Tarcza sprzęgła- jaka jest grubość okładziny ciernej
I drugie pytanie. Jaka może być przyczyna ślizgania sie sprzęgła- cały zestaw w stanie bdb, grubości tarcz ciernych sprawdzone, materiał nieuszkodzony. Nie mam pojęcia dlaczego sprzęgło się ślizga... Ew. jak sprawdzić i co sprawdzać
Ostatnio zmieniony 21 paź pt, 2005 5:47 pm przez NMike, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma nigdzie oleju. Możliwe że docisk za słaby, ale ślady od łożyska są nieduze, zużycie docisku tak jak tarczy- po wymierzeniu praktycznie żadne.
Sam juz nie wiem co to może być... Może na zamachu coś nie tak. Chociaż grubość tarczy też wymierzyłem i porównałem z drugim kołem i jest ok...
Jest też taka opcja, że po prostu źle to było przykręcone... Może gdzieś coś odchodziło- chociaż nie zauważyłem.
Chyba jedyny sposób na sprawdzenie, to zamontowanie u mnie w autku Chociaż przyczyny pewnie i tak nie poznam
Dzisiaj dokłądnie wymierzyłem, przyrównałem tego sACHSA i nowe Valeo. Zużycie sachsa jest znikome, nie widać żadnych nieprawidłowaości w wymiarach, zabrudzeń. Koło zamachowe też nie odbiega od normy- pow. cierna tak samo.
Co to do cho.... może być za przyczyna
W skrzyni raczej nic nie przeskakuje
Objawy były taki: gaz do dechy wejście w zakręt i ślizgawka, obroty rosną napęd raz po raz. Normalne efekt zajechanego sprzęgła na maxa.
Byłem przygotowany na wyjęcie totalnego szrota ze skrzyni, a tu takie zaskoczenie
a powiedzcie mi taka rzecz odnosnie sprzegła! zaczyna mi w saxo łozysko oporowe chałasować i to coraz bardziej,ogólnie sie nie slizga tylko czasem potrafi szarpnać. Czy moge tak jezdzic skoro nic mi sie nie dzieje czy to łozysko mi moze narozrabiać
ale o to chodzi ze jezdzi mi sie ok tylko coraz bardziej hałasuje i czy moge tak z tym jezdzic czy raczej powinienem to wymienic bo mi sie coś w skrzyni uszkodzi no i czy to łożysko moze sie w niej rozmasc?
NAjlepiej od razu wymienić, żeby nie było zbyt dużych luzów na łożysku. Ono przcuje tylko przy wysprzęglaniu takze nawet gdyby było tragicznie -da sie jeździć - gorzej ze zmiana biegów
moze sie rozleciec i wtedy poobija troche skrzynie i może uszkodzić docisk..ale napewno wyczujesz kiedy łożysko bedzie miło dośc po prostu bedzie bardzo głośno szumiało.
czyli to nie oporowe a to łozysko na wałku sprzęgłowym to powazna sprawa Napiszcie mi wszystko co o tym wiecie! jakie koszty naprawy, czy moge z tym jezdzic a jesli nie to co moze sie stac! O tym nie mam pojecia.
Kiedyś opisywałem podobny przypadek to wszyscy jak jeden uparcie twierdzili że oporowe..
A swoją drogą znam awarie oporowego z głośnego piszczenia przy naciskaniu pedału.
Zresztą to chyab logiczne
Jednak na nic się zdały wtedy moje przekonywania i wszyscy jak jeden tłumaczyli że oporowe szumi na luzie - wszystko się może zdarzyć.
Ale wracając do doświadczeń:
Koniecznie sprawdź poziom oleju w skrzyni!!
Może to być jeszcze jedna ciekawostka która kiedyś mi się przytrafiła - sprężyny w tarczy sprzęgła zrobiły się luźne przez co hałasowały na luzie charakterystycznie "szumiąc"
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne