to nie zadna inwektywa... jesli tak zabrzmialo to przepraszam.invictus pisze:nie uznam tego za inwektywe bo mam dobry humor...driver_ pisze: Stosuje sie MAP albo ALPHA-N (jesli nie iwesz co to ALPHA-N to tlumacze to sterowanie dawka po wartosciach z MAP i TPS). NAJLEPSZE z mozliwych systemow w autach wyczynowych wolnossacyhc, bo do turbo sie nie nadaje z przyczyn oczywistych.
wlasnie ludzie budujacy sterowanie w oparciu o alpha-n korzystaja np. z lambdy zeby to wystoic - mowie tylko o wystrojeniu bo juz sredniej klasy ECU potrafi zapamietac jej wskazania i pozniej je stosowac(ECU w GTi tego nie potrafi). Stopien omylnosci lambdy jest duzo nizszy. Dlaczego?? think out...
Kat to inna sprawa -tu jest wszytko ok
Zgadzam sie z toba, ze to jest dobry system, ALE NIE DO CODZIENNEGO UZYTKU!!
10% za uboga mieszanka to moim skromnym zdaniem dosc duzo... na niskich obrotach i szeroko otwartej przepustnicy ma to spore znaczenie.
Kazdy niech we wlasnej furze robi co uwaza -jakbym uzywal wozka w sporcie -zrobilbym jak mowisz, ale nie uzywam
Pozdrawiam
EDIT : jescze jedno -nie neguje tego ze masz w tym temacie znacznie wieksze doswiadczenie niz ja -ja sie opieram tylko na teorii i wychodze z zalozenia ze sam jeden czujnik to troszke za malo...
Jezeli juz ktos sie zdecyduje to mozna sobie podlaczyc miernik do lambdy i tu macie instrukcje co i jak (zamiast diodek miernik)
http://www.sdsefi.com/techtunesds.htm
do strojenia uzywa sie sond szeroko pasmowych a i zazwyczaj to i tak jest za malo. potrzebne jest jeszcze EGT.
Co do dokladnosci sondy waskopasmowej to nie bede sie wypowiadal poniewaz moja wrodzona przyzwoitosc mi nie pozwala.
podlaczanie sie do seryjneje (waskopasmowej sondy) to czysta glupota...
Poszukaj sobie ile aut jezdzi na samym MAP sensorze (wiekszosc aut w ktorych stosowano komputery DELCO)
piszesz o 10% zaq ubogiej mieszance.... 10% ubogiej w stosunku do czego??? do stosunku stechiometrzycznego czy stosunku pozwalajacego Ci uzyskac EGT-const przy max wysileniu???
pozdrawiam
moje posty nie sa zadna inwektywa w stosunku dio Twojej osoby... ale poprostu mam dosc duze doswiadczenie w strojeniu silnikow i wiem ze dane z MAPa i RPM sa absolutnie wystarczajace go dobrego zestrojenia silbnika (dodajemy wtedy tylko korekcje po IAT i wszystko bangala jak dzikie)