Jak by komp byl walniety to by ci autko nie odpalalo.
A bledy mozna sprawdzic inaczej, spinajac jakies tam 2 kabelki pod maska... i obserwujac deske rozdzielcza - zacznie ci mrugac kontrolka - mrugnie 17 razy to masz blad numer 17...
gdzies kiedys mialem doklady opis tej czynnosci i spis bledow...ale nie pamietam gdzie co i jak
Dobry elektryk i tak dojdzie na piechote, i to bardzo szybko!! To jest bardzo prosty wrecz "prehistoryczny" uklad wtryskowy! Sklada sie z kilku czujnikow - wystarczy jeden miernik, i miernik skladu spalin i wszystko mozna pomierzyc i posprawdzac!
Pozdrawiam
KAKTUS
ZIMOWA SZKOLA JAZDY!!
- ZoNNk
- Junior
- Posty: 231
- Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 8:15 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: BIAŁYSTOK
własnie wszystko u mnie jest ok bo był sprawdzane miernikiem na piechote eykaz błedow i jak sie je sprawdza tez mam ale samochod moze odpalac nawet na padnietym kompie u mhnie sa objawy nie dzialającego czujnika temp i mozebyc własnie jebniete to co odbiera sygnał z tego czujnika i wali mi tyle wachy na wtrysi ze szok
nie dam rady znalesc złacz adiagnostycznego to tym bardziej znajde tą malutka złaczke do sprawdzania błędow
ps czy po przekreceniu stacyjki ta kontrolka ci sie zapala?
nie dam rady znalesc złacz adiagnostycznego to tym bardziej znajde tą malutka złaczke do sprawdzania błędow
ps czy po przekreceniu stacyjki ta kontrolka ci sie zapala?
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Nie wiem jaka katrolka... ale raczej nie, u mnie pug na padnietym kompie nie odpalal...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Ja juz kiedys stalem z kompem diagnostycznym ad silnikiem nie mogac tej zlaczki znalezc...ZoNNk pisze:własnie wszystko u mnie jest ok bo był sprawdzane miernikiem na piechote eykaz błedow i jak sie je sprawdza tez mam ale samochod moze odpalac nawet na padnietym kompie u mhnie sa objawy nie dzialającego czujnika temp i mozebyc własnie jebniete to co odbiera sygnał z tego czujnika i wali mi tyle wachy na wtrysi ze szok
nie dam rady znalesc złacz adiagnostycznego to tym bardziej znajde tą malutka złaczke do sprawdzania błędow
ps czy po przekreceniu stacyjki ta kontrolka ci sie zapala?
Gacek sobie poradzil...
To byly dwie usterki naraz...
Obydwie powodowaly ze kazde z zasilen paliwem nawalalo w podobny sposob...
gaz nie mial pozadnej masy i zawor glupial...
a benzyna...zluzowal sie czujnik temperatury, zeszla woda tak nisko ze nie obmywala czujnika temperatury, i ten dawal sygnal ze silnik jest zimny - stad praca na zimnym byla ok...
Jak sie troszke silnik nagrzal - dawal wachy tyle ze sie spalala dopiero w wydechu az w koncu sie zalewal...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Masz bankowo walniety przeplywomierz, i zle ustawiona przepustnice.
Dobrze ustawiona przepustnica nigdy nie jest do konca zamknieta... a zawor By pass nie jest do konca wkrecony.
Obawiam sie ze u ciebie ktos majstrowal przy przeplywomierzu, a dokladniej rzecz biorac, przy naciagu sprezyny... przez cos na wolnych obrotach moze dostawac za duzo benzyny (za luzna sprezyna) i osiagac max otwarcie przeplywomierza przy zbyt niskich obrotach. Musial bys podjechac do goscia ktory pod wtryski wepnie ci czujnik i zmierzy okres wtrysku.
U mnie na walnietym przeplywomierzu, mialem zawsze jaja z mieszanka i CO w spalinach dochodzilo do mnie nawet do 8,5% !! Natomiast regulacja przeplywomierza tak aby bylo 2% konczyla sie tym, ze autko zamiast jechac szarpalo, skakalo, dusilo sie itp!
Przeplywomierz jest na tyle skomplikowanym urzadzeniem, ze trudno go wyczuc. Dziala on na zasadzie zmiennego napiecia, a napiecie te zalezy od:
a) wychylenia klapki przeplywomierza
b) temperatury czujnika temp. powietrza ktory jest w przeplywomierzu
c) regulacji (wkret regulacyjny na IMBUSA) samego skladu mieszanki
Tak wiec aby doprowadzic Przeplywomierz do zadanego stanu, trzeba ustawic wszystkie te 3 rzeczy idealnie! Oczywiscie najwiecej problemow jest z podpunktem a) bo nigdy nie bedziesz wiedzial czy sprezyna jest dobrze ustawiona. Nie da sie podlaczyc voltomierza i ustawic odpowiedniej wartosci... bo np. napiecie 5V mozna osiagnac poprzez np. maksymalne wkrecenie wkreta c) i mocne naciagniecie sprezyny a) ... lub poprzez srednie wkrecenie wkreta c) i srednie naciagniecie sprezyny a)
Naprawde trudno jest to ustawic. Dodatkowo przeplywomierz nie dziala liniowo, a logarytmicznie co dodatkowo utrudnia wyczucie go... oznacza to ze przy wcisnietym gazie do dechy nie koniecznie klapka musi byc max otwarta... a na wolnych obrotach moze miec nawet polowe otwarcia.
