Hmmm Ari.To całkiem niezły pomysł zeby umiescic to na tył:DW sumie silnik umieszczony centralnie najlepszy rozklad mas ale klopoty z przeniesieniem napedu:/jak zas sie go tylu bardziej przesunie to zas by to przy przyspieszaniu unosilo dziub jak startujacy MIG a o chamowaniu to juz niewspomne(koła by sie chyba poprostu zatrzymywały w miejscu a autko robiło by co chciało).Kieyds myslalem aby zrobic malucha z silnkiem od escorta 1,6 xr3 ale po pierwsze jest juz kilka takich auta a po drugie wciaz mam jeden problem z ktorym moja glowa nie mize sobie poradzic a chodzi o lewarek zmiany biegow:/
edit
Heh po przemysleniu i rozrysoawniu zawieszenie z tylu w pugu musialo by byc wyzucone i zbudowane od nowa z przodu 605 czy to mozliwe ?Pewnie tak ale czy w domowym warsztacie ??Tego nie wiem ale znam magikow ktorzy juz duzo robili :)Moze sam jestem magikiem hhehe
V6 WIEM ZE MOZLIWE ALE CZY KTOS JUZ PROBOWAL?
- 205MI16
- Uzalezniony
- Posty: 601
- Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Pomysł V6 wrzuconej centralnie męczy mnie już od kilku miesięcy i chyba się za niego zabiorę w przyszłym roku jak skończę Mi16. Silnik niestety nie będzie od puga tylko od reni 25 V6 turbo przerobiony na V6 bi-turbo. Moc w granicach 250 - 260KM i moment około 300- 330NM powinien wystarczyć w zupełności przynajmniej na początku a w razie czego turbiony motor można łatwo podkręcić .
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Wszystko ładnie pięknie, tylko trzeba pamietać, że mimo duzego momenty V6 kręci się znacznie wolnej od R4. Radziłbym mimo wszystko omijać temat silnika z 605 24v. Szczerze mówiąc robiąc cabrio sam myslałem o tym, żeby wsadzić coś takiego pod maske bulwarowej zabawki (tak jak ktoś wspominał 17" i te sprawy). Ten silnik ma potencjał, piekną kulturę pracy i w ogóle zabijałby przeciwników na drodze "siłą spokoju". Wada tego motoru tkwi w elektryce. Fabryka nie mogła dać sobie z tym rady. Więcej tych aut się spaliło niz rozbiło. Do opracowania jest cała nowa elektryka, bo nikt przecież nie chce poświęcić pieniędzy, czasu i serca a potem patrzeć jak płonie jego dzieło. Przy V6 12v nie ma tego problemu, ale to juz nie to. Najlepszym rozwiazaniem jest nowy silnik z 406 lub ewolucja z 607 ale tam już jest bardzo duzo wymyślnej elektroniki.
Tak czytam o tej elektryce i pożarach to przecież jakaś bzdura;
"Nie wsadze sobie silnika z 605 mimo że jest zajebisty bo elektryka się spali"
A może ten silnik poprostu przynosi pecha
Chyba bawiąc się w taki projekt i tak robisz "swoją" elektrykę i są chyba poważniejsze problemy do rozwiązania niż zamartwianie się elektryką.
"Nie wsadze sobie silnika z 605 mimo że jest zajebisty bo elektryka się spali"
A może ten silnik poprostu przynosi pecha
Chyba bawiąc się w taki projekt i tak robisz "swoją" elektrykę i są chyba poważniejsze problemy do rozwiązania niż zamartwianie się elektryką.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
ja pare razy naprawiałem spalone wiązki w silnikach V6 Renault/Peugeot/Citroen i nie tylko w V6 i ogólnie to wygląda tak ze francuzi uwielbiają puścić jeden jedyny kabelek w wiązce bez bezpiecznika. I zazwyczaj ten kabelek pali wsio. W niektórych jest to zasilanie cewki zapłonowej, w niektórych podgrzewanie sondy Lambda ... Jeżeli człowiek jest tego świadomy i zabezpieczy ten obwód bezpiecznikiem to nic sie nie spali.
A co do powolności kręcenia się wału w V6 to polecam parę miłych chwil podczas przejażdżki np. XM V6 24V. To jest tak piekelna maszyna wkręcająca się błyskawicznie na obroty że nawet Mi16 siada !
Ale faktycznie wrzucenie tego do 205 na przód to jest chyba mała pomyłka chyba żeby dorobić napęd na 4 koła który zmieni trochę rozkład mas i sił napędowych.
Ja proponuje wrzucić silnik 2.2 HDi z któreg po zmianie wtrysków , turbiny i intercoolera mozna uzyskać nawet 240 Km. A moment obrotowy powali byka...
Poza tym silnik jest sporo lżeszy od V6 - nie wspomne już o cenach części zamiennych. Dowiedzcie się ile kosztuje rozrząd do V6 24v a szybko wam sie odechce takiej zabawy
A co do powolności kręcenia się wału w V6 to polecam parę miłych chwil podczas przejażdżki np. XM V6 24V. To jest tak piekelna maszyna wkręcająca się błyskawicznie na obroty że nawet Mi16 siada !
Ale faktycznie wrzucenie tego do 205 na przód to jest chyba mała pomyłka chyba żeby dorobić napęd na 4 koła który zmieni trochę rozkład mas i sił napędowych.
Ja proponuje wrzucić silnik 2.2 HDi z któreg po zmianie wtrysków , turbiny i intercoolera mozna uzyskać nawet 240 Km. A moment obrotowy powali byka...
Poza tym silnik jest sporo lżeszy od V6 - nie wspomne już o cenach części zamiennych. Dowiedzcie się ile kosztuje rozrząd do V6 24v a szybko wam sie odechce takiej zabawy