PRZEPŁYWOMIERZE
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
PRZEPŁYWOMIERZE
Jakie nr przepływomierzy były w 1,6 gti.
Może ktoś ma liste roczników itd...
Może ktoś ma liste roczników itd...
Peugeot 205 1,6 GTi ![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/smile1.gif)
Map sensor nie zmierzy tak dokladnie -
Zakladasz map sensor np motorola MPX xxxx albo dobierasz z jakiego wolnossacego, ewentualnie przeplywke typu hotwire i wysterowujesz to SMT5 lub 6.
proste jak pielenie i skuteczne jak ibuprom.
Wazne jest zebys stroil Map sensor w funkcjach RPM i MAP (co jako iloczyn da Ci jasna informacje o sprawnoci wolumetryczej)
pozdrawiam
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Zakladasz map sensor np motorola MPX xxxx albo dobierasz z jakiego wolnossacego, ewentualnie przeplywke typu hotwire i wysterowujesz to SMT5 lub 6.
proste jak pielenie i skuteczne jak ibuprom.
Wazne jest zebys stroil Map sensor w funkcjach RPM i MAP (co jako iloczyn da Ci jasna informacje o sprawnoci wolumetryczej)
pozdrawiam
Wystarczy zahamowac dodajac gazu i MAP sensor zglupiejedriver_ pisze:Map sensor nie zmierzy tak dokladnie -![]()
Zakladasz map sensor np motorola MPX xxxx albo dobierasz z jakiego wolnossacego, ewentualnie przeplywke typu hotwire i wysterowujesz to SMT5 lub 6.
proste jak pielenie i skuteczne jak ibuprom.
Wazne jest zebys stroil Map sensor w funkcjach RPM i MAP (co jako iloczyn da Ci jasna informacje o sprawnoci wolumetryczej)
pozdrawiam
Nie prawda...invictus pisze:Wystarczy zahamowac dodajac gazu i MAP sensor zglupiejedriver_ pisze:Map sensor nie zmierzy tak dokladnie -![]()
Zakladasz map sensor np motorola MPX xxxx albo dobierasz z jakiego wolnossacego, ewentualnie przeplywke typu hotwire i wysterowujesz to SMT5 lub 6.
proste jak pielenie i skuteczne jak ibuprom.
Wazne jest zebys stroil Map sensor w funkcjach RPM i MAP (co jako iloczyn da Ci jasna informacje o sprawnoci wolumetryczej)
pozdrawiam
Pamietaj ze cisnienie w dolocie jest zalezne od przeplywu...
to jesli wydaje Ci sie ze MAP sensor zglupieje to co powiesz o hamownie z dodawaniem gazu w silnikach ze sterowaniem typu ALPHA-N??
Chcialem zaznaczyc ze wiele aut stricte wyczynowych jest sterownych sposobem ALPHA-N.
aha... MAP sensor jest na tyle glupi ze pokazuje to co ma pokazc i sam z siebie jest za glupi zeby zglupiec... zglupiec moze tuner podczas strojenia i zle zestroic auto.
pozdrawiam
cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.
Gdyby wszystko bylo tak pieknie jak mowisz to wszedzie bylby tylko MAP sensor i zadnej przeplywki i zadnej sondy lambda. Bo przeciez to zwykly rezystor i koszt jego wyprodukowania jest znacznie nizszy.
Samochody wyczynowe to inna bajka. To ze wykrecisz F1 do 18K obrotow to nie znaczy ze to osiagniesz np w mi16.
EDIT:
Jezli zastosuje sie MAP Sensor +czujnik temp powietrza+ sonde lmbda to bedzie dzialac. Sam MAP sensor nic nie da -po co kombinowac??
Gdyby wszystko bylo tak pieknie jak mowisz to wszedzie bylby tylko MAP sensor i zadnej przeplywki i zadnej sondy lambda. Bo przeciez to zwykly rezystor i koszt jego wyprodukowania jest znacznie nizszy.
Samochody wyczynowe to inna bajka. To ze wykrecisz F1 do 18K obrotow to nie znaczy ze to osiagniesz np w mi16.
EDIT:
Jezli zastosuje sie MAP Sensor +czujnik temp powietrza+ sonde lmbda to bedzie dzialac. Sam MAP sensor nic nie da -po co kombinowac??
