Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Bodek
Post
autor: Bodek » 18 sty ndz, 2004 11:49 pm
Witam all
Chciałbym się dowiedzieć jak można rozpoznać te silniki czym one się różnią.
Pozdr.
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640 Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Post
autor: Ninja » 19 sty pn, 2004 12:48 am
Roznia sie ukladem zasilania - XU9JA mialy wtrysk Jetronic, XU9JAZ natomiast mialy Monotronic. Uklady zaplonowe tez byly inne - tranzystorowy bezstykowy w starszym silniku i uklad monotronic w nowszym.
Samochody z silnikiem XU9JAZ byly tez wyposazone w katalizator.
I to tyle co wiem
Pozdrawiam
Bodek
Post
autor: Bodek » 19 sty pn, 2004 1:25 am
Ale dobra otwierasz klape i co ...i jak to poznac czy to ma 122KM czy 130KM
Pozdr.
ZoNNk
Junior
Posty: 231 Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Post
autor: ZoNNk » 19 sty pn, 2004 1:42 am
122 ma sonde lambda a 130 jej nie ma
122- motronik (monotronik to 1 punkt)
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640 Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Post
autor: Ninja » 19 sty pn, 2004 10:50 am
Bodek pisze: Ale dobra otwierasz klape i co ...i jak to poznac czy to ma 122KM czy 130KM
Pozdr.
Ja bym sprawdzil tabliczke z przodu kadluba silnika. Ta z typem silnika powinna byc zaraz obok tej z jego numerem.
Tak chyba najprosciej
Pozdrawiam
ZoNNk
Junior
Posty: 231 Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Post
autor: ZoNNk » 19 sty pn, 2004 11:24 am
tabliczka w pugu to sie nadaje dla policji ale nie do sprawdzania typu silnika
)
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640 Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Post
autor: Ninja » 19 sty pn, 2004 11:35 am
Powyzej sie pomylilem - nie monotronic a motronic
ZoNNk pisze: 122 ma sonde lambda a 130 jej nie ma
122- motronik (monotronik to 1 punkt)
Motronic i Jetronic to wielopunktowe uklady, oba maja 4 wtryskiwacze przed zaworami.
Jednopunktowe byly Mono-Jetronic Boscha (silniki 1.1-60ps i 1.4-75ps) i Monopoint Peugeota (1.6-89ps).
majpio
Post
autor: majpio » 19 sty pn, 2004 12:30 pm
ZoNNk a o której tabliczce mówisz bo z tej na której jest oznaczenie tryzsymbolowe można wiele rozczytać
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640 Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Post
autor: Ninja » 19 sty pn, 2004 8:44 pm
Taka mala czarna tabliczka z przodu silnika obok tabliczki z numerem. U mnie w dieslu tak jest, ale i ropniak i bezyna maja tak samo bo to XU.
majpio
Post
autor: majpio » 20 sty wt, 2004 8:57 am
para podaj symbole z tej tabliczki postrama się pomóc
Bodek
Post
autor: Bodek » 21 sty śr, 2004 1:59 am
Para... pisze: XU9JA to chyba to tak?? i jeszcze jest tam coś ale ja mam tylko jedną tabliczke
to masz 130KM
i jak idzie to jakos, fajnie sie jezdzi ?
majpio
Post
autor: majpio » 21 sty śr, 2004 8:52 am
para po prawej stronie od tabliczki z numerami silnika powinna być jeszcze jedna z trzema symbolami(litery ,cyfry)
samer
Uzalezniony
Posty: 741 Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:
Post
autor: samer » 22 sty czw, 2004 12:18 am
Tym ze Komp Le2 Jetronik nie ma przewidzianego sondy lambda , a Motronic ma , moc zabiera tu kat. , Motronic da sie programowac , Jetronica nie.
majpio
Post
autor: majpio » 22 sty czw, 2004 9:20 am
w razie gdyby ktoś miał problem z rozpoznaniem silnika to słuze pomocą mam książkę szwajacarską o pugach i tam po tych trzech symbolach które są obok numerów silnika mozna rozpoznać rodzaj silnika
samer
Uzalezniony
Posty: 741 Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:
Post
autor: samer » 22 sty czw, 2004 5:43 pm
Moze przepisalbys to , a Misiu wrzucilby to na stronke
A jak jest tego strasznie duzo to moze skan ?