wziołem sie za obniżanie

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
TOMEK-TARNÓW
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 23 wrz pt, 2005 11:12 am

wziołem sie za obniżanie

Post autor: TOMEK-TARNÓW »

no tak dzis postanowilem ze obetne przednie spręzyny a tył zkręce na belce!!!
zaczolem od tylu sciągnolem kolo i................ kapletnie nie wiedzilem za co sie zabrac !!! jakis drązek skrętny sworzen co to i gdzie to jest to niemam pojecia !!!!!!!!
zaczne od przodu wydarlem kolumnie calą po jakis 2h i zaczolem ciąc! dokladnie o jeden zwój noi wszystko by bylo ok gdyby sprezyna po ucieciu chciala wskoczyc na swoje miejsce ale nietety nie miala takich chcęci !!! i tak sie skonczylo za auto stoi na podnosniku sprezyny wystaje poza gniazdo w ktorym ma siedziec a ja kapletnie niewiem co robic !!!!
rady prosze jakies i sugestie
Moj Peugeot to typowy SZCZUR !!!
Obrazek
invictus

Post autor: invictus »

sprezyny sie zbija na cieplo, zeby wskoczyly... -bez palika sie nie ma co brac
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

idz do jakiegos zakładu gdzie naprawiaja auta tam powinni miec palnik popros zeby ci je zgrzali i naprostowali i wszystko bedzie cacy
Ramzes

Post autor: Ramzes »

ja tak robiłem ściągaczami i tez jakos poszło ale z trudem
TOMEK-TARNÓW
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 23 wrz pt, 2005 11:12 am

Post autor: TOMEK-TARNÓW »

no wlasnie mam juz przygotowane sciagacze i bede z nimi walczył jutro !!!!
a tylnia belka ????? co to jest drązek skrętny ??? a ten sworzeń ???
Moj Peugeot to typowy SZCZUR !!!
Obrazek
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

drazek skretny to taki pret co udaje sprezyne :roll:
invictus

Post autor: invictus »

Tomek jak chcesz cos zmieniac musisz wiedzic co, bo jak nie wiesz to moze sie to dla ciebie zle skonczyc.
Te drazki to pret z wieloklinem, ktory dziala dokladnie tak jak moralez napisal. -jak chcesz zobaczyc jak to wyglada to w dziale filmy jest "wheelers dealers", gdzie koles to wyciaga. (to nie jest film instruktazowy, wiec na duzo nie licz)
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

Tomek zerknij w dzial techniczny bo tam jest dokladny rysunek z opisem zrobionym przez Kaktusa na ten temat oraz opisane w podobnym temacie jak rozebrac to by obnizyc tyl
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
invictus

Post autor: invictus »

pieras -zapodaj linka, bo jestem za gupi i znalezc nie moge... 8)7
TOMEK-TARNÓW
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 23 wrz pt, 2005 11:12 am

Post autor: TOMEK-TARNÓW »

acha i zrobilem zdjecia przed i po obnizeniu tez zrobie foto jak wyglada samochod po ucieciu jednego zwoju i skreceniu o jeden zabek na belce !!
zawsze to fajnie popatrzec jak jest przed i po !!
Moj Peugeot to typowy SZCZUR !!!
Obrazek
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

Tu kaktus pokrotce opisuje jak obnizyc belke(p.s. powinno to byc w forum techn. Twój temat)

http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ight=belka

drugie .....


kurcze byl post z rysunkiem i zaznaczone bylo co jest co ... taki jakby w paint robiony ale dobry ... wciaz szukam

znalazlem taki rysuneczek

http://forum.peugeot205.pl/plikownia/st ... or_264.jpg - na rysunku nr 1 to stabilizator w belce - wczesniej zle bylo przeze mnie okreslone bo nie dopatrzylem

drazek skretny - jest to pret ktory ulega skreceniom wzdluz przekroju. dzialanie tego jest takie ze jak przykladowo jedno z tylnich kol idzie do gory to ten drazek stanowi opor - bo gdyby kolo moglo (w sumie wahacz) to krecilo by sie dookola wlasnej osi, 2 drazki skretne maja temu zapobiec. tak wiec nie sam wahacz z tylu powoduje opor ale wlasnie te 2 drazki co sa po bokach belki. tak to bym opisal swoimi slowami, jak cos niech ktos sprostuje jesli zle interpretuje

EDIT:
co do rysunku o ktorym myslalem to byl bardzo precyzyjny opis tylniej zawiechy Sad moze jak kaktus tu zerknie to przypomni sobie i wklei
Ostatnio zmieniony 04 lis pt, 2005 3:31 pm przez Pieraś, łącznie zmieniany 1 raz.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
invictus

Post autor: invictus »

Jak ma to wkleic jak nawet nie ma ukrytego topica z wycietymi materaialami??

http://www.stuartmcguire.co.uk/pug/GB/205N/5/51A01A.HTM -TORSION BAR

Jak juz napisalem parokrotnie -nie robilbym problemow jakby to byl pierwszy raz.

I jescze jedna publiczna prosba (zeby wszyscy wiedzieli ze to napisalem) Jezli cos nie ma wartosci strategicznej to nie chce, zeby ktokolwiek tlumaczyl moje posty -moge sobie pisac nawet jezykiem sznurkowym i to tylko moja sprawa -jakbym chcial dopisac to sam bym to zrobil, jezeli tego nie zrobilem to ma to jakis cel.

Finito
TOMEK-TARNÓW
Junior
Posty: 194
Rejestracja: 23 wrz pt, 2005 11:12 am

Post autor: TOMEK-TARNÓW »

jutro zaczynam a raczej koncze obnizanie samochodu !! 3 dni stoi na kołkach i jutro z samego rana sie za to biore skompletowałem sprzet i mam nadzieje ze pojdzie bez wiekszych zgrzytów !!!
Moj Peugeot to typowy SZCZUR !!!
Obrazek
Awatar użytkownika
numerik
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 25 lip pn, 2005 1:57 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Post autor: numerik »

Odpowiadam koledze może troche za późno, mam nadzieje że udało sie auto obniżyć , polecam generalnie lekture na sronie http://www.205gtidrivers.com/ w dziale articles, jak nie znasz angielskiego to dobrze jest kogoś poprosić o pomoc bo naprawde sporo te artykuły wyjaśniają w różnych tematach gita.
Sacre numerik 205
ODPOWIEDZ