HAMULCE ZA SŁABE

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
invictus

Post autor: invictus »

Jak mialem diesla to mialem tak jak tomek -wszystko elegancko ale jak sie stoi i zacznie szybko pompowac to hamulec robi sie od razu twardy, w gicie tak nie ma
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Może nie zwróciłeś nawet uwagi...
Miałeś i tak fest hamulce więc to zjawisko mogło być znikome..
Miałeś diesela w Gentry tak? czyli układ ham GTI i wszystko chodziło!
Jaką pompkę miałeś przy tym dieselu? rotacyjną czy z membraną?
Moje obawy o wydajnośc jednak po chłodnym przemyśleniu odrzucam z kilku powodów:
-dokładnie te same pompki były montowane w większych autach 405, BX, czy dostawczaki 2,5D a tam już serwa są pokaźnych rozmiarów
-no i sprawdziło się to u Ciebie :)

Także skoro zaciski sa tych samych średnic 48mm i to w GTI wystarcza, to pozostaje mi podmienić serwo i pompę... no i bez zastanowienia 4 elastyki...
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Pompę miałem z membraną. Tak wogule to kombinowałem z tym trochę ponieważ kupiłem 1,9 bez pompki (oryginalnie była tam rotacyjna napędzana bezpośrednio z wałka rozrządu) Ja założyłem podwójne koło pasowe (chyba z 405) i na to koło podpiąłem wspomaganie kierownicy i pompę do hamulców. Nie jestem pewien czy nie było przekłamań w średnicach kół, ponieważ wspomaganie kierownicy trochę drętwo działało. Na hamulce nie narzekałem a często jechałem ostro po krętym odcinku gdzie na hamulec deptałem gęsto.
PS Jak tam czujnik?
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

A właśnie pisałem PW i jakoś faktycznie nie dokończyłem tego....
Dzięki wielkie za ten czujnik!! Wczoraj dopiero miałem okazję go odebrać...
Ale teraz czuje sie zobowiązany...
Blaszka która rzekomo miała być złamana w rzeczywistości nigdy nawet nią nie była!!
Taka jakby "atrapa" taki odlew plastikowej obudowy choć bardzo złudny :wink:
Także jest pełnowartościowy!!!!

Jednak przy "biurkowych" próbach ma jakiś problem... rzadko kiedy łączy...
Podejrzewam, że musi go ruszyć kilka razy ciśnienie oleju i będzie ok!!!
Niestety w płucach nie mam tych kilku bar :wink:

Kiedyś kiedyś jeszcze z kumplem do fiata 125 '69!! wsadzaliśmy silnik od fiata 132 1,8 DOHC co niektórzy powinni wiedzieć o co chodzi!!!
Po uruchomieniu kumpel mówi żebym zobaczył czujnik oleju bo lampka się nie świeci.
Zobaczyłem taką dużą baryłkę i nawet nie pomyślałem co to było 8)7
Pamiętam że ją rozebrałem i odrazu zakumałem---> w 132 był wskaźnik 8)7
W środku był poprostu gęsto nawinięty drut oporowy ze ślizgaczem.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Nie ma sprawy z tym czujnikiem niech Ci dobrze służy. U mnie działał poprawnie ale już 2 lata leży więc mógł się zastać. Z silnikiem od argenty maiłem przyjemność tylko z 2,0 DOHC w ładzie 2105. Zabawa skończyła się urwaniem koła na "działkach" - kto z Krakowa powinien wiedzieć gdzie są "działki"
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

tomek pisze: Acha przypomniała mi się jeszcze jedna zagwostka.. Dlaczego są dwa rodzaje klocków bendix:
-symetryczne
-niesymetryczne
Kiedyś jak kupowałem zawsze były symetryczne ale teraz coraz rzadziej się spotyka..
Jakie zalety maja te niesymetryczne?? Jak w zasadzie powinno się je poprawnie montować i jakie jest tego uzasadnienie??
Ktoś ma pomysł?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

zamiast pisac nowy temat sie podepnę :)

tak sie zastanawiam...
wspomaganie hamulców przez podciśnienie jest zależne od.. wielkości tego podciśnienia... w benzyniaku powstaje ono.. jako naturalna konsekwencja spalania benzyny, natomiast w dieslu wytwarzane jest przez wakupompe (jak co to mnie poprawcie:P) i tez zależy od obrotów...

które wspomaganie jest wydajniejsze? bo w sumie to bez wspomagania nie da się tym hamować (tak tak.. nigdy nie jeździłem syrenką..) może da się jakoś usprawnić to wspomaganie ??
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