korektor hamowania
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
korektor hamowania
czy korektor hamowania tylnego koła w 205 gti jest taki sam (czy ma taką samą przepustowość) jak korektor hamowania z 309 gti.
W 205 gti znajduje się z tyłu przy zbiorniku paliwa a w 309 z przodu przy serwie.
W 205 gti znajduje się z tyłu przy zbiorniku paliwa a w 309 z przodu przy serwie.
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to że są 2 to ja wiem, ale chodziło mi o to czy przpustowość tego z 309 jest taka jak w 205. Aktualnie mam inny problem, wymieniłem ten korektor jeszcze raz na taki z 205 gti i w zasadzie wszystko jest w porządku bo na rolkach siły hamowania mam podobne (w normie) ale przy końcu mocnego hamowania nadal stawia mi samochód bokiem i nie wiem dlaczego raz na prawo a raz na lewo. Zupełnie już nie wiem o co chodzi???
Układ jest odpowietrzony! przynajmniej powinien być!
Układ jest odpowietrzony! przynajmniej powinien być!
W zwykłych 205 tego wogóle nie było!!
Nie wiem jakie sa w 205GTI ale np. w 405 są regulowane i charakterystyka ma wyglądać tak:
Bez ABS:
Przód 2,5 - Tył 2,5
Przód 5 - Tył 4
Przód 9 - Tył 4,5
Z ABS:
Przód 1 - Tył 1
Przód 5 - Tył 2,4
Przód 9 - Tył 3,6
Nie wiem jakie sa w 205GTI ale np. w 405 są regulowane i charakterystyka ma wyglądać tak:
Bez ABS:
Przód 2,5 - Tył 2,5
Przód 5 - Tył 4
Przód 9 - Tył 4,5
Z ABS:
Przód 1 - Tył 1
Przód 5 - Tył 2,4
Przód 9 - Tył 3,6
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
JESZCZE RAZ:
1. Miałem zatkany korektor (prawy tył) i wymieniłem go na korektor (taki sam z wyglądu) od 309 gti. Hamulec zaczął działać więc się uspokoiłem i pojeździłem trochę żeby wszystkie elementy z prawej strony się rozruszały.
2. Po 1000-2000tyś km pojechałem na rolki poniewą hamowanie dalej było dziwne (stawał bokiem) - wynik: prawa strona jest 2 razy słabsza niż lewa.
3. Odpowietrzyłem jeszcze raz hamulce (okazało się, że prawa strona była trochę zapowietrzona) i wymieniłem tylne klocki. Myślałem, że będzie ok., ale nie było! Prawa strona zrobiła się 2,5 raza gorsza od lewej! (pewnie przez wymianę klocków)
4. Kupiłem kolejny korektor ale już od 205 gti i zamieniłem je stronami. Lewy, mój stary (dobry) na prawo, nowy (używany) na lewo. Oraz jeszcze raz odpowietrzyłem hamulce. Na rolkach ok, co prawda nadal mocniejsza jest lekko lewa strona ale różnica jest w normie.
I NADAL NIE WIEM DLACZEGO MNIE STAWIA BOKIEM:
MOZE COŚ MI SIĘ DZIEJE Z POMPĄ HAM. a MOŻE 205 MI 16 MA RACJĘ, ŻE ZALEŻY TO OD POZYCJI AUTA (I DROGI) KIEDY ZACZYNAM HAMOWANIE, a MOŻE JEST JAKAŚ INNA PRZYCZYNA!?
1. Miałem zatkany korektor (prawy tył) i wymieniłem go na korektor (taki sam z wyglądu) od 309 gti. Hamulec zaczął działać więc się uspokoiłem i pojeździłem trochę żeby wszystkie elementy z prawej strony się rozruszały.
2. Po 1000-2000tyś km pojechałem na rolki poniewą hamowanie dalej było dziwne (stawał bokiem) - wynik: prawa strona jest 2 razy słabsza niż lewa.
3. Odpowietrzyłem jeszcze raz hamulce (okazało się, że prawa strona była trochę zapowietrzona) i wymieniłem tylne klocki. Myślałem, że będzie ok., ale nie było! Prawa strona zrobiła się 2,5 raza gorsza od lewej! (pewnie przez wymianę klocków)
4. Kupiłem kolejny korektor ale już od 205 gti i zamieniłem je stronami. Lewy, mój stary (dobry) na prawo, nowy (używany) na lewo. Oraz jeszcze raz odpowietrzyłem hamulce. Na rolkach ok, co prawda nadal mocniejsza jest lekko lewa strona ale różnica jest w normie.
I NADAL NIE WIEM DLACZEGO MNIE STAWIA BOKIEM:
MOZE COŚ MI SIĘ DZIEJE Z POMPĄ HAM. a MOŻE 205 MI 16 MA RACJĘ, ŻE ZALEŻY TO OD POZYCJI AUTA (I DROGI) KIEDY ZACZYNAM HAMOWANIE, a MOŻE JEST JAKAŚ INNA PRZYCZYNA!?
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Chyba warto podziałać z manometrem...
Układ jest typu X czyli po przekątnej:lewy przód prawy tył itd. ale tu manometr prawdę powie.
Układ jest typu X czyli po przekątnej:lewy przód prawy tył itd. ale tu manometr prawdę powie.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
JAK MAM TO ZROBIĆ? JAKI TO MA BYĆ MANOMETR I GDZIE GO PRZYŁOŻYĆ?
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
manometry bywają przeznaczone do takich zabaw...
podłącza się je do odpowietrzników, po przekątnej samochodu, potem odpowietrzasz manometry, sprawdzasz ciśnienie, prównujesz z jakimiś danymi..
Sam tego jeszzce nigdy nie robiłem..![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
podłącza się je do odpowietrzników, po przekątnej samochodu, potem odpowietrzasz manometry, sprawdzasz ciśnienie, prównujesz z jakimiś danymi..
Sam tego jeszzce nigdy nie robiłem..
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
ten korektor działa na zasadzie gławienia przepływu przy gwałtownym jego wzroście czyli gwałtownym hamowaniu, im mniejsz jest chwilowa róznica ciśnienia tym mniej dławi reduktor. W środku jest cztery kalibrowane kanałki zawsze otwarte i zaworek ze sprężynką który zamyka i otwiera "główny" kanał.
Niestery często padają te wynalazki, zawieszają sie zaworki i to w połóżeniu zamkniętym, w momencie odpowietrzania hamulców.
Tomek
Niestery często padają te wynalazki, zawieszają sie zaworki i to w połóżeniu zamkniętym, w momencie odpowietrzania hamulców.
Tomek