Zestaw sprzęgła- jaka może być przyczyna ??

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Zestaw sprzęgła- jaka może być przyczyna ??

Post autor: NMike »

Tarcza sprzęgła- jaka jest grubość okładziny ciernej :?:

I drugie pytanie. Jaka może być przyczyna ślizgania sie sprzęgła- cały zestaw w stanie bdb, grubości tarcz ciernych sprawdzone, materiał nieuszkodzony. Nie mam pojęcia dlaczego sprzęgło się ślizga... Ew. jak sprawdzić i co sprawdzać :D
Ostatnio zmieniony 21 paź pt, 2005 5:47 pm przez NMike, łącznie zmieniany 1 raz.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
invictus

Post autor: invictus »

Docisk, zaolejone kolo zamachowe
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Nie ma nigdzie oleju. Możliwe że docisk za słaby, ale ślady od łożyska są nieduze, zużycie docisku tak jak tarczy- po wymierzeniu praktycznie żadne.
Sam juz nie wiem co to może być... Może na zamachu coś nie tak. Chociaż grubość tarczy też wymierzyłem i porównałem z drugim kołem i jest ok...

Jest też taka opcja, że po prostu źle to było przykręcone... Może gdzieś coś odchodziło- chociaż nie zauważyłem.

Chyba jedyny sposób na sprawdzenie, to zamontowanie u mnie w autku :D Chociaż przyczyny pewnie i tak nie poznam :mrgreen:
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Dzisiaj dokłądnie wymierzyłem, przyrównałem tego sACHSA i nowe Valeo. Zużycie sachsa jest znikome, nie widać żadnych nieprawidłowaości w wymiarach, zabrudzeń. Koło zamachowe też nie odbiega od normy- pow. cierna tak samo.
Co to do cho.... może być za przyczyna :?:
W skrzyni raczej nic nie przeskakuje :D

Objawy były taki: gaz do dechy wejście w zakręt i ślizgawka, obroty rosną napęd raz po raz. Normalne efekt zajechanego sprzęgła na maxa.
Byłem przygotowany na wyjęcie totalnego szrota ze skrzyni, a tu takie zaskoczenie :!: :wink:
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

a powiedzcie mi taka rzecz odnosnie sprzegła! zaczyna mi w saxo łozysko oporowe chałasować i to coraz bardziej,ogólnie sie nie slizga tylko czasem potrafi szarpnać. Czy moge tak jezdzic skoro nic mi sie nie dzieje czy to łozysko mi moze narozrabiać :?:
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Z szarpaniem to raczej styczość tarczy sprzęgła z resztą... A hałasujące łożysko można wymienić, przy okazji sprawdzi sie stan sprzegła.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

ale o to chodzi ze jezdzi mi sie ok tylko coraz bardziej hałasuje i czy moge tak z tym jezdzic czy raczej powinienem to wymienic bo mi sie coś w skrzyni uszkodzi :?: no i czy to łożysko moze sie w niej rozmasc?
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

NAjlepiej od razu wymienić, żeby nie było zbyt dużych luzów na łożysku. Ono przcuje tylko przy wysprzęglaniu takze nawet gdyby było tragicznie -da sie jeździć :D - gorzej ze zmiana biegów :wink:
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
hryno
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 04 lip pn, 2005 8:12 am
Posiadany PUG: 205 rallye,205 rallye bikera,było 309GTI,405srd-t 405grd-t
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: hryno
Lokalizacja: Bystrzyca klodzka

Post autor: hryno »

moze sie rozleciec i wtedy poobija troche skrzynie i może uszkodzić docisk..ale napewno wyczujesz kiedy łożysko bedzie miło dośc po prostu bedzie bardzo głośno szumiało. :? :?
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

a może to nie łozysko? jak stoi na luzie to szumi a jak wcisce sprzęgło to przestaje? to łozysko?
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
hryno
Junior
Posty: 261
Rejestracja: 04 lip pn, 2005 8:12 am
Posiadany PUG: 205 rallye,205 rallye bikera,było 309GTI,405srd-t 405grd-t
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: hryno
Lokalizacja: Bystrzyca klodzka

Post autor: hryno »

a jezeli tak sie dzieje to pada łożysko na wałku sprzegłowym w skrzyni :cry: :cry:
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Nom, to nie oporowe. A na budowie skrzynie się jeszcze nie poznałem :mrgreen:
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

czyli to nie oporowe :?: a to łozysko na wałku sprzęgłowym to powazna sprawa :?: Napiszcie mi wszystko co o tym wiecie! jakie koszty naprawy, czy moge z tym jezdzic a jesli nie to co moze sie stac! O tym nie mam pojecia. :(
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Kiedyś opisywałem podobny przypadek to wszyscy jak jeden uparcie twierdzili że oporowe..
A swoją drogą znam awarie oporowego z głośnego piszczenia przy naciskaniu pedału.
Zresztą to chyab logiczne:wink:
Jednak na nic się zdały wtedy moje przekonywania i wszyscy jak jeden tłumaczyli że oporowe szumi na luzie - wszystko się może zdarzyć.
Ale wracając do doświadczeń:
Koniecznie sprawdź poziom oleju w skrzyni!!
Może to być jeszcze jedna ciekawostka która kiedyś mi się przytrafiła - sprężyny w tarczy sprzęgła zrobiły się luźne przez co hałasowały na luzie charakterystycznie "szumiąc"
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

Dzieki za wszelkie rady! tak sie zastanawiam bo zmieniałem w skrzyni całkowicie olej 4 tys km temu ale potem sporo ciekło!
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
ODPOWIEDZ