Moze mnie zabijesz, ale slyszalem i nie zgodze sie-w moim poprzednim pugu na 2 glosnikach z przodu, wzmaku gelharda i subie pioneera gralo lepiej -moralez swiadkiem_Ryba_ pisze:ja mam u siebie tak zrobione: z przodu glosniki 2-drozne w dzwiach,z tyl w poleczce 3-drozne jajka a w bagaju gra sobie tuba pod wzmacniaczem i boje sie ze ktoregos dnia wyleci mi tylna szyba:D:D a tak powanie calosc gra bardzo przyzwoicie.Wysokie tony,srednie i niskie bardzo ladnie i czysto graja.jestem z tego bardzo zadowolony.
Chcialbym rozbudowac zestaw car audio, co bym potrzebowal ??
-
invictus
Niskie, średnie, wysokie... to umowa.
Na ile części podzielimy sobie całe pasmo to nasza sprawa.
Ważne żeby w efekcie końcowym uzyskać płaską równomierną charakterystykę bez podbarwień rezonansów...i pustych fragmentów.. pomijając już impulsy i fazy...zmiany faz przez zwrotnice..
Tyle że propagacja fal jak i sposób ich odbierania przez człowieka wymuszają pewne rozwiązania..
"wysokie" i "średnie" powinny "patrzeć" na nas bezpośrednio
"niskie" nie muszą już na nas "patrzeć" bezpośrednio..ale muszą być nadal wyraźne i szybkie, i trzebaby je podzielić na te które będą jeszcze "gadały" do bazy stereo i te "niższe".
Długość fali tych "niższych" mierzy się już w metrach i nasilenie zjawiska interferencji przemawia za zastosowaniem jednego źródła - subwoofera
SUBwoofer z założenia i nazwy powinien tylko DOPEŁNIAĆ tonami "SUBniskimi" ale złem koniecznym w aucie jest oddanie mu też tych "niskich" więc mamy w zasadzie taki WOOFER - a jak bedzie kiepski to będzie podbarwiał rezonansował i tylko będzie głowa bolała
Już zapomniałem o czym chciałem napisac
Na ile części podzielimy sobie całe pasmo to nasza sprawa.
Ważne żeby w efekcie końcowym uzyskać płaską równomierną charakterystykę bez podbarwień rezonansów...i pustych fragmentów.. pomijając już impulsy i fazy...zmiany faz przez zwrotnice..
Tyle że propagacja fal jak i sposób ich odbierania przez człowieka wymuszają pewne rozwiązania..
"wysokie" i "średnie" powinny "patrzeć" na nas bezpośrednio
"niskie" nie muszą już na nas "patrzeć" bezpośrednio..ale muszą być nadal wyraźne i szybkie, i trzebaby je podzielić na te które będą jeszcze "gadały" do bazy stereo i te "niższe".
Długość fali tych "niższych" mierzy się już w metrach i nasilenie zjawiska interferencji przemawia za zastosowaniem jednego źródła - subwoofera
SUBwoofer z założenia i nazwy powinien tylko DOPEŁNIAĆ tonami "SUBniskimi" ale złem koniecznym w aucie jest oddanie mu też tych "niskich" więc mamy w zasadzie taki WOOFER - a jak bedzie kiepski to będzie podbarwiał rezonansował i tylko będzie głowa bolała
Już zapomniałem o czym chciałem napisac
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- _Ryba_
- Junior
- Posty: 427
- Rejestracja: 27 wrz sob, 2003 3:48 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
moze i gralo lepiej a to z racji tego ze miales kąkretny sprzet, ja ma stare wyslurzone radyjko,wzmacniacz tez jest nie najlepszy a tuba juz siada, ale na niektorych utforkach wszystko chodzi!a najbardziej tylna klapa i w zupelnosci mi to wystarcza.Moze mnie zabijesz, ale slyszalem i nie zgodze sie-w moim poprzednim pugu na 2 glosnikach z przodu, wzmaku gelharda i subie pioneera gralo lepiej -moralez swiadkiem
<<<Moja Furka SPRZEDANA!!!!>>>
____________________________________
http://www.djbizzy.prv.pl
SERDECZNIE ZAPRASZAM!!
____________________________________
http://www.djbizzy.prv.pl
SERDECZNIE ZAPRASZAM!!
