powazna sprawaaaa

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

powazna sprawaaaa

Post autor: ZoNNk »

są 2 usterki w moim pugu silnik xu5j 1.6 gti

1 samochod na zimnym (nawet mroz) odpala na 1 strzał
na gorącym odpala tez na 1 strzał
a na srednoi ciepłym silniku tzn jak postoji z godzinke po jezdzie juz trzeba krecic 10- 15 sekund

2 po wyłączeniu ssania tzn jak zamknie sie zawor powietrza dodatkowego obroty spadają sporo ponizej ustawionych obotow biegu jałowego np( mam 850 obr na biegu jałowym a po przegazowaniu obroty spadają do 500 i wracaja na 850 i czasem samochod zdycha czujnik polozenia przepustnicy wygląda na dobry i jest dobrze wyregulowany



a wiec co to moze byc
1.6 GTI 85 BIELUTeńkI ;]
WF33912

Post autor: WF33912 »

Ja mam w swoim 1.6 GTI bardzo podobne objawy. Z odpalaniem dokładnie tak jak mówisz. Mnie czasem bardzo długo nie zamyka sie zawór dodatkowego powietrza i nagrzany silnik wyje na 1700 obrotow pod światłami. Wolne obroty mam ustawione za wysoko - 1100 obr/min, wiec przy tych wahnięciach w dół po strzale w gaz nie gaśnie ale za to dużo pali.
Nie wiem co to. Może przepływomierz? Może regulacja przepustnicy? Może jakiś czujnik przekłamuje i komputer "głupieje"? Albo zasysa gdziesz lewe powietrze. Trudno powiedzieć...Taki urok starego układu wtryskowego. Ale skoro obaj mamy dokładnie to samo to może jakaś typowa usterka i ktoś wie jak to naprawić?
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

masz chyba zle ustawiony obrotomierz, 500 na jałowym?? No pięknie, u mnie przy 1000 juz ma ochote gasnąc, drży niesamowicie, mam ustawione na 1100 i wszystko ok. Dziwne :shock:
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

TOMBIKE pisze:masz chyba zle ustawiony obrotomierz, 500 na jałowym?? No pięknie, u mnie przy 1000 juz ma ochote gasnąc, drży niesamowicie, mam ustawione na 1100 i wszystko ok. Dziwne :shock:
napisałem ze spada do 500 i wraca spowrotem na 850- 900
1.6 GTI 85 BIELUTeńkI ;]
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

odgrzebuje stary topic bo mam juz dośc jezdze ostatnio bardzo spokojnie i pali mi 14-15 litrow :( Co to moze być czujnik temp wygląda na dobry
mam jebnięty komputer?? czy co?
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Mamy ten sam problem (mamy 89r), z tego co gdzies sie tam kaktus dowiedzial/przeczytal moze to byc wina zjechanego walka rozrzadu (w 205 maja tendencje do zjezdzania sie) Walczymy z tym problemem obrotow juz dosc dlugo.

Na dniach wkladamy A grupowa glowice z walkiem od Swiatka i zobaczymy czy to pomoze w kwesti obrotow. Jak nie to wyeleminujemy wszystkie rorki z dolotu tzn , od ssania i odpowietrzenia skrzyni korbowej. Zostanie sam kolektor ssacy -> przepustnica -> prosta rorka (bez zadnych dodatkowych wejsc) -> przeplywomierz -> filtr
W Kolettorze ssacym wszystkie pozostale dziury zostana zatkane

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

przy remoncie silnika robiłem głowice mierzyli mi wałek i wszystko było ok a ok remontu sie tak dzieje to cos z elektroniką
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Tez nam robili glowice , stwoerdzili ze walek OK , ale kiedy my go pomiezylismy , sprawdzilismy w ksiazce homologacyjnej jak powinno byc okazalo sie ze nie jest OK ...
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

ale po obadaniu waszego wałka kaktus stwierdził ze spadek mocy moze byc w skali 30 % a moj chodzi wyjątkowo dobrze jest jeszcze jeden 1.6 i to ten 115 km i jakos nie daje mi rady. i napewno nie wałek jest przyczyną kiepskiego odpalania na srednio ciepłym silniku.

Ale teraz mam juz wszystko gdzies bo nie mam kasy na paliwo :( bo jak mi pali 15 przy delikatnej jezdzie to z deka przesada

PS a macie całą ksiązke homologacyjną od puga? duzo to ma stron? dało by sie załatwić jakies skany?
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

z tak 2-3 cm grubosci
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

uuuu mayslałem ze mniej to nie bede głowy zawracał
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

Widze, ze mam ten sam problem :) 1989 :)
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

i jak doszedłeś już co to jest?? U mnie teraz zaczyna być to samo
Awatar użytkownika
ZoNNk
Junior
Posty: 231
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ZoNNk »

dalej ma problem z odpalaniem na srednio ciepłym silniku ale moze mi wtrysk leje jeden nie wiem
jeszczeraz regulowałem przepływke i inne cuda to spalanie spadło do 13
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Sprawdź:
1. Pompa paliwa (i najlepiej przewody elektryczne do niej idące) - może gdzieś są zaśniedziałe i jest kiepskie ciśnienie.

2. Wtryski - choćby ich oporność, może któryś jest jeb%^&ty albo się zawiesił i Ci przelewa.

3. (w kwestii wolnych obrotów) Uszczelnienie całego dolotu, czyli:
- połączenia wszystkich "grubych" rur (filtr/przepływka; przepływka/przepustnica)
- połączenia rurek idących do/od zaworu pow. dodatkowego
- połączenia cienkich rurek z przepustnicą, czyli:
A) obie odmy - najlepiej je w ogóle wywalić z dolotu - puścić w atmosferę lub do jakiegoś odstojnika jak ktoś jest czuły w temacie ekologii :wink: B) króćce pod przepustnicą idące do aparatu zapłonowego
C) ewentualnie wężyk z filtra oparów paliwa (nie wiem czy w ogóle to masz w 1,6)
- połączenia rurki od wspomagania hamulców oraz podciśnienia regulatora paliwa z kolektorem

4. Wyczyść przepustnicę!!!

Poza tym jeśli pali Ci 15 :shock: przy "lekkiej nodze" to sprawdź jednak czujnik temperatury silnika i temperatury powietrza w dolocie (powinien być w przepływomierzu).

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
ODPOWIEDZ