Czy OO krzepnie/zamarza tak jak ON ?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Czy OO krzepnie/zamarza tak jak ON ?

Post autor: Pagi »

koledzy, czy olej opałowy rownież tak jak napędowy krzepnie? Tzn. czy przy niskich temperaturach wytraca sie parafina?

Wydaje mi sie ze nie... bo np. urzywając go do ogrzewania domu ludziska zbiorniki mają na dworze... Czy moze tez sie cos dolewa tak jak do ON?
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

invictus jezdzil cala zime i bylo git
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

olej opałowy a napedowy jest to praktycznie to samo róznia sie tym ze opałowy jest barwiony zeby go odróznic od oleju napedowego przy opłacaniu akcyzy (akcyza na olej opałowy jest mniejsza)
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

i OO ma gorsze właściwości smarujące czego doświadczył sąsiad - ale w starszych konstrukcjach (jak pug 205) nie ma aż tak dużego znaczenia. :)
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Ale narazie nikt mi w sumie konkretnie nie odpowiedzial? Krzepnie czy nie? JAk krzepnie to w jakiej temp?
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

Pagi pisze:Ale narazie nikt mi w sumie konkretnie nie odpowiedzial? Krzepnie czy nie? JAk krzepnie to w jakiej temp?
KRZEPNIE TAK JAK I OLEJ NAPEDOWY DLATEGO SIE ZMIENIA NA ZIMOWY I TAK JEST PEWNIE W PRZYPADKU OPAŁOWEGO ZE SIE DO NIEGO COS DODAJE LUB ZMIENIAJA TO W ROZLEWNI TEGO JUZ NIE WIEM
A W JAKIEJ TEMPERATURZE TO TEZ DOKŁADNIE NIE WIADOMO ,ZALEZY JAKIEJ JAKOSCI JEST PALIWO ITP

"Po polskich drogach jeździ coraz więcej samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Popularność "napędu" to wynik wprowadzenia silników diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Kupując auto z silnikiem wysokoprężnym warto wiedzieć, jakie właściwości ma paliwo, które w takim silniku trzeba stosować. Jest to bardzo ważne przed zimą, kiedy olej napędowy bywa źródłem przykrych niespodzianek.

W skład oleju napędowego wchodzi parafina, która w niskiej temperaturze przechodzi ze stanu płynnego w stan stały. Z tego względu mróz jest największym wrogiem aut z silnikami wysokoprężnymi. Parafina zatyka przewody paliwowe i filtr paliwa, nawet w samochodach wyposażonych w podgrzewacze. Niedrożny układ paliwowy oznacza zakończenie jazdy. Aby zapobiec takim niespodziankom, polskie rafinerie produkują odpowiednio do pory roku trzy rodzaje oleju napędowego.


Olej letni stosowany jest od 1 maja do 15 września przy dodatniej temperaturze powietrza. W takim oleju parafina może się wytrącać już w temperaturze 0 st. C.
Olej przejściowy stosowany jest późną jesienią od 16 września do 15 listopada i wczesną wiosną od 16 marca do 30 kwietnia. Olej ten krzepnie w temperaturze -10 st. C.
Olej zimowy stosowany jest zimą od 16 listopada do 15 marca; teoretycznie pozwala jeździć przy mrozach dochodzących do -20 st. C. Na stacjach paliwowych ostatnio bywa oferowany olej krzepnący w temperaturze - 27 st. C. "
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Dzięki blaszka...

Gdzies slyszalem ze OO nie zawiera wlasnie parafiny... widac bzdura.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
ice_man
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 08 sie pn, 2005 11:29 pm
Posiadany PUG: Peugeot 405 1.4 ( poddawany ciągłym modyfikacją )
Numer Gadu-gadu: 2376108
Lokalizacja: Świdnik k. Lublina

Post autor: ice_man »

Najlepsza jest nafta !! nic sie znia nie dzieje nawet przy -50 !! w Rosji mrozowa solarka( masz zimowy ON) to nic innego jak w 70 % nafta, jest az bielusienka, jak nie chchesz miec parafiny to denaturatu dolej do baku.

jak chcesz to tu jest troche danych o OO

Gęstość w temp. 15 °C g/cm3 n.w. 0,86
Wartość opałowa kJ/kg n.n. 42 600
Temperatura zapłonu °C n.n. 62
Lepkość kinematyczna w 20 °C mm2/s n.w. 6,00
Skład frakcyjny do temp. 250 °C destyluje %
do temp. 350 °C destyluje % n.w. 65
n.w. 85
Temperatura płynięcia °C n.w. -20
Pozostałość po koksowaniu w 10 % pozostałości destylacyjnej wagowo % n.w. 0,3
Zawartość siarki wagowo % n.w. 0,2
Zawartość wody mg/kg n.w. 200
Zawartość ciał stałych obcych mg/kg n.w. 24
Pozostałość po spopieleniu wagowo % n.w. 0,01
Barwa czerwona
http://www.ice_man_lbn.205.pl
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Jest taki parametr: Temperatura płynięcia °C n.w. -20

Czy to oznacza ze do -20 jest bezpiecznie?
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
ice_man
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 08 sie pn, 2005 11:29 pm
Posiadany PUG: Peugeot 405 1.4 ( poddawany ciągłym modyfikacją )
Numer Gadu-gadu: 2376108
Lokalizacja: Świdnik k. Lublina

Post autor: ice_man »

tak to własnie oznacza, potem z kazdym stopniem gestnieje
http://www.ice_man_lbn.205.pl
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

to w polsce raczej nie grozi, chociaż...
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

OO krzepnie nawet ciut wcześniej według moich danych.
Tyle że w zależności od pory roku paliwa są wzbogacane różnymi dodatkami.
W dzisiejszych czasach chyba problem krzepnięcia już nie występuje - no chyba że jakaś lewizna.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

A CO TO DZISIEJSZE CZASY PRZECIEZ OLEJE OPAŁOWE I NAPEDOWE SA ZMIENIANE Z NADCHODZACA PORA ROKU
ODPOWIEDZ