Witam
Posiadam sobie taką oto sprężareczke, która była przeznaczona do VW Audi TDI... No i nieraz takie myśli mi przez głowe przelatują jakby to było gdyby zamontować ją do swojego XU9JA...
Niestety nie posiadam wielkiej wiedzy na ten temat dlatego kieruje go tutaj do bardziej doświadczonych
W sumie konkretnego pytania chyba nie mam, chętnie dowiedziałbym się wszystkiego z serii "garret16 vs xu9ja"... czy jest możliwość aby to współpracowało, czy i co należy pokombinować w silniczku aby zniósł nowe warunki... itd itp
Z góry dzięki za wszelakie wypowiedzi...
pozdr
GARRET16 do XU9JA... (?)
- Dżon Dobra Nadzieja
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Sosnowiec
- zawodowiecleon81
- Junior
- Posty: 120
- Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am
Witam!
Widzialem sie swego czasau z adim205 i On ma calkiem spora wierze na temat turbo do gti. Wiem od niego tyle:
- zaklada sie koniecznie uszczelke od 405 ( nie wiem jakiego) by zmniejszyc stopien sprezania
- nawierca sie w kolktorze dolotowym i montuje dodatkowy wtryskiwacz by tloki nie splynely
- oczywiscie przerabia sie wydech pod sprezareczke
- jak jest chlodnica oleju to super bo przerabiajac ja bierze sie olejenie do turbinki
Wiecej rzeczy nie pamietam nie zaluje co tu napiasalem
Pozdrawiam
Widzialem sie swego czasau z adim205 i On ma calkiem spora wierze na temat turbo do gti. Wiem od niego tyle:
- zaklada sie koniecznie uszczelke od 405 ( nie wiem jakiego) by zmniejszyc stopien sprezania
- nawierca sie w kolktorze dolotowym i montuje dodatkowy wtryskiwacz by tloki nie splynely
- oczywiscie przerabia sie wydech pod sprezareczke
- jak jest chlodnica oleju to super bo przerabiajac ja bierze sie olejenie do turbinki
Wiecej rzeczy nie pamietam nie zaluje co tu napiasalem
Pozdrawiam
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- 205MI16
- Uzalezniony
- Posty: 601
- Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Od jakiego tdi masz turbinę? Bo jak tą ze zmienną geometrią łopatek to po pierwsze załatw sobie sterownik do niej i kogoś kto Ci to podepnie.
Kilka detali:
- odprężenie przeważnie się robi dając dwie zwykłe uszczelki i pomiędzy nimi przekładkę wyciętą laserowo (w krakowie przekładka z projektem 250zł) - w większości przypadków uzyskuje się stopień sprężania 8,0:1 czyli do turbo idealny
- kolektor wydechowy musisz zrobić od podstaw - znam dobry patent
- komputer musisz przeprogramować pod większą dawkę no i jeszcze zapłon pod turbo dostroić
- olej do turbiny możesz wziąść z czujnika oleju (dorobić trójnik) - powrót do miski olejowej wstawiasz rurkę
To takie ogólne detale
Szacunkowy koszt robiąc samemu większość 1500zł zakładając że użyjesz swojej turiny i że silnik masz ok
Kilka detali:
- odprężenie przeważnie się robi dając dwie zwykłe uszczelki i pomiędzy nimi przekładkę wyciętą laserowo (w krakowie przekładka z projektem 250zł) - w większości przypadków uzyskuje się stopień sprężania 8,0:1 czyli do turbo idealny
- kolektor wydechowy musisz zrobić od podstaw - znam dobry patent
- komputer musisz przeprogramować pod większą dawkę no i jeszcze zapłon pod turbo dostroić
- olej do turbiny możesz wziąść z czujnika oleju (dorobić trójnik) - powrót do miski olejowej wstawiasz rurkę
To takie ogólne detale
Szacunkowy koszt robiąc samemu większość 1500zł zakładając że użyjesz swojej turiny i że silnik masz ok