzewa, co pozwala na lepsze odprowadzenie gazow. W takim kolektorze zachodza zjawiska falowe, nakladanie sie fali spalin itp.
Poniewaz w komorze spalania powstaje podcisnienie w momecie suwu ssania, to zle wykonany kolektor wydechowy moze sprawic, ze spaliny beda sie wracaly do komory spalania, co spowoduje utrate mocy. Dzieje sie tak w tzw. czasie wspolotwarcia zaworow ssacych i wydechowych. Czas ten ustala walek rozrzadu, i w kazdym samochodzie cos takiego ma miejsce.
Kolektor wydechowy to bardzo skomplikowany element wbrew pozorom.
Kolektor wydechowy to bardzo wazny element silnika. Dobrze zrobiony kolektor wydechowy potrafi wytworzyc takie podcisnienie w komorze spalania, ze zostaje ona napelniona mieszanka az w 130%!! Gdzie w seryjnym silniku napelniany jest tylko w 60-70%. Oczywiscie te 130% ma miejsce w silnikach wyczynowych gdzie zastosowane sa takze wyczynowe walki rozrzadu, modyfikacje glowicy itp.
Kolektor wydechowy najlepiej jak jest wykonany ze stali Chromowo Wanadowej, jest to stal o wiele gorszej przewodnosci cieplnej od zwyklej stali, dzieki czemu, uklad wydechowy sie az tak nie nagrzewa, co pozwala na lepsze odprowadzenie gazow. W takim kolektorze zachodza zjawiska falowe, nakladanie sie fali spalin itp.
Poniewaz w komorze spalania powstaje podcisnienie w momecie suwu ssania, to zle wykonany kolektor wydechowy moze sprawic, ze spaliny beda sie wracaly do komory spalania, co spowoduje utrate mocy. Dzieje sie tak w tzw. czasie wspolotwarcia zaworow ssacych i wydechowych. Czas ten ustala walek rozrzadu, i w kazdym samochodzie cos takiego ma miejsce.
Kolektor wydechowy to bardzo skomplikowany element wbrew pozorom.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
"PO trzykroc dziękuje"Kaktus pisze:Witam!
Kolektor wydechowy to bardzo wazny element silnika. Dobrze zrobiony kolektor wydechowy potrafi wytworzyc takie podcisnienie w komorze spalania, ze zostaje ona napelniona mieszanka az w 130%!! Gdzie w seryjnym silniku napelniany jest tylko w 60-70%. Oczywiscie te 130% ma miejsce w silnikach wyczynowych gdzie zastosowane sa takze wyczynowe walki rozrzadu, modyfikacje glowicy itp.
Kolektor wydechowy najlepiej jak jest wykonany ze stali Chromowo Wanadowej, jest to stal o wiele gorszej przewodnosci cieplnej od zwyklej stali, dzieki czemu, uklad wydechowy sie az tak nie nagrzewa, co pozwala na lepsze odprowadzenie gazow. W takim kolektorze zachodza zjawiska falowe, nakladanie sie fali spalin itp.
Poniewaz w komorze spalania powstaje podcisnienie w momecie suwu ssania, to zle wykonany kolektor wydechowy moze sprawic, ze spaliny beda sie wracaly do komory spalania, co spowoduje utrate mocy. Dzieje sie tak w tzw. czasie wspolotwarcia zaworow ssacych i wydechowych. Czas ten ustala walek rozrzadu, i w kazdym samochodzie cos takiego ma miejsce.
Kolektor wydechowy to bardzo skomplikowany element wbrew pozorom.
Czyli bez profesjonalnego rysunku nie ma co sie zabierac do tematu ?
Czyż nie tak ?
Niech Was ogarnie wszechobecny luz!!!
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Dokladnie tak
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Nie dostaniesz.... chyba ze sie dogadasz z Remusem badz SuperSprintem czy inna firma robiaca wydechy.
Wydech SuperSprinta do naszego samochodu wychodzi jakies 4tys zl.
Wydech SuperSprinta do naszego samochodu wychodzi jakies 4tys zl.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Frutis
- Nowicjusz
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 paź pt, 2004 2:19 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: bełżyce koło lublina
kiedyś w Świecie Motocykli był cykl artykułów jak projektować kompletny wydech, były podane wzory, ale do samochodu chyba wydech projektuje się inaczej. niech tylko ktoś powie że Świat Motocykli to wszawe pismo tak jak inne ze słowem Świat w nazwie. to chyba jedno z najbardziej fachowych magazynów poświęconych motoryzacji kierowanych do ludzi niekoniecznie kończących polibudę o specjalności
budowa pojazdów mechanicznych.
budowa pojazdów mechanicznych.