Ostatnio zmieniony 26 paź śr, 2005 9:30 pm przez invictus, łącznie zmieniany 1 raz.
nie rozumiem... mozesz jasniej??invictus pisze:cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.
co do lambdy to zeby nasze auta nie powodowaly zwiekszania dziury ozonowej, topnienia lodowcow i zeby nie zabijaly malych foczek w grenlandii wymyslili sobie producenci cos takiego jak closed loop.Gdyby wszystko bylo tak pieknie jak mowisz to wszedzie bylby tylko MAP sensor i zadnej przeplywki i zadnej sondy lambda. Bo przeciez to zwykly rezystor i koszt jego wyprodukowania jest znacznie nizszy.
Samochody wyczynowe to inna bajka. To ze wykrecisz F1 do 18K obrotow to nie znaczy ze to osiagniesz np w mi16
strojenie po przelywce jest duzo prostsze...
a co do sterowania silnikami to polecam poczytac np Engine Menagment, Four Stroke Performacne Tuning A.G. Bell'a
pug mojego kolegi smigal na MAP sensorze i SMT6 jak dziki, tylko jeszcze termistor musialm dopiac bo w przeplywce jest takie paskudztwo.
pozdrawiam
- zawodowiecleon81
- Junior
- Posty: 120
- Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am
driver_ : nie wiem czy dobrze zrozumialem ale Ty u siebie masz to wszystko zestrojone i chodzi Ci OK. Mozesz cos wiecej napisac o tym, jakie czeci ,ew foty, ile Cie to wszystko wynioslo, jaki masz komputer sterujacy praca silnika ( motronic jetronic- mysle ze to pierwsze) - jaka byla cena zalozenia piggybacka(jak dobrze zrozumialem smt5/6 ) i ile placiles za strojenie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
nie rozumiem... mozesz jasniej??invictus pisze:cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.
co do lambdy to zeby nasze auta nie powodowaly zwiekszania dziury ozonowej, topnienia lodowcow i zeby nie zabijaly malych foczek w grenlandii wymyslili sobie producenci cos takiego jak closed loop.Gdyby wszystko bylo tak pieknie jak mowisz to wszedzie bylby tylko MAP sensor i zadnej przeplywki i zadnej sondy lambda. Bo przeciez to zwykly rezystor i koszt jego wyprodukowania jest znacznie nizszy.
Samochody wyczynowe to inna bajka. To ze wykrecisz F1 do 18K obrotow to nie znaczy ze to osiagniesz np w mi16
strojenie po przelywce jest duzo prostsze...
a co do sterowania silnikami to polecam poczytac np Engine Menagment, Four Stroke Performacne Tuning A.G. Bell'a
pug mojego kolegi smigal na MAP sensorze i SMT6 jak dziki, tylko jeszcze termistor musialm dopiac bo w przeplywce jest takie paskudztwo.
pozdrawiam
Chodzi mi o to ze MAP bedzie sie mylil o pare % a to moze spowodowac ze tloki splynadriver_ pisze:nie rozumiem... mozesz jasniej??invictus pisze:cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.
o termistorze wspomnialem wyzej.
Lambda to nie taki sobie wynalazek- ona utrzymuje balans i w przypadku zaawansowanych ECU jej wskazania zapamietuje komputer i uzywa ich na przyszlosc. Z regoly MAP snesor ma margines bledu +- 10% -w wyczynowkach to to nie ma znaczenia bo silnik i tak jest na 1 sezon. Przeplywki wtedy sie nie uzywa bo roznica w ilosci zasysanego powitrza bylaby tak mala ze przy roznym ciskaniu gazem klapka i tak bylaby na full open.
Błąd MAP sensora na poziomie paru % ma powodowac to ze tłoki spłna???? BOZE WIDZISZ I NIE GRZMISZ!! To jakiego EGT spodziewasz sie w silniku wolnossacym (nawet tym ubogo prowadzonym). Widac ze nigdy nie miales stycznosci ze strojeniem aut... Zeby poplynac tłoki w aucie wolnossacym trzeba naprawde popelnic OGROMNY blad w strojeniu, czesciej zazwyczaj upalaja sie zawory i gniazda zaworowe.invictus pisze:
Chodzi mi o to ze MAP bedzie sie mylil o pare % a to moze spowodowac ze tloki splyna
o termistorze wspomnialem wyzej.
