skrzynia biegów

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
NCMain

skrzynia biegów

Post autor: NCMain »

Witam
1. skrzynia biegów od silnika 1,6 pasuje do 1.9 (to się już dowiedziałem)
i teraz pytanie
czy skrzynia biegów od auta z rocznika 88 bedzie pasować do silnika z rocznika 1991?
pozdrawiam
JAreCK
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

Witam

skrzynia z silnika XU będzie pasowała do silnika XU...
czyli np skrzynia z 1,6GTI z 86 będzie pasowała do silnika 1,9 z 94...

czyż nie?
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Różnica będzie (chyba) ze wstecznym. 88 podciągany do przodu 91 do tyłu.
Ale skrzynię założysz bez problemu.
NCMain

czyli mechanicznie ...

Post autor: NCMain »

Witam
czyli mechanicznie (mocowania) powinno pasować, a co z półośmiami? będą pasować z 1,9? w teorii powinny, ale w praktyce różnie to bywa... jak zapewne wiecie sami najlepiej.
wsteczny rzeczywiscie inaczej ale to kilka chwil żeby sie przyzwyczaić
dzięki za info
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Wszystko będzie pasować, półosie też.
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Z półosiami to nie wiem- w 1,9 gti są inne wielokliny podobno...
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 27 gru śr, 2006 11:33 pm przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
NCMain

nop właśnie

Post autor: NCMain »

Witam
no właśnie zastanawiałem się nad włącvzanie tego wstecznego biegu.. pewnie cały mechanizm by trzeba było zmienić.. ehh a to pewnie jest troche zabawy... chyba jednak poszukam nowszej skrzyni
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Tal inka to dodatek, poźniej lookne jaka jest przerobka lewarka. Mocowanie, kształt ten sam na pewno.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: DAREK1223 »

pólosnie nie pasują od 1.9 do zwrotnic i łozysk 1.6 GTI. Zwrotnice mają większe łozyszka i większy otwór na nie takze musiałbyś zmieniać i zwrotnicę z łozyskami żeby założyc pólosie z 1.9 do nadwozia 1.6 GTI
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Wsteczny do przodu rozwiązany był na dwa sposoby:
1. Z linką
2. Bez linki

Albo linka odblokowuje w skrzyni przesunięcie wodzika wyboru biegu w skrajne położenie.
Albo zamiast linki w skrzyni jest korek/zaślepka przez co wodzik jest odblokowany na stałe.
Sam pierścień wtedy zwalnia blokadę zaraz pod mieszkiem.

Drugi wariant jest prostszy do zaadoptowania :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
NCMain

czyli

Post autor: NCMain »

Witam,
czyli wystarczy zaślepić dziurę w skrzyni po lince, i wtedy tylko zmiana lewarka w środki na taki z blokadą i bedzie ok :)
ja chce zalożyć skrzynie od 1,6 z 88 roku do silnika i budy 1,9 z 91 bo..
nie moge jakoś znaleźć w normalnej cenie nowszej skrzyni wiec zostaje kombinowanie, no chyba ze ktoś wie gdzie w okolicach wrocławia jeszce są jakieś "sklepy"
Awatar użytkownika
Yahoo
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 21 kwie śr, 2004 11:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Yahoo »

DAREK1223 pisze:pólosnie nie pasują od 1.9 do zwrotnic i łozysk 1.6 GTI. Zwrotnice mają większe łozyszka i większy otwór na nie takze musiałbyś zmieniać i zwrotnicę z łozyskami żeby założyc pólosie z 1.9 do nadwozia 1.6 GTI
jeżeli to jest 1,6 to nic nie musisz zmieniać bo półosie od 1,6 pasują do skrzyni od 1,9
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Przypomniało mi się, że sam lewarek z blokadą i pierścieniem może nie starczyć....Potrzebne będą wszystkie wodziki..
Opisuję tutaj jak jest w dieselach ale to też skrzynie BE
Ponieważ blokada odbywa się przy samym lewarku i tam reguluje się takim mimośrodem położenie w którym wchodzi jedynka/dwójka a wsteczny jeszcze nie, to położenie lewarka musi być niezmienne od połozenia/drgań skrzyni!!
Rozwiązane jest to w specyficzny sposób: mechanizm wodzików wyboru biegu pod maską składa się z takiego dziwnego przegubu i jest połączony do skrzyni dwoma wodzikami;
1.wybór beigu
2.sztywno do skrzyni
W ten spośób przesunięcie dźwigni jest zawsze względem skrzyni a nie nadwozia!
Nie wiem jak wyglądją wodziki wyboru biegu przy systemie z linką? Bo przy silnikach TU jest już totalnie uproszczony...
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
ODPOWIEDZ