Poszukaj jakiegos sprawnego przeplywomierza na podmianke i sprawdz. I znajdz mechanika ktory ci dobrze ustawi to wszystko, tzn przepustnice i zaplon. Bo ustawiajac przepustnice wazna jest takze wartos podcisnienia w dolocie... ktora reguluje sie zaworkiem By pass na przepustnicy. Jak masz zle podcisnienie, to zle bedzie ci UFO przyspieszalo zaplon ... a mozliwe jest takze ze masz peknieta membrane w UFO... to jest niby wszystko proste, ale tak naprawde jest bardzo skomplikowane, i nie ma co ustawiac tego "NA OKO i UCHO" ... bo autko nie bedzie jezdzilo tak jak powinno.
Dobrze ustawiona przepustnica nigdy nie jest do konca zamknieta... a zawor By pass nie jest do konca wkrecony.
Obawiam sie ze u ciebie ktos majstrowal przy przeplywomierzu, a dokladniej rzecz biorac, przy naciagu sprezyny... przez cos na wolnych obrotach moze dostawac za duzo benzyny (za luzna sprezyna) i osiagac max otwarcie przeplywomierza przy zbyt niskich obrotach. Musial bys podjechac do goscia ktory pod wtryski wepnie ci czujnik i zmierzy okres wtrysku.
U mnie na walnietym przeplywomierzu, mialem zawsze jaja z mieszanka i CO w spalinach dochodzilo do mnie nawet do 8,5% !! Natomiast regulacja przeplywomierza tak aby bylo 2% konczyla sie tym, ze autko zamiast jechac szarpalo, skakalo, dusilo sie itp!
Przeplywomierz jest na tyle skomplikowanym urzadzeniem, ze trudno go wyczuc. Dziala on na zasadzie zmiennego napiecia, a napiecie te zalezy od:
a) wychylenia klapki przeplywomierza
b) temperatury czujnika temp. powietrza ktory jest w przeplywomierzu
c) regulacji (wkret regulacyjny na IMBUSA) samego skladu mieszanki
Tak wiec aby doprowadzic Przeplywomierz do zadanego stanu, trzeba ustawic wszystkie te 3 rzeczy idealnie! Oczywiscie najwiecej problemow jest z podpunktem a) bo nigdy nie bedziesz wiedzial czy sprezyna jest dobrze ustawiona. Nie da sie podlaczyc voltomierza i ustawic odpowiedniej wartosci... bo np. napiecie 5V mozna osiagnac poprzez np. maksymalne wkrecenie wkreta c) i mocne naciagniecie sprezyny a) ... lub poprzez srednie wkrecenie wkreta c) i srednie naciagniecie sprezyny a)
Naprawde trudno jest to ustawic. Dodatkowo przeplywomierz nie dziala liniowo, a logarytmicznie co dodatkowo utrudnia wyczucie go... oznacza to ze przy wcisnietym gazie do dechy nie koniecznie klapka musi byc max otwarta... a na wolnych obrotach moze miec nawet polowe otwarcia.
Poszukaj jakiegos sprawnego przeplywomierza na podmianke i sprawdz. I znajdz mechanika ktory ci dobrze ustawi to wszystko, tzn przepustnice i zaplon. Bo ustawiajac przepustnice wazna jest takze wartos podcisnienia w dolocie... ktora reguluje sie zaworkiem By pass na przepustnicy. Jak masz zle podcisnienie, to zle bedzie ci UFO przyspieszalo zaplon ... a mozliwe jest takze ze masz peknieta membrane w UFO... to jest niby wszystko proste, ale tak naprawde jest bardzo skomplikowane, i nie ma co ustawiac tego "NA OKO i UCHO" ... bo autko nie bedzie jezdzilo tak jak powinno.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Polecam odkleic czarna klapke na przeplywomierzu...jest na silikon wklejona...Kaktus pisze:Naprawde trudno jest to ustawic. Dodatkowo przeplywomierz nie dziala liniowo, a logarytmicznie co dodatkowo utrudnia wyczucie go... oznacza to ze przy wcisnietym gazie do dechy nie koniecznie klapka musi byc max otwarta... a na wolnych obrotach moze miec nawet polowe otwarcia.
dotrzemy do potencjometru wtedy - mozna latwo obserwowac prace przeplywomierza - czy otwiera sie do konca i czy dobrze reaguje...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Sek w tym ze nie zawsze musi sie do konca otwierac ... tak jak pisalem nie dziala on liniowo... wiec nie jest tak ze przepustnica jest otwarta w 50% to przeplywomierz tez w 50%... jest to funkcja logarytmiczna... dlatego trudno jest to ustawic na oko... jedynie odpowiednie przyrzady moga skalibrowac przeplywomierz.
Ja przerabialem juz sprawe przeplywomierzy, i w sumie przez moje rece przewinelo sie 5 sztuk. I zadnego nie udalo sie uratowac Musialem kupic orginal nie rozbierany nigdy... i ten okazal sie byc ok. Probelmy z autkiem wreszcie wtedy ustaly.
Ja przerabialem juz sprawe przeplywomierzy, i w sumie przez moje rece przewinelo sie 5 sztuk. I zadnego nie udalo sie uratowac Musialem kupic orginal nie rozbierany nigdy... i ten okazal sie byc ok. Probelmy z autkiem wreszcie wtedy ustaly.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora