Gażnik, spalanie, kontrolki
-
- Junior
- Posty: 116
- Rejestracja: 16 paź ndz, 2005 11:55 am
- Posiadany PUG: megane 1.6 16v coupe ss
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznan
Gażnik, spalanie, kontrolki
mam pytanko posiadam 1.1XL r.1989 pali jak smok tj. ok. 10/100,
a ja już nawet jeżdże spokojnie dojazd do świateł hamowanie silnikiem nie przekraczam 100 a on i tak swoje. Do tego łatwiej utrzymac go na chodzie jak jest zimny niż rozgrzany, prawie każde światła i gaśnie-odpala bez problemu, no i do tego szarpie nie koniecznie mocno ale jest to wyczuwalne (w czasie jazdy). Czy to wina gaźnika? Czy tylko regulacji, a jeśli tak to jak to zrobic? (filtr powietrza wymieniony, świece sprawne).
A drugie to kontrolki wejście w zakręt i czerwono przed oczami-od wszystkiego, hamulce, olej, tem.,ladowanie czy co tam jeszcze jest:)-i zaraz gasną. A i spryskiwacz przedniej szyby raz pryska raz nie-ostatnio raczej nie:(- ale to to akurat pryszcz.
POMOCY
a ja już nawet jeżdże spokojnie dojazd do świateł hamowanie silnikiem nie przekraczam 100 a on i tak swoje. Do tego łatwiej utrzymac go na chodzie jak jest zimny niż rozgrzany, prawie każde światła i gaśnie-odpala bez problemu, no i do tego szarpie nie koniecznie mocno ale jest to wyczuwalne (w czasie jazdy). Czy to wina gaźnika? Czy tylko regulacji, a jeśli tak to jak to zrobic? (filtr powietrza wymieniony, świece sprawne).
A drugie to kontrolki wejście w zakręt i czerwono przed oczami-od wszystkiego, hamulce, olej, tem.,ladowanie czy co tam jeszcze jest:)-i zaraz gasną. A i spryskiwacz przedniej szyby raz pryska raz nie-ostatnio raczej nie:(- ale to to akurat pryszcz.
POMOCY
- 205MI16
- Uzalezniony
- Posty: 601
- Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
No to masz kolego niezłą kaszankę w pugu. Co do kontrolek: sprawdź po pierwsze czy masz odpowiedni stan oleju i płynu hamulcowego bo kontrolki od tych rzeczy zwykle się zapalają w zakręcie jeżeli jest zbyt mały poziom płynów. Czemu zapala się ładowanie w zakręcie - nie mam pojęcia ale może to też wskazywać na problem z instalacją elektryczną, która gubi np masę jak silnik w zakręcie się przemieszcza.
Co do gaźnika to normalną rzeczą jest że silnik zimny na ssaniu nie będzie gasnął. Prawdopodobnie gaźnik masz zużyty w dużym stopniu (ośka przpustnicy ma luzy itd) i ciągnie lewe powietrze. Gaźnik najlepiej oddać do regeneracji do fachowca lub kupić inny w dobrym stanie. Grzebanie samemu w gaźniku często pogarsza tylko sytuację.
Gaśnie Ci przy hamowaniu czy po prostu jak puścisz na luz?
Ze spryskiwaczem zacznij od wyczyszczenia kostki przy silniczku i sprawdź czy dochodzi prąd - jak tak to silniczek jest do wymiany a jak nie dochodzi prąd to przełącznik przy kierownicy.
Co do gaźnika to normalną rzeczą jest że silnik zimny na ssaniu nie będzie gasnął. Prawdopodobnie gaźnik masz zużyty w dużym stopniu (ośka przpustnicy ma luzy itd) i ciągnie lewe powietrze. Gaźnik najlepiej oddać do regeneracji do fachowca lub kupić inny w dobrym stanie. Grzebanie samemu w gaźniku często pogarsza tylko sytuację.
Gaśnie Ci przy hamowaniu czy po prostu jak puścisz na luz?
Ze spryskiwaczem zacznij od wyczyszczenia kostki przy silniczku i sprawdź czy dochodzi prąd - jak tak to silniczek jest do wymiany a jak nie dochodzi prąd to przełącznik przy kierownicy.
- Rychu
- Uzalezniony
- Posty: 609
- Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Samej przepustnicy już Ci raczej nikt nie zregeneruje bo nie ma części do tego Ale można to olać pod warunkiem że zrobisz cały gaźnik porządnie, ale to u ludzi znających się na rzeczy kosztuje 150-200zł + części. Wiem bo sam sprawdzałem
A STOP i kontrolka oleju rzeczywiście zapalają się jak już jest mało oleju (to też miałem ) więc lepiej szybko sprawdź jego poziom!
A STOP i kontrolka oleju rzeczywiście zapalają się jak już jest mało oleju (to też miałem ) więc lepiej szybko sprawdź jego poziom!
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
-
- Junior
- Posty: 116
- Rejestracja: 16 paź ndz, 2005 11:55 am
- Posiadany PUG: megane 1.6 16v coupe ss
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznan
dzieki to all
1.plyny wszystkie ok, a kontrolki sie zapalaja:( bo sprawdzalem juz wczesniej jestem frajer ale nie az taki
2.gasnie zazwyczaj przy wrzuceniu na luz ale z ksiażki uczonej wynika ze musze zaczac od pozadnej regulacji gaznika na jalowym CO i obroty
2.1moge miec gaznik za 100 z kolektorem ssacym ale nie mam metody by go sprawdzic czy nie bedzie taka sama kaszana no i dokladnie musze sprawdzic jaki to model ale jak by byl si to chyba cena jest do przyjecia?
3.a spryskiwacz -kostke czyscilem jakies 2 tyg temu i nic nadal to samo raz sobie pryska a raz olewa:D
1.plyny wszystkie ok, a kontrolki sie zapalaja:( bo sprawdzalem juz wczesniej jestem frajer ale nie az taki
2.gasnie zazwyczaj przy wrzuceniu na luz ale z ksiażki uczonej wynika ze musze zaczac od pozadnej regulacji gaznika na jalowym CO i obroty
2.1moge miec gaznik za 100 z kolektorem ssacym ale nie mam metody by go sprawdzic czy nie bedzie taka sama kaszana no i dokladnie musze sprawdzic jaki to model ale jak by byl si to chyba cena jest do przyjecia?
3.a spryskiwacz -kostke czyscilem jakies 2 tyg temu i nic nadal to samo raz sobie pryska a raz olewa:D
- 205MI16
- Uzalezniony
- Posty: 601
- Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
W takim razie sprawdź elektrykę - sugerowałem to wcześniej.
Silniczek spryskiwacza do wymiany na bank.
Gaźnik za 100 z kolektorem to dobra cena - sprawdzić co najwyżej możesz luz na przepustnicy i stan wizualny - reszta wyjdzie w praniu.
Pytałem czy gaśnie przy hamowaniu bo miałem tak i serwo było do wymiany.
Silniczek spryskiwacza do wymiany na bank.
Gaźnik za 100 z kolektorem to dobra cena - sprawdzić co najwyżej możesz luz na przepustnicy i stan wizualny - reszta wyjdzie w praniu.
Pytałem czy gaśnie przy hamowaniu bo miałem tak i serwo było do wymiany.
-
- Junior
- Posty: 116
- Rejestracja: 16 paź ndz, 2005 11:55 am
- Posiadany PUG: megane 1.6 16v coupe ss
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznan
no przy hamowaniu tez sie zdarzy no ale to efekt-chyba- ze sprzeglo wcisniete a w tym wypadku to gasnie prawie zawsze i tylko ssanie i ssanie.Ale dziwne jest to ze od rana jest taki moment przez chwile kiedy nie jest wpelni jeszcze rozgrzany ze nic go nie rusza hamulec sprzeglo i chodzi nie gasnie i to bez ssania- wiec w moim maly gupim rozumku zaroweczka mowi mi ze moze to kwestia tylko regulacji-modle sie by to byla prawda.no to pora na silniczek :(i 3dych w pi:(
-
- Junior
- Posty: 116
- Rejestracja: 16 paź ndz, 2005 11:55 am
- Posiadany PUG: megane 1.6 16v coupe ss
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznan
ja nie zaluje tylko sie lekko zaczynam nerwiac jusz 2 razy mi sie zblokowala skrzynia biegow i zostala na dwojce kosz te 2 razy troche ponad 1000 bo jeszcze sprzeglo zalatwilem jadac tylko na 2 i zaczynam zliczac i tak dodatki a to zimering a to cylinderek od hamulca, linki bleble ble:)
nie nie to nie 10 browarow tylko prawie 100 kilosow(przy moim spalaniu) moim maluszkiem bo i tak lubie nim zasowac
nie nie to nie 10 browarow tylko prawie 100 kilosow(przy moim spalaniu) moim maluszkiem bo i tak lubie nim zasowac