PRZEPŁYWOMIERZE

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

PRZEPŁYWOMIERZE

Post autor: NMike »

Jakie nr przepływomierzy były w 1,6 gti.
Może ktoś ma liste roczników itd...
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
driver_

Post autor: driver_ »

a nie lepiej zamiast tego smiesznego przeplywomierza zalozyc MAP sensor i wystroic go przy pomocy np SMT6??
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Pierwsze słysze...
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
invictus

Post autor: invictus »

driver_ pisze:a nie lepiej zamiast tego smiesznego przeplywomierza zalozyc MAP sensor i wystroic go przy pomocy np SMT6??
map sensor nie zmierzy tego tak dokladnie -z regoly stosuje sie to + to
driver_

Post autor: driver_ »

Map sensor nie zmierzy tak dokladnie - :lol:

Zakladasz map sensor np motorola MPX xxxx albo dobierasz z jakiego wolnossacego, ewentualnie przeplywke typu hotwire i wysterowujesz to SMT5 lub 6.

proste jak pielenie i skuteczne jak ibuprom.

Wazne jest zebys stroil Map sensor w funkcjach RPM i MAP (co jako iloczyn da Ci jasna informacje o sprawnoci wolumetryczej)

pozdrawiam
invictus

Post autor: invictus »

driver_ pisze:Map sensor nie zmierzy tak dokladnie - :lol:

Zakladasz map sensor np motorola MPX xxxx albo dobierasz z jakiego wolnossacego, ewentualnie przeplywke typu hotwire i wysterowujesz to SMT5 lub 6.

proste jak pielenie i skuteczne jak ibuprom.

Wazne jest zebys stroil Map sensor w funkcjach RPM i MAP (co jako iloczyn da Ci jasna informacje o sprawnoci wolumetryczej)

pozdrawiam
Wystarczy zahamowac dodajac gazu i MAP sensor zglupieje
driver_

Post autor: driver_ »

invictus pisze:
driver_ pisze:Map sensor nie zmierzy tak dokladnie - :lol:

Zakladasz map sensor np motorola MPX xxxx albo dobierasz z jakiego wolnossacego, ewentualnie przeplywke typu hotwire i wysterowujesz to SMT5 lub 6.

proste jak pielenie i skuteczne jak ibuprom.

Wazne jest zebys stroil Map sensor w funkcjach RPM i MAP (co jako iloczyn da Ci jasna informacje o sprawnoci wolumetryczej)

pozdrawiam
Wystarczy zahamowac dodajac gazu i MAP sensor zglupieje
Nie prawda...

Pamietaj ze cisnienie w dolocie jest zalezne od przeplywu...

to jesli wydaje Ci sie ze MAP sensor zglupieje to co powiesz o hamownie z dodawaniem gazu w silnikach ze sterowaniem typu ALPHA-N??
Chcialem zaznaczyc ze wiele aut stricte wyczynowych jest sterownych sposobem ALPHA-N.

aha... MAP sensor jest na tyle glupi ze pokazuje to co ma pokazc i sam z siebie jest za glupi zeby zglupiec... zglupiec moze tuner podczas strojenia i zle zestroic auto.

pozdrawiam
invictus

Post autor: invictus »

cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.

Gdyby wszystko bylo tak pieknie jak mowisz to wszedzie bylby tylko MAP sensor i zadnej przeplywki i zadnej sondy lambda. Bo przeciez to zwykly rezystor i koszt jego wyprodukowania jest znacznie nizszy.

Samochody wyczynowe to inna bajka. To ze wykrecisz F1 do 18K obrotow to nie znaczy ze to osiagniesz np w mi16.

EDIT:

Jezli zastosuje sie MAP Sensor +czujnik temp powietrza+ sonde lmbda to bedzie dzialac. Sam MAP sensor nic nie da -po co kombinowac??
Ostatnio zmieniony 26 paź śr, 2005 9:30 pm przez invictus, łącznie zmieniany 1 raz.
driver_

Post autor: driver_ »

invictus pisze:cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.
nie rozumiem... mozesz jasniej??
Gdyby wszystko bylo tak pieknie jak mowisz to wszedzie bylby tylko MAP sensor i zadnej przeplywki i zadnej sondy lambda. Bo przeciez to zwykly rezystor i koszt jego wyprodukowania jest znacznie nizszy.

Samochody wyczynowe to inna bajka. To ze wykrecisz F1 do 18K obrotow to nie znaczy ze to osiagniesz np w mi16
co do lambdy to zeby nasze auta nie powodowaly zwiekszania dziury ozonowej, topnienia lodowcow i zeby nie zabijaly malych foczek w grenlandii wymyslili sobie producenci cos takiego jak closed loop.

strojenie po przelywce jest duzo prostsze...

a co do sterowania silnikami to polecam poczytac np Engine Menagment, Four Stroke Performacne Tuning A.G. Bell'a

pug mojego kolegi smigal na MAP sensorze i SMT6 jak dziki, tylko jeszcze termistor musialm dopiac bo w przeplywce jest takie paskudztwo.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
zawodowiecleon81
Junior
Posty: 120
Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am

Post autor: zawodowiecleon81 »

driver_ : nie wiem czy dobrze zrozumialem ale Ty u siebie masz to wszystko zestrojone i chodzi Ci OK. Mozesz cos wiecej napisac o tym, jakie czeci ,ew foty, ile Cie to wszystko wynioslo, jaki masz komputer sterujacy praca silnika ( motronic jetronic- mysle ze to pierwsze) - jaka byla cena zalozenia piggybacka(jak dobrze zrozumialem smt5/6 ) i ile placiles za strojenie.
Pozdrawiam
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
driver_

Post autor: driver_ »

invictus pisze:cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.
nie rozumiem... mozesz jasniej??
Gdyby wszystko bylo tak pieknie jak mowisz to wszedzie bylby tylko MAP sensor i zadnej przeplywki i zadnej sondy lambda. Bo przeciez to zwykly rezystor i koszt jego wyprodukowania jest znacznie nizszy.

Samochody wyczynowe to inna bajka. To ze wykrecisz F1 do 18K obrotow to nie znaczy ze to osiagniesz np w mi16
co do lambdy to zeby nasze auta nie powodowaly zwiekszania dziury ozonowej, topnienia lodowcow i zeby nie zabijaly malych foczek w grenlandii wymyslili sobie producenci cos takiego jak closed loop.

strojenie po przelywce jest duzo prostsze...

a co do sterowania silnikami to polecam poczytac np Engine Menagment, Four Stroke Performacne Tuning A.G. Bell'a

pug mojego kolegi smigal na MAP sensorze i SMT6 jak dziki, tylko jeszcze termistor musialm dopiac bo w przeplywce jest takie paskudztwo.

pozdrawiam
driver_

Post autor: driver_ »

zawodowiecleon81 pisze: ile placiles za strojenie.
stroilem sam

opisze dokladnie jak to zrobilem wieczorkiem bo teraz smigam zestroic auto bo na drodze maly ruch :twisted:

pozdrawiam
invictus

Post autor: invictus »

driver_ pisze:
invictus pisze:cisnienie w dolocie zmienia sie caly czas -miedzy innymi podczas hamowania, funkce map sensora (w pewnym sensie) np w motronicu pelni czujnik gmp. (+ paliwo i spark timing) glownie do tego uzywa sie MAP.
nie rozumiem... mozesz jasniej??

Chodzi mi o to ze MAP bedzie sie mylil o pare % a to moze spowodowac ze tloki splyna

o termistorze wspomnialem wyzej.

Lambda to nie taki sobie wynalazek- ona utrzymuje balans i w przypadku zaawansowanych ECU jej wskazania zapamietuje komputer i uzywa ich na przyszlosc. Z regoly MAP snesor ma margines bledu +- 10% -w wyczynowkach to to nie ma znaczenia bo silnik i tak jest na 1 sezon. Przeplywki wtedy sie nie uzywa bo roznica w ilosci zasysanego powitrza bylaby tak mala ze przy roznym ciskaniu gazem klapka i tak bylaby na full open.
driver_

Post autor: driver_ »

invictus pisze:
Chodzi mi o to ze MAP bedzie sie mylil o pare % a to moze spowodowac ze tloki splyna

o termistorze wspomnialem wyzej.

Lambda to nie taki sobie wynalazek- ona utrzymuje balans i w przypadku zaawansowanych ECU jej wskazania zapamietuje komputer i uzywa ich na przyszlosc. Z regoly MAP snesor ma margines bledu +- 10% -w wyczynowkach to to nie ma znaczenia bo silnik i tak jest na 1 sezon. Przeplywki wtedy sie nie uzywa bo roznica w ilosci zasysanego powitrza bylaby tak mala ze przy roznym ciskaniu gazem klapka i tak bylaby na full open.
Błąd MAP sensora na poziomie paru % ma powodowac to ze tłoki spłna???? BOZE WIDZISZ I NIE GRZMISZ!! To jakiego EGT spodziewasz sie w silniku wolnossacym (nawet tym ubogo prowadzonym). Widac ze nigdy nie miales stycznosci ze strojeniem aut... Zeby poplynac tłoki w aucie wolnossacym trzeba naprawde popelnic OGROMNY blad w strojeniu, czesciej zazwyczaj upalaja sie zawory i gniazda zaworowe.

A jak juz wczesniej pisalem SMT6 ma sluzyc CI do wysterowania dawki paliwa i kata wyprzedzenia zaplonu w funkcji MAP out i RPM (co daje calkowita wladze nad dawka i katem w calym zakresie obciazenia i predkosci obrotowych)

Co to jest Lambda to dobrze wiem, komp uzywa jej tylko podczas trybu pracy Closed Loop, a podczas Open Loop np podczas WOT nie patrzey na jej wskazania (wyjatek stanowi nowa Toyota). Lambda i tak stara sie utrzymac okol 14.7 AFR i jej bląd (chodzi mi o sondy waskopaskowe) jest czasami daleko bardziej idacy niz te "Twoje kilka % na MAP sensorze" i tłoki nie płyna.. płynie olej i paliwo. :)
Przeplywki wtedy sie nie uzywa bo roznica w ilosci zasysanego powitrza bylaby tak mala ze przy roznym ciskaniu gazem klapka i tak bylaby na full open
Bzdura... Rozumiem ze piszesz o przeplywkach Volumetrzycznych (dla mniej kumatych tych duzych z klapka). Taka przeplywka jest bardzi ciezka do wystrojenia szczegolnie przy dlugich walkach (dlaczego to pozostaiem Wam do wykumania). Poza tym mozna zastosowac np przeplywke MAF (np. hot wire) i tez zazwyczaj tego sie nie robi.
Stosuje sie MAP albo ALPHA-N (jesli nie iwesz co to ALPHA-N to tlumacze to sterowanie dawka po wartosciach z MAP i TPS). NAJLEPSZE z mozliwych systemow w autach wyczynowych wolnossacyhc, bo do turbo sie nie nadaje z przyczyn oczywistych.

Jesli juz zestroi sie w zyciu kilka... kilkanascie...hmm kilkadziesia aut to naprawde przechodzi wiara w wszelkie zabobony MAP - fuj i beee (ah ten bląd kilka procent); przeplywka - cacy (bo seryjnie jest i przeciez fabryka sie nie myli) i pozniej nie jest wazne czym (jakim urzadzeniem czy po jakich zmiennych opisujacych stan pracy sil;nika stroi sie silnik tylko jak sie to robi i ile ma sie doswiadczenia).

pozdrawiam

ps. jeszcze raz odsylam do ENGINE MENAGMENT, Fousr Stroke Performance Tuning... czy nawet do instrukcji najprostszego standalone'a chodzby PRS firmy PerfectPower
invictus

Post autor: invictus »

driver_ pisze: Stosuje sie MAP albo ALPHA-N (jesli nie iwesz co to ALPHA-N to tlumacze to sterowanie dawka po wartosciach z MAP i TPS). NAJLEPSZE z mozliwych systemow w autach wyczynowych wolnossacyhc, bo do turbo sie nie nadaje z przyczyn oczywistych.
nie uznam tego za inwektywe bo mam dobry humor...

wlasnie ludzie budujacy sterowanie w oparciu o alpha-n korzystaja np. z lambdy zeby to wystoic - mowie tylko o wystrojeniu bo juz sredniej klasy ECU potrafi zapamietac jej wskazania i pozniej je stosowac(ECU w GTi tego nie potrafi). Stopien omylnosci lambdy jest duzo nizszy. Dlaczego?? think out...
Kat to inna sprawa -tu jest wszytko ok

Zgadzam sie z toba, ze to jest dobry system, ALE NIE DO CODZIENNEGO UZYTKU!!
10% za uboga mieszanka to moim skromnym zdaniem dosc duzo... na niskich obrotach i szeroko otwartej przepustnicy ma to spore znaczenie.

Kazdy niech we wlasnej furze robi co uwaza -jakbym uzywal wozka w sporcie -zrobilbym jak mowisz, ale nie uzywam

Pozdrawiam

EDIT : jescze jedno -nie neguje tego ze masz w tym temacie znacznie wieksze doswiadczenie niz ja -ja sie opieram tylko na teorii :wink: i wychodze z zalozenia ze sam jeden czujnik to troszke za malo...

Jezeli juz ktos sie zdecyduje to mozna sobie podlaczyc miernik do lambdy i tu macie instrukcje co i jak (zamiast diodek miernik)
http://www.sdsefi.com/techtunesds.htm
ODPOWIEDZ