Gażnik, spalanie, kontrolki

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
DaKID
Junior
Posty: 116
Rejestracja: 16 paź ndz, 2005 11:55 am
Posiadany PUG: megane 1.6 16v coupe ss
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznan

Gażnik, spalanie, kontrolki

Post autor: DaKID »

mam pytanko posiadam 1.1XL r.1989 pali jak smok tj. ok. 10/100,
a ja już nawet jeżdże spokojnie dojazd do świateł hamowanie silnikiem nie przekraczam 100 a on i tak swoje. Do tego łatwiej utrzymac go na chodzie jak jest zimny niż rozgrzany, prawie każde światła i gaśnie-odpala bez problemu, no i do tego szarpie nie koniecznie mocno ale jest to wyczuwalne (w czasie jazdy). Czy to wina gaźnika? Czy tylko regulacji, a jeśli tak to jak to zrobic? (filtr powietrza wymieniony, świece sprawne).
A drugie to kontrolki wejście w zakręt i czerwono przed oczami-od wszystkiego, hamulce, olej, tem.,ladowanie czy co tam jeszcze jest:)-i zaraz gasną. A i spryskiwacz przedniej szyby raz pryska raz nie-ostatnio raczej nie:(- ale to to akurat pryszcz.
POMOCY
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

No to masz kolego niezłą kaszankę w pugu. Co do kontrolek: sprawdź po pierwsze czy masz odpowiedni stan oleju i płynu hamulcowego bo kontrolki od tych rzeczy zwykle się zapalają w zakręcie jeżeli jest zbyt mały poziom płynów. Czemu zapala się ładowanie w zakręcie - nie mam pojęcia ale może to też wskazywać na problem z instalacją elektryczną, która gubi np masę jak silnik w zakręcie się przemieszcza.
Co do gaźnika to normalną rzeczą jest że silnik zimny na ssaniu nie będzie gasnął. Prawdopodobnie gaźnik masz zużyty w dużym stopniu (ośka przpustnicy ma luzy itd) i ciągnie lewe powietrze. Gaźnik najlepiej oddać do regeneracji do fachowca lub kupić inny w dobrym stanie. Grzebanie samemu w gaźniku często pogarsza tylko sytuację.
Gaśnie Ci przy hamowaniu czy po prostu jak puścisz na luz?
Ze spryskiwaczem zacznij od wyczyszczenia kostki przy silniczku i sprawdź czy dochodzi prąd - jak tak to silniczek jest do wymiany a jak nie dochodzi prąd to przełącznik przy kierownicy.
Awatar użytkownika
Rychu
Uzalezniony
Posty: 609
Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Rychu »

Samej przepustnicy już Ci raczej nikt nie zregeneruje bo nie ma części do tego :( Ale można to olać pod warunkiem że zrobisz cały gaźnik porządnie, ale to u ludzi znających się na rzeczy kosztuje 150-200zł + części. Wiem bo sam sprawdzałem :wink:

A STOP i kontrolka oleju rzeczywiście zapalają się jak już jest mało oleju (to też miałem :)) więc lepiej szybko sprawdź jego poziom!
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

W ASO na pewno znajdą komplet naprawczy do gaźnika. Kolega kupował 2 miesiące temu zestaw do gażnika reno 18 turbo z 1982r - kasa do przeżycia 230zł i masz wszystko.
DaKID
Junior
Posty: 116
Rejestracja: 16 paź ndz, 2005 11:55 am
Posiadany PUG: megane 1.6 16v coupe ss
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznan

Post autor: DaKID »

dzieki to all
1.plyny wszystkie ok, a kontrolki sie zapalaja:( bo sprawdzalem juz wczesniej jestem frajer ale nie az taki :D
2.gasnie zazwyczaj przy wrzuceniu na luz ale z ksiażki uczonej wynika ze musze zaczac od pozadnej regulacji gaznika na jalowym CO i obroty
2.1moge miec gaznik za 100 z kolektorem ssacym ale nie mam metody by go sprawdzic czy nie bedzie taka sama kaszana no i dokladnie musze sprawdzic jaki to model ale jak by byl si to chyba cena jest do przyjecia?
3.a spryskiwacz -kostke czyscilem jakies 2 tyg temu i nic nadal to samo raz sobie pryska a raz olewa:D
invictus

Post autor: invictus »

moze pompka zatarla sie jak ktos odpalal na sucho
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

W takim razie sprawdź elektrykę - sugerowałem to wcześniej.
Silniczek spryskiwacza do wymiany na bank.
Gaźnik za 100 z kolektorem to dobra cena - sprawdzić co najwyżej możesz luz na przepustnicy i stan wizualny - reszta wyjdzie w praniu.
Pytałem czy gaśnie przy hamowaniu bo miałem tak i serwo było do wymiany.
DaKID
Junior
Posty: 116
Rejestracja: 16 paź ndz, 2005 11:55 am
Posiadany PUG: megane 1.6 16v coupe ss
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznan

Post autor: DaKID »

no przy hamowaniu tez sie zdarzy no ale to efekt-chyba- ze sprzeglo wcisniete a w tym wypadku to gasnie prawie zawsze i tylko ssanie i ssanie.Ale dziwne jest to ze od rana jest taki moment przez chwile kiedy nie jest wpelni jeszcze rozgrzany ze nic go nie rusza hamulec sprzeglo i chodzi nie gasnie i to bez ssania- wiec w moim maly gupim rozumku zaroweczka mowi mi ze moze to kwestia tylko regulacji-modle sie by to byla prawda.no to pora na silniczek :(i 3dych w pi:(
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Qrcze na puga załujesz. 3 dychy to tylko 10 browarów
DaKID
Junior
Posty: 116
Rejestracja: 16 paź ndz, 2005 11:55 am
Posiadany PUG: megane 1.6 16v coupe ss
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznan

Post autor: DaKID »

ja nie zaluje tylko sie lekko zaczynam nerwiac jusz 2 razy mi sie zblokowala skrzynia biegow i zostala na dwojce kosz te 2 razy troche ponad 1000 bo jeszcze sprzeglo zalatwilem jadac tylko na 2 i zaczynam zliczac i tak dodatki a to zimering a to cylinderek od hamulca, linki bleble ble:)
nie nie to nie 10 browarow tylko prawie 100 kilosow(przy moim spalaniu) moim maluszkiem bo i tak lubie nim zasowac
Awatar użytkownika
Frutis
Nowicjusz
Posty: 67
Rejestracja: 22 paź pt, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bełżyce koło lublina

Post autor: Frutis »

te objawy z silnikiem to niekoniecznie gaźnik, może silnik jest już nadwyrężony lub głowica, co do spryskiwacza to czasem zawodzi prawy włącznik przy kierownicy. jest on multipleksowy, przez niego przechodzą nawet kable od klaksonu a przecież włącza się go lewą wajchą.
ODPOWIEDZ