hamowanie w Citroenie AX - dla kumpla pytam

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

hamowanie w Citroenie AX - dla kumpla pytam

Post autor: Pieraś »

Kolo ma citroeana ax 1.1
zmienial tarcze bo jak hamowal to auto drzalo jakby krzywe byly albo cos. na tamtych tez tak bylo, zareklamowal i uznali reklamacje. teraz kupil za 60zl/szt. brembo i tez jest .... cala zawiecha sprawna hamulce oczyszczone zbieznosc wywazenie ok.

przjechalem sie tym autem i nic nie sciaga, pedal ham. nie odbija nic nie drzy , kierownica tez nie ... na calym aucie czuc drgania ... mozliwe ze tarcze jednak do dupy i poprostu np. nie wiem krzywe albo sie nierowno scieraja ????

mysle ze moze sprobowac je na tokarke zalozyc by sprawdzic czy bicia nie ma.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

też jestem ciekawy co może być przyczyną bo wymieniłem ojcu w saxo tarcze,klocki,łozyska i lekkie bicie jest...
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

mozliwe ze jak jest dalej bicie po wymianie tarcz to piasta tez sie zwichrowała a do jej zwichrowania mogło dojsc w taki sposób ze kolo jezdził i hamował długo na krzywych tarczach lub z gorącymi tarczami i piastami (po hamowaniu )wjechal w kałuze i piasta tez sie zwichrowała
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

ale przy normalnej jezdzie by tez bicie chyba bylo ....
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

Pieraś pisze:ale przy normalnej jezdzie by tez bicie chyba bylo ....
no to piszesz ze auto drzy
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

ale przy hamowaniu
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

no to tez moze być to piasta jest to wtedy bardziej odczuwalne gdyż klocki ściskaja tarcze która obraca sie na krzywej piascie (nawet z lekkim biciem ) a co za tym idzie bicie przenosi sie na klocki potem na zaciski az do całego zawieszenia

a co do wymiany drugich tarcz to mozliwe ze sie zwihrowały własnei od krzywej piasy wystarczy pare hamowań na krzywej piascie i nowe tarcze tez padna juz to kiedyś przerabiałem w citroenie c5
invictus

Post autor: invictus »

a bebenki?? :)
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

ale niby wymiana przodu pomogla ale na krotko .... poza tym to bardziej z przodu czuc. tyl nie mialby takiej sily by takie drgania wywolac chyba
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

TYŁ ODPADA
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

u mnie tylko przód i tylko przy chamowaniu wiec piasty?
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
invictus

Post autor: invictus »

mialby -uwerz mi... wystarczy 8)
opony tez moga byc walniete np na brzegu i przy hamowaniu pod wplywem wiekszego docisku...

to sa tylko rozne opcje -my ci nie pomozemy na odleglosc -musicie wykluczac po kolei
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

no ja kolesiowi do Ax'a zalatwilem tokarke wiec sie sprawdzi tarcze
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
elscinaczo
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 11 sie czw, 2005 11:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pułtusk-Warszawa

Post autor: elscinaczo »

witam, mialem ax 1.0 i nie mialem problemu z hamulcami do pewnego momentu. Zrobilo sie tak ze pedal musialem cisnac z calej sily zeby zahamowal. Wyczyscilem zaciski i znow hamulce byly ok, ale zaczelo mi cos wibrowac przy hamowaniu. Pojechalem do znajomego mechanika i co powiedzial: "wymien plyn hamulcowy i bardzo dobrze przepompuj uklad". Problem z blowy, pomoglo jak reka odjal. A to ze awarja zgrala sie z czyszczeniem zaciskow to poprostu byl zbieg okolicznosci-balem sie ze przy czeszczeniu(pare razy mlotkiem stuknalem w zacisk) zgialem cos.
Peugeot 205 CTI 1.9 - bylo, teraz szukam GTI
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Tak z AXem 1,0 jest problem częsty z zaciskami ( mój teść ma takiego 93' i mu go serwisuję) ale żeby wibracje? tego nie było jeszcze. Generalnie to jest auto wagi "papierowej" więc jest wrażliwe na wszelkie niedociągnięcia - niewyważone koła, krzywe lub krzywo założone tarcze, kiepskie opony ( w końcu ma 3 śruby w kole 8) ). Ale spalania w mieście na poziomie do 6l można pozazdrościć.
ODPOWIEDZ