Moja zona jezdzi pugiem , lecz rano ma problem z zapalaniem.
Chodzi o to, iz pug ma instalacje gazowa i jezeli nie przelaczy wieczorem na paliwo, to rano nie odpala.Kreci rozrusznik i nic.
Jaka moze byc przyczyna?
Nie trzeba szukać przyczyny, bo tak ma być! Powinien być zawsze odpalany na benzynie! Niektórym odpala ładnie na gazie i tak robią nawet w zimie, ale skutki tego są czasem dosyć kosztowne. A jeśli Wam w ogóle nie chce odpalać na gazie to tym lepiej dla całej instalacji i silnika! Nie zmieniajcie tego
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Ja odpalam na gazie cały czas, nawet w temp. -4 odpalił!!!
Co do twojego pytania: przyczyna jest to ze parownik wolniej sie nagrzewa niz silnik, dlatego trudniej sie odpala na gazie. Osobiscie radze odpalać na benzynie, oszczedzisz akumulator i rozrusznik
U mnie też ciężko palił rano na gazie i pojechałem do gazownika.Ten Zakręcił troche dopływ gazu i palił rano pięknie ale przy tym uciekło mi ze 40KM
Teraz spowrotem ustawione na słabe odpalanie rano ale idzie jak przecinak
Powinien być zawsze odpalany na benzynie! Niektórym odpala ładnie na gazie i tak robią nawet w zimie, ale skutki tego są czasem dosyć kosztowne. A jeśli Wam w ogóle nie chce odpalać na gazie to tym lepiej dla całej instalacji i silnika! Nie zmieniajcie tego
Tak, w tym Pugu jest tak, ze odpala na beznynie, a gdy go sie przegazuje zaskakuje na gaz.
Jednak nie chce zaskoczyc rano na benzynie, moze to swiece, olej?
Jezeli masz ssanie automatyczne, sproboj odpalac silnik z wcisnietym do polowy gazem (dawkujesz wiecej powietrza), bo byc moze zatkal ci sie zaworek dodatkowego powietrza.
A ja załoze sie, ze z wcisnietym lekko gazem odpali. U mnie tak jest, ale dotyczy tylko automatycznego ssania.
Niestety nie skutkuje, silnik mam na jednopunktowym wtrysku o poj. 1124 dm3
Kontynujac temat zaczolem jezdzic sam pugiem.
Moje spostrzezenia:
- kiedy jest tylko na benzynie pali, lecz jednak po 2-3 sekundach gasnie jakby nie dostawal paliwa
-obroty pomimo zapalenia na benzynie sa bardzo niskie
To moze byc problem z pompą paliwa. "za małe cisnienie w układzie" Takie są tez objawy zle działającego ssania automatycznego.
- Samochód odpala i spala mieszanke w cylindrach a potem gasnie. Dlatego nawet na bezynie sprubój, odpalic jak ci Kaktus poradził, jak odpali to przez chwile potrzymaj gaz i powinno byc dobrze.
U mnie działa, a nie zaszkodzi sprawdzić.
Szczerze to powoli sie gubie... mam puga 1.0 gaznik LPG ktory lepiej odpala zima na gazie anizeli na benie! w kazdym razie do jakiej temperatury(bezpiecznej dla silnika i instalacji) mozna odpalac silnik? sa tu w ogole jakies kryteria? jestem jeszcze malo doswiadczonym gazownikiem dlategotez pytam! czy moglby mnie ktos fachowo poinformowac jak sie poprawnie przelacza z gazu na bene i odwrotnie? mam tez zapytanie jakie konkretnie podzespoly silnika czy instalacji moga ulec uszkodzeniu wskutek odpalania zmia na gazie! z gory dzieki za odp!
No więc uszkodzeniu ulec może przede wszystkim parownik...poza tym jeszcze kilka rzeczy, ale już nie pamiętam
A co do odpalania, to naprawdę powinineś odpalać na benie jak auto długo stoi (jeśli jest z tym problem, to przełączaj na benzynę na kilka sekund przed wyłączeniem silnika, wtedy zaciągnie już trochę benzyny i rano będzie łatwiej odpalał), a po odpaleniu poczekaj ok 1-2 min (możesz szyby wtedy zeskrobać ) i możesz przełączać na gaz
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl