PRZEPŁYWOMIERZE
zaraz... chyba sie nie zrozumielismy...
w epromie masz zapisana mape glowna (w naszych ECU -jedna -stale wspolczynniki), na podstawie wskazan czujnika\ow generowana jest mapa korekcyjna( wspolczynniki zmienne i nakladana na standardowa mape) mapa korekcyjna wiec jest generowana na podstawie czujnikow. Zmieniasz czujniki, wiec moim zdaniem logiczne jest ze zmieniasz sposob generowania mapy korekcyjnej, a nie glownej. Pytalem po prostu czy dobrze zrozumialem i zamiast tego zmienia sie mape glowna.
w epromie masz zapisana mape glowna (w naszych ECU -jedna -stale wspolczynniki), na podstawie wskazan czujnika\ow generowana jest mapa korekcyjna( wspolczynniki zmienne i nakladana na standardowa mape) mapa korekcyjna wiec jest generowana na podstawie czujnikow. Zmieniasz czujniki, wiec moim zdaniem logiczne jest ze zmieniasz sposob generowania mapy korekcyjnej, a nie glownej. Pytalem po prostu czy dobrze zrozumialem i zamiast tego zmienia sie mape glowna.
- zawodowiecleon81
- Junior
- Posty: 120
- Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am
driver ma niezły pomysł z tą przepływką a raczej jej brakiem bo przepływka na klapie zabiera moc silnika i według "rad specjalistów" w silniku Mi16 moze w ten sposób zginąć nawet 10 km. Wiec ja sie pisze na dalsza szkołe co i jak.
Prawie wszystkie renówki mają tylko MAP sensor nawet takie rarytasy jak 25 V6 Turbo tyle że tu działa on zarówno na nad jak i podciśnienie.
Prawie wszystkie renówki mają tylko MAP sensor nawet takie rarytasy jak 25 V6 Turbo tyle że tu działa on zarówno na nad jak i podciśnienie.
- zawodowiecleon81
- Junior
- Posty: 120
- Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am
Ok, tlumacze. Piggy pobiera sygnal z MAP i RPM (to sa osie mapy w piggy) na mapie dokonujesz korekt wyjscia (analog OUT) czyli zmieniasz wartosci (analog In) czyli sygnalu MAP sensora. W ten sposob zmieniasz sposob "wodzenia" po glownej mapie paliwa i w ten sposobmozesz zmieniac dawke paliwa. Identycznie jest w przypadku zaplonu.invictus pisze:zaraz... chyba sie nie zrozumielismy...
w epromie masz zapisana mape glowna (w naszych ECU -jedna -stale wspolczynniki), na podstawie wskazan czujnika\ow generowana jest mapa korekcyjna( wspolczynniki zmienne i nakladana na standardowa mape) mapa korekcyjna wiec jest generowana na podstawie czujnikow. Zmieniasz czujniki, wiec moim zdaniem logiczne jest ze zmieniasz sposob generowania mapy korekcyjnej, a nie glownej. Pytalem po prostu czy dobrze zrozumialem i zamiast tego zmienia sie mape glowna.
Przepraszam ale chyba nie mam talentu dydaktycznego, jestem tunerem a nie "pisarzem"
Nie rozumiem dlaczego ma zniknac 10ps. Jak zle sie zestroi auto to moze i zniknac cale 20ps czy 30ps a moze nawet auto wogole nie odpalic. Moc auta naprawde zalezy tylko i wylacznie od tego JAK je zestroisz. Malo wazne jest po czym i przy pomoca czego je stroisz (to rzecz drugorzedna). Wazniejsze jest JAK to zrobisz (czy ma sie pomysl i pojecie jak to zrobic).driver ma niezły pomysł z tą przepływką a raczej jej brakiem bo przepływka na klapie zabiera moc silnika i według "rad specjalistów" w silniku Mi16 moze w ten sposób zginąć nawet 10 km. Wiec ja sie pisze na dalsza szkołe co i jak.
Nie rozumiem dlaczego przeplywka na klapie ma zabierac moc (pomijam jej opory).
pozdrawiam
ps. Pracuje w ProjectXS nie w V-tech Tuning.
a dlaczego myslisz ze mialbym pracowac w V-tech Tuning?Do driver_ : a czy Ty przypadkiem nie pracujesz w Krakowskim V-Tech Tuning???
bo jakos tak by mi to pasowalo.
czyli dobrze mowilem -zmieniasz korekte z czujnikow a nie mape glowna -i o to mnie sie rozchodzilodriver_ pisze:Ok, tlumacze. Piggy pobiera sygnal z MAP i RPM (to sa osie mapy w piggy) na mapie dokonujesz korekt wyjscia (analog OUT) czyli zmieniasz wartosci (analog In) czyli sygnalu MAP sensora. W ten sposob zmieniasz sposob "wodzenia" po glownej mapie paliwa i w ten sposobmozesz zmieniac dawke paliwa. Identycznie jest w przypadku zaplonu.invictus pisze:zaraz... chyba sie nie zrozumielismy...
w epromie masz zapisana mape glowna (w naszych ECU -jedna -stale wspolczynniki), na podstawie wskazan czujnika\ow generowana jest mapa korekcyjna( wspolczynniki zmienne i nakladana na standardowa mape) mapa korekcyjna wiec jest generowana na podstawie czujnikow. Zmieniasz czujniki, wiec moim zdaniem logiczne jest ze zmieniasz sposob generowania mapy korekcyjnej, a nie glownej. Pytalem po prostu czy dobrze zrozumialem i zamiast tego zmienia sie mape glowna.
Przepraszam ale chyba nie mam talentu dydaktycznego, jestem tunerem a nie "pisarzem"
jej opory to wlasnie owe 10 kucykow -tworza sie tetnienia w dolocie -posluchaj jak cichy jest gladki dolot z samym mapem, a jak huczy powietrze w przeplywce.Nie rozumiem dlaczego ma zniknac 10ps. Jak zle sie zestroi auto to moze i zniknac cale 20ps czy 30ps a moze nawet auto wogole nie odpalic. Moc auta naprawde zalezy tylko i wylacznie od tego JAK je zestroisz. Malo wazne jest po czym i przy pomoca czego je stroisz (to rzecz drugorzedna). Wazniejsze jest JAK to zrobisz (czy ma sie pomysl i pojecie jak to zrobic).
Nie rozumiem dlaczego przeplywka na klapie ma zabierac moc (pomijam jej opory).
ok zrozumialem o co ci chodzi ... zmieniasz korekte z map oraz sposob wodzenia po mapie
no w sumie to fakt ta przeplywka to najbardziej ergonomiczna nie jest
jak zbuduje swoj silnik to zapodam wszystkie wykres z przeplywka bez i wogole przedstawie cale prace badawcze nad moim silnikiem razem z wynikami z hamowni.
pozdrawiam
no w sumie to fakt ta przeplywka to najbardziej ergonomiczna nie jest
jak zbuduje swoj silnik to zapodam wszystkie wykres z przeplywka bez i wogole przedstawie cale prace badawcze nad moim silnikiem razem z wynikami z hamowni.
pozdrawiam
Narazie jestem w fazie szukania zaworow do mi16, obrobki glowicy, oraz realizowania moich najbardziej perwersyjnych fantazji w jaki sposob sterowac tym silnikiem, bo chce sie pozbyc tego smiesznego rozdzielacza zaplonu rodem z czasow zuka i nyski i zastosowac system Wasted Spark. Fajnie by bylo gdyby mi sie jeszcze udalo zrobic wtrys sekwencyjny i zrezygnowac z rownie smiesznego jak ta kopula systemu oddfire. Zobaczymy co z tego wyjdzie (mam nadzieje ze nie korba bokiem)...
pozdrawiam
pozdrawiam
mógłbym prosić o prostą i zrozumiałą odpowiedź (tak - jestem ignorantem i przygłupem ). Mam gti z mechanicznie zrobionym silnikiem jak należy, jeszcze na wałku gti 130km, ale docelowo na czymś sporo mocniejszym i wali mi się przepływomierz. Ile mnie będzie kosztowało wywalenie tego, zapodanie map sensora i wysterowanie tego wszystkiego smt5 albo smt6 na hamowni?