Przerobiony dolot - kolejne starcie
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przerobiony dolot - kolejne starcie
Witam
Poniżej przedstawiam zdjęcie standardowego dolotu jaki miałem w aucie. Założony gaz, widać dokładnie w który miejscu jest mikser. Oraz zdjęcie po przeróbce.
Zrobiłem tak bo wydaje mi się, że z punktu aerodynamicznego dla miksera wpadanie powietrza z takiej puszki nie jest korzystne ( zawirowania i turbylencje)
Zastanawiam się jakie to może mieć pozytywne i negatywne skutki?
Czy wudłużenie i wygięcie przewodu, którym dostarczany jest gaz ma jakieś znaczenie??
Pozdrawiam
Poniżej przedstawiam zdjęcie standardowego dolotu jaki miałem w aucie. Założony gaz, widać dokładnie w który miejscu jest mikser. Oraz zdjęcie po przeróbce.
Zrobiłem tak bo wydaje mi się, że z punktu aerodynamicznego dla miksera wpadanie powietrza z takiej puszki nie jest korzystne ( zawirowania i turbylencje)
Zastanawiam się jakie to może mieć pozytywne i negatywne skutki?
Czy wudłużenie i wygięcie przewodu, którym dostarczany jest gaz ma jakieś znaczenie??
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- dolot2.jpg (134.34 KiB) Przejrzano 6715 razy
-
- dolot1_resize.jpg (155.96 KiB) Przejrzano 6715 razy
Ostatnio zmieniony 28 wrz czw, 2006 2:20 pm przez aule, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wiem że jest późno ale tak na to patrze i nie wiem co tu tak naprawde wymotałeś
Po co to robiłeś? Co chciałeś uzyskać? Miałeś problemy z gazem-gasło Ci auto?
Po co to robiłeś? Co chciałeś uzyskać? Miałeś problemy z gazem-gasło Ci auto?
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam
Nie miałem problemów z autem ani z gazem.
Po prostu pomyślałem tak. Zwężka (mikser) spiętrza powietrze na swojej przedniej części (w kierunku przepływu) a na tylnej ciśnienie spada i przez moment robi się podciśnienie dzięki, któremu zasysa dodatkowo gaz z parownika. Jeżeli jest zainstalowana w sposób jak na zdj.1 powietrze przed nią zmienia kierunek o 90st. i to jeszcze wpada nie z gładkiego kolanka tylko z takiego płaskiego wygiętego ufo. Podejrzewam, że w takiej sytuacji robi się jak w wannie mnóstwo zawirowań i turbulencji. Strumień powietrza w przekroju zwężki nie jest jednolity.
W sytuacji jak na zdj2. powietrze przed zwężką nie zmienia kierunku i na dodatek przepływa "okrągłą" rurą. Więc teoretycznie powinno być mniej zawirowane i zniekształcone co spowoduje jak podejrzewam lepszą pracę miksera i jak mam nadzieję lepszą kulturę pracy silnika i może mniejsze spalanie.
Zastanawiam się czy ze względu na wydłużenie przewodu jakim doprowadzony jest gaz i zmianę tego ustawienia miksera konieczna jest nowa regulacja ins. gazowej i jakie jeszcze mogą być "+" i "-" których sam nie zauważę??
Nie miałem problemów z autem ani z gazem.
Po prostu pomyślałem tak. Zwężka (mikser) spiętrza powietrze na swojej przedniej części (w kierunku przepływu) a na tylnej ciśnienie spada i przez moment robi się podciśnienie dzięki, któremu zasysa dodatkowo gaz z parownika. Jeżeli jest zainstalowana w sposób jak na zdj.1 powietrze przed nią zmienia kierunek o 90st. i to jeszcze wpada nie z gładkiego kolanka tylko z takiego płaskiego wygiętego ufo. Podejrzewam, że w takiej sytuacji robi się jak w wannie mnóstwo zawirowań i turbulencji. Strumień powietrza w przekroju zwężki nie jest jednolity.
W sytuacji jak na zdj2. powietrze przed zwężką nie zmienia kierunku i na dodatek przepływa "okrągłą" rurą. Więc teoretycznie powinno być mniej zawirowane i zniekształcone co spowoduje jak podejrzewam lepszą pracę miksera i jak mam nadzieję lepszą kulturę pracy silnika i może mniejsze spalanie.
Zastanawiam się czy ze względu na wydłużenie przewodu jakim doprowadzony jest gaz i zmianę tego ustawienia miksera konieczna jest nowa regulacja ins. gazowej i jakie jeszcze mogą być "+" i "-" których sam nie zauważę??
- ice_man
- Nowicjusz
- Posty: 70
- Rejestracja: 08 sie pn, 2005 11:29 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 405 1.4 ( poddawany ciągłym modyfikacją )
- Numer Gadu-gadu: 2376108
- Lokalizacja: Świdnik k. Lublina
A zauwazyłes jakies zmieany w pracy po zmianie i wydłuzeniu tego przewodu ?? bo jak nie to po co kombinowac, bo własciwie jezeli silnik nie pracuje lepiej to czy jest sens kobinowac ?? A tak troszke nie na temat i nie urazajac nikogo to to drugie zdjecie nieweiem dlaczego przypomina mi komore silnika fiata 126p
http://www.ice_man_lbn.205.pl
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Klapa się domyka ale jak spojrzysz na tą rurę po prawej stronie miksera to widać takie dwa czerwone ślady. W tym miejscu dotyka klapy i się lakier odbił. Więc w tym miejscu akurat ta rura jest trochę przypłaszczona, widać też zagięcie pod światło na jej kolanku. Jej kształt w tym miejscu to elipsa puźniej na 4-5cm przed mikserem wraca z powrotem do koła.
Dziś idę na stawkę ins. gazowej na analizatorze spalin tak aby gazu było optymalnie.
Najbliższy test to myślę zacznie się jutro bo jadę w trasę więc zobaczę jak się będzie sprawować po regulacji i tej wymianie.
Zobaczą też co gazownicy dzisiaj powiedzą na tą instalację.
Pozdro
Dziś idę na stawkę ins. gazowej na analizatorze spalin tak aby gazu było optymalnie.
Najbliższy test to myślę zacznie się jutro bo jadę w trasę więc zobaczę jak się będzie sprawować po regulacji i tej wymianie.
Zobaczą też co gazownicy dzisiaj powiedzą na tą instalację.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 20 paź czw, 2005 2:00 pm przez aule, łącznie zmieniany 1 raz.
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zapomniełem dodać. szmergiel jak bedziesz chciał wywalić tą orginalną obudowę to pożegnaj sie z systemem dostarczania ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego przy zimnym silniku. Poprostu niema gdzie podłączyć tych przewodów. Poza tym ta rura z prawej to właśnie jest ta z tego ogrzewania
Ostatnio zmieniony 20 paź czw, 2005 2:00 pm przez aule, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dołącze sie teraz do dyskusji! Mam stożek i jak maiłem go na genzynie to odciąłem dopływ ciepłego powietrza z kolektora z wiadomych przyczyn.
Teraz zbliza sie zima i to wielkimi krokami i jezdze na gazie i zastanawiam się czy tego ciepłego powietrza sobie nie przywrócić? czy ma to sens czy zostawić jak jest? jaki wpływ ma ciepłe powietrze na spalanie gazu?
Teraz zbliza sie zima i to wielkimi krokami i jezdze na gazie i zastanawiam się czy tego ciepłego powietrza sobie nie przywrócić? czy ma to sens czy zostawić jak jest? jaki wpływ ma ciepłe powietrze na spalanie gazu?
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
taki sam jak na benzyne...
tylko ogolnie to z tym zimnym opowietrzem i wiekszym spalaniem to sciema jest.
Jak jedziesz z cieplym powietrzem powiedzmy 110 i trzymasz gaz na 50% to z zimnym bedziesz trzymal powiedzmy na 45% i w rezultacie jezelie nie zaczniesz szybciej pomykac jak odetniesz cieplo to nic sie nie zmieni. Zacznie wiecej palic tylko przy maxymalnym obciazeniu.
tylko ogolnie to z tym zimnym opowietrzem i wiekszym spalaniem to sciema jest.
Jak jedziesz z cieplym powietrzem powiedzmy 110 i trzymasz gaz na 50% to z zimnym bedziesz trzymal powiedzmy na 45% i w rezultacie jezelie nie zaczniesz szybciej pomykac jak odetniesz cieplo to nic sie nie zmieni. Zacznie wiecej palic tylko przy maxymalnym obciazeniu.
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No witam.
Już po regulacji. Analizator pięknie wskazywał wszystko w normie więc mieszanka jest ok.
Natomiast po rozmowie z gazownikiem uzyskałem takie inormacje:
- mikser powinien być zamontowany jak najbliżej przepustnicy
- na innych sprawach związanych z turbulencjami i tym co tam wyżej pisałem o wirach itd. gazownik się nie znał.
Więc; postanowiłem spróbować wsadzić mikser tam gdzie był na początku zdj1. i założyć na niego to kolanko i rurę. no i się maska nie domyka
Powróciłem więc do pierwotnej koncepcji.
Jeżeli chodzi o spalanie to regulacjia pozostawiła prawie nietknięte śruby. Więc sama inst. powinna pracować tak jak przed przeróbką ewentualne zmiany (mam nadzieje spadek spalania chociażby o 0,25 l) będą wynikiem przeróbki.
Zobaczymy.
Czekam też na Wasze opinie. Może ktoś bedzie się znał lepiej ode mnie i od gazownika.
Już po regulacji. Analizator pięknie wskazywał wszystko w normie więc mieszanka jest ok.
Natomiast po rozmowie z gazownikiem uzyskałem takie inormacje:
- mikser powinien być zamontowany jak najbliżej przepustnicy
- na innych sprawach związanych z turbulencjami i tym co tam wyżej pisałem o wirach itd. gazownik się nie znał.
Więc; postanowiłem spróbować wsadzić mikser tam gdzie był na początku zdj1. i założyć na niego to kolanko i rurę. no i się maska nie domyka
Powróciłem więc do pierwotnej koncepcji.
Jeżeli chodzi o spalanie to regulacjia pozostawiła prawie nietknięte śruby. Więc sama inst. powinna pracować tak jak przed przeróbką ewentualne zmiany (mam nadzieje spadek spalania chociażby o 0,25 l) będą wynikiem przeróbki.
Zobaczymy.
Czekam też na Wasze opinie. Może ktoś bedzie się znał lepiej ode mnie i od gazownika.
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No właśnie! A jak wiadomo wskazane jest zminiac bezyne na gaz jak silnik jest rozgrzany wiec to chyba własciwe posuniecie jezeli chodzi o gaz!aule pisze:Tak jak zauważyłem to to ciepłe powietrze za pomocą klapki, która kieruje jeznad kolektora, jest dostarczane do silnika tylko do momentu osiągnięcia optymalnej temp. pracy. Czyli po to aby przyśpieszyć etap rozgrzewania.
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam
Zrobiłem te 400km. Miałem po drodze małą niespodziankę związaną z ubogą mieszanką na wciśnięciu do deski gazu i przy obciążeniu pod górkę. Ale to już jak myślę wyeliminawanie
Jeżeli chodzi o przeróbki i moje spostrzeżenia to:
- auto stało się wyczuwalnie bardziej elastyczne na niskich obrotach, po prostu przyśpiesza jakby z mniejszym oporem.
- spalanie jeszcze nie sprawdzone bo się bak nie skończył
- silnik inaczej słychać
Zostawiam to i myśle, że bede miał dobry wynik spalania przy następnym baku po mieście. Następnym bo teraz nie bedzie to obiektywne ze względu na dodatkową regulację gazu w połowie dystansu.
Jedyną niedogodnością konstrukcyjną jest to, że nie bedę chyba mógł przełożyć sobie magnetyzera powietrza z przed filtra na tuż przed mikserem. Nie domknie się wtedy klapa
Pozdrawiam
Zrobiłem te 400km. Miałem po drodze małą niespodziankę związaną z ubogą mieszanką na wciśnięciu do deski gazu i przy obciążeniu pod górkę. Ale to już jak myślę wyeliminawanie
Jeżeli chodzi o przeróbki i moje spostrzeżenia to:
- auto stało się wyczuwalnie bardziej elastyczne na niskich obrotach, po prostu przyśpiesza jakby z mniejszym oporem.
- spalanie jeszcze nie sprawdzone bo się bak nie skończył
- silnik inaczej słychać
Zostawiam to i myśle, że bede miał dobry wynik spalania przy następnym baku po mieście. Następnym bo teraz nie bedzie to obiektywne ze względu na dodatkową regulację gazu w połowie dystansu.
Jedyną niedogodnością konstrukcyjną jest to, że nie bedę chyba mógł przełożyć sobie magnetyzera powietrza z przed filtra na tuż przed mikserem. Nie domknie się wtedy klapa
Pozdrawiam