Czy OO krzepnie/zamarza tak jak ON ?
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Czy OO krzepnie/zamarza tak jak ON ?
koledzy, czy olej opałowy rownież tak jak napędowy krzepnie? Tzn. czy przy niskich temperaturach wytraca sie parafina?
Wydaje mi sie ze nie... bo np. urzywając go do ogrzewania domu ludziska zbiorniki mają na dworze... Czy moze tez sie cos dolewa tak jak do ON?
Wydaje mi sie ze nie... bo np. urzywając go do ogrzewania domu ludziska zbiorniki mają na dworze... Czy moze tez sie cos dolewa tak jak do ON?
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
- blaszka
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2817
- Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
- Kontakt:
KRZEPNIE TAK JAK I OLEJ NAPEDOWY DLATEGO SIE ZMIENIA NA ZIMOWY I TAK JEST PEWNIE W PRZYPADKU OPAŁOWEGO ZE SIE DO NIEGO COS DODAJE LUB ZMIENIAJA TO W ROZLEWNI TEGO JUZ NIE WIEMPagi pisze:Ale narazie nikt mi w sumie konkretnie nie odpowiedzial? Krzepnie czy nie? JAk krzepnie to w jakiej temp?
A W JAKIEJ TEMPERATURZE TO TEZ DOKŁADNIE NIE WIADOMO ,ZALEZY JAKIEJ JAKOSCI JEST PALIWO ITP
"Po polskich drogach jeździ coraz więcej samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Popularność "napędu" to wynik wprowadzenia silników diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Kupując auto z silnikiem wysokoprężnym warto wiedzieć, jakie właściwości ma paliwo, które w takim silniku trzeba stosować. Jest to bardzo ważne przed zimą, kiedy olej napędowy bywa źródłem przykrych niespodzianek.
W skład oleju napędowego wchodzi parafina, która w niskiej temperaturze przechodzi ze stanu płynnego w stan stały. Z tego względu mróz jest największym wrogiem aut z silnikami wysokoprężnymi. Parafina zatyka przewody paliwowe i filtr paliwa, nawet w samochodach wyposażonych w podgrzewacze. Niedrożny układ paliwowy oznacza zakończenie jazdy. Aby zapobiec takim niespodziankom, polskie rafinerie produkują odpowiednio do pory roku trzy rodzaje oleju napędowego.
Olej letni stosowany jest od 1 maja do 15 września przy dodatniej temperaturze powietrza. W takim oleju parafina może się wytrącać już w temperaturze 0 st. C.
Olej przejściowy stosowany jest późną jesienią od 16 września do 15 listopada i wczesną wiosną od 16 marca do 30 kwietnia. Olej ten krzepnie w temperaturze -10 st. C.
Olej zimowy stosowany jest zimą od 16 listopada do 15 marca; teoretycznie pozwala jeździć przy mrozach dochodzących do -20 st. C. Na stacjach paliwowych ostatnio bywa oferowany olej krzepnący w temperaturze - 27 st. C. "
- ice_man
- Nowicjusz
- Posty: 70
- Rejestracja: 08 sie pn, 2005 11:29 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 405 1.4 ( poddawany ciągłym modyfikacją )
- Numer Gadu-gadu: 2376108
- Lokalizacja: Świdnik k. Lublina
Najlepsza jest nafta !! nic sie znia nie dzieje nawet przy -50 !! w Rosji mrozowa solarka( masz zimowy ON) to nic innego jak w 70 % nafta, jest az bielusienka, jak nie chchesz miec parafiny to denaturatu dolej do baku.
jak chcesz to tu jest troche danych o OO
Gęstość w temp. 15 °C g/cm3 n.w. 0,86
Wartość opałowa kJ/kg n.n. 42 600
Temperatura zapłonu °C n.n. 62
Lepkość kinematyczna w 20 °C mm2/s n.w. 6,00
Skład frakcyjny do temp. 250 °C destyluje %
do temp. 350 °C destyluje % n.w. 65
n.w. 85
Temperatura płynięcia °C n.w. -20
Pozostałość po koksowaniu w 10 % pozostałości destylacyjnej wagowo % n.w. 0,3
Zawartość siarki wagowo % n.w. 0,2
Zawartość wody mg/kg n.w. 200
Zawartość ciał stałych obcych mg/kg n.w. 24
Pozostałość po spopieleniu wagowo % n.w. 0,01
Barwa czerwona
jak chcesz to tu jest troche danych o OO
Gęstość w temp. 15 °C g/cm3 n.w. 0,86
Wartość opałowa kJ/kg n.n. 42 600
Temperatura zapłonu °C n.n. 62
Lepkość kinematyczna w 20 °C mm2/s n.w. 6,00
Skład frakcyjny do temp. 250 °C destyluje %
do temp. 350 °C destyluje % n.w. 65
n.w. 85
Temperatura płynięcia °C n.w. -20
Pozostałość po koksowaniu w 10 % pozostałości destylacyjnej wagowo % n.w. 0,3
Zawartość siarki wagowo % n.w. 0,2
Zawartość wody mg/kg n.w. 200
Zawartość ciał stałych obcych mg/kg n.w. 24
Pozostałość po spopieleniu wagowo % n.w. 0,01
Barwa czerwona
http://www.ice_man_lbn.205.pl
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to w polsce raczej nie grozi, chociaż...
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
OO krzepnie nawet ciut wcześniej według moich danych.
Tyle że