Lambda to nie taki sobie wynalazek- ona utrzymuje balans i w przypadku zaawansowanych ECU jej wskazania zapamietuje komputer i uzywa ich na przyszlosc. Z regoly MAP snesor ma margines bledu +- 10% -w wyczynowkach to to nie ma znaczenia bo silnik i tak jest na 1 sezon. Przeplywki wtedy sie nie uzywa bo roznica w ilosci zasysanego powitrza bylaby tak mala ze przy roznym ciskaniu gazem klapka i tak bylaby na full open.
A jak juz wczesniej pisalem SMT6 ma sluzyc CI do wysterowania dawki paliwa i kata wyprzedzenia zaplonu w funkcji MAP out i RPM (co daje calkowita wladze nad dawka i katem w calym zakresie obciazenia i predkosci obrotowych)
Co to jest Lambda to dobrze wiem, komp uzywa jej tylko podczas trybu pracy Closed Loop, a podczas Open Loop np podczas WOT nie patrzey na jej wskazania (wyjatek stanowi nowa Toyota). Lambda i tak stara sie utrzymac okol 14.7 AFR i jej bląd (chodzi mi o sondy waskopaskowe) jest czasami daleko bardziej idacy niz te "Twoje kilka % na MAP sensorze" i tłoki nie płyna.. płynie olej i paliwo.
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Bzdura... Rozumiem ze piszesz o przeplywkach Volumetrzycznych (dla mniej kumatych tych duzych z klapka). Taka przeplywka jest bardzi ciezka do wystrojenia szczegolnie przy dlugich walkach (dlaczego to pozostaiem Wam do wykumania). Poza tym mozna zastosowac np przeplywke MAF (np. hot wire) i tez zazwyczaj tego sie nie robi.Przeplywki wtedy sie nie uzywa bo roznica w ilosci zasysanego powitrza bylaby tak mala ze przy roznym ciskaniu gazem klapka i tak bylaby na full open
Stosuje sie MAP albo ALPHA-N (jesli nie iwesz co to ALPHA-N to tlumacze to sterowanie dawka po wartosciach z MAP i TPS). NAJLEPSZE z mozliwych systemow w autach wyczynowych wolnossacyhc, bo do turbo sie nie nadaje z przyczyn oczywistych.
Jesli juz zestroi sie w zyciu kilka... kilkanascie...hmm kilkadziesia aut to naprawde przechodzi wiara w wszelkie zabobony MAP - fuj i beee (ah ten bląd kilka procent); przeplywka - cacy (bo seryjnie jest i przeciez fabryka sie nie myli) i pozniej nie jest wazne czym (jakim urzadzeniem czy po jakich zmiennych opisujacych stan pracy sil;nika stroi sie silnik tylko jak sie to robi i ile ma sie doswiadczenia).
pozdrawiam
ps. jeszcze raz odsylam do ENGINE MENAGMENT, Fousr Stroke Performance Tuning... czy nawet do instrukcji najprostszego standalone'a chodzby PRS firmy PerfectPower
nie uznam tego za inwektywe bo mam dobry humor...driver_ pisze: Stosuje sie MAP albo ALPHA-N (jesli nie iwesz co to ALPHA-N to tlumacze to sterowanie dawka po wartosciach z MAP i TPS). NAJLEPSZE z mozliwych systemow w autach wyczynowych wolnossacyhc, bo do turbo sie nie nadaje z przyczyn oczywistych.
wlasnie ludzie budujacy sterowanie w oparciu o alpha-n korzystaja np. z lambdy zeby to wystoic - mowie tylko o wystrojeniu bo juz sredniej klasy ECU potrafi zapamietac jej wskazania i pozniej je stosowac(ECU w GTi tego nie potrafi). Stopien omylnosci lambdy jest duzo nizszy. Dlaczego?? think out...
Kat to inna sprawa -tu jest wszytko ok
Zgadzam sie z toba, ze to jest dobry system, ALE NIE DO CODZIENNEGO UZYTKU!!
10% za uboga mieszanka to moim skromnym zdaniem dosc duzo... na niskich obrotach i szeroko otwartej przepustnicy ma to spore znaczenie.
Kazdy niech we wlasnej furze robi co uwaza -jakbym uzywal wozka w sporcie -zrobilbym jak mowisz, ale nie uzywam
Pozdrawiam
EDIT : jescze jedno -nie neguje tego ze masz w tym temacie znacznie wieksze doswiadczenie niz ja -ja sie opieram tylko na teorii
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
Jezeli juz ktos sie zdecyduje to mozna sobie podlaczyc miernik do lambdy i tu macie instrukcje co i jak (zamiast diodek miernik)
http://www.sdsefi.com/techtunesds.htm