-
invictus
Ar ju sure??_Ryba_ pisze:moze i gralo lepiej a to z racji tego ze miales kąkretny sprzet, ja ma stare wyslurzone radyjko,wzmacniacz tez jest nie najlepszy a tuba juz siada, ale na niektorych utforkach wszystko chodzi!a najbardziej tylna klapa i w zupelnosci mi to wystarcza.Moze mnie zabijesz, ale slyszalem i nie zgodze sie-w moim poprzednim pugu na 2 glosnikach z przodu, wzmaku gelharda i subie pioneera gralo lepiej -moralez swiadkiem
Radyjka nie bylo -discman
Z prdzodu poszerzone otwory w drzwiach z 2-droznymi badziewnym boshmanami(takie niebieskie) tuba z peknieta membrana (sklejona) Jedynie wzmacniacz byl niezly(gelhard indy 4x40), ale bez filtrow.
W sumie dobrze gadasztomek pisze:Ważne żeby w efekcie końcowym uzyskać płaską równomierną charakterystykę bez podbarwień rezonansów...i pustych fragmentów..
Troszkę boję się stwierdzenia "czysto grają" - zazwyczaj buractwo puszczając trój- (albo wręcz cztero-) -drożne owale i na kiepawym pionku ustawiając sopran na maxa tak mówi, ale wierzą w Twoje dobre intencje_ryba_ pisze:Wysokie tony,srednie i niskie bardzo ladnie i czysto graja
Odnośnie zestawu z owalami w półce - podtrzymuję swoją opinię - głośniki tylko z przodu (suba nie liczę, chociaż też by go było miło upchnąć na przyklad pod deską rozdzielczą
-
invictus
I w sumie w teorii rowniez masz racje, bo w czasie jazdy nic nie bedzie idealnie czysto i bez szumow gralo -jakosc liczy sie tak naprawde na postoju, wiec tomek dobrze mowi.mi pisze: W sumie dobrze gadaszTeoretycznie - tak, w domowym hi-fi - tak, ale nie zapominaj, że w samochodzie i silnik, i układ jezdny generuje wibracje czyli niskie (albo infraniskie) tony, więc żeby było płasko subbasu musi być trochę więcej niż reszty. Nie próbuję teraz wytłumaczyć czemu buractwo ma w golfach po 3 12" subwoofery, bo to troszkę inna historia
![]()
to oczywiste, że w czasie są dużo gorsze warunki do słuchania muzyki, ale cóż - raczej staram się samochodem jeździć niż stać 
Jedyna rozsądna rada - 2 ustawienia w radiu, do słuchania w bezruchu i in motion
Od momentu zmienienia KD-SH jvc (tam miałem dość fajny korektor) na Nakamichi muszę mieszać faderem, żeby mieć proporcje zawsze słuszne, ale odrobina samozaparcia zawsze załatwi sprawę 
Jedyna rozsądna rada - 2 ustawienia w radiu, do słuchania w bezruchu i in motion
Płaska - to ona ma być już w naszych głowach 
Przecież sam narząd słuchu nie ma płaskiej charakterystyki przenoszenia więc trzeba to kompensować charakterystyką sprzętu, tak samo inne warunki..
Powiedzmy to inaczej - niekoniecznie płaska - ale możliwie GŁADKA, nieposzarpana, bez ostrych podbarwień... np. +12dB 10kHz i 90Hz umc umc umc
Sub niech sobie siedzi w bagażniku ale dlatego napisałem że złem koniecznym jest angażowanie go to całych tonów "niskich", które przydałyby się bliżej - tylko gdzie
Przecież sam narząd słuchu nie ma płaskiej charakterystyki przenoszenia więc trzeba to kompensować charakterystyką sprzętu, tak samo inne warunki..
Powiedzmy to inaczej - niekoniecznie płaska - ale możliwie GŁADKA, nieposzarpana, bez ostrych podbarwień... np. +12dB 10kHz i 90Hz umc umc umc
Sub niech sobie siedzi w bagażniku ale dlatego napisałem że złem koniecznym jest angażowanie go to całych tonów "niskich", które przydałyby się bliżej - tylko gdzie
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
fakt - narząd słuchu nie reaguje równie dobrze na całe pasmo, ale reaguje tak niezależnie czy jesteśmy na koncercie czy w samochodzie. Ja obstaję przy rekompensowaniu jedynie niedoskonałości warunków wokół i samego sprzętu. Co do gładkości i liniowości - bez dwóch zdań.
Odeszliśmy troszkę od tematu: niedrogi system - moim zdaniem - w 205: odseparowane 13 cm z przodu, sub (10", ewentualnie 12") w bagażniku (jak mus to mus
), wzmacniaczyk 4 kanały napedzający całość z filtrem HP przód / LP tył koło 80 Hz (70Hz - 100Hz, zależy od głośników)
Odeszliśmy troszkę od tematu: niedrogi system - moim zdaniem - w 205: odseparowane 13 cm z przodu, sub (10", ewentualnie 12") w bagażniku (jak mus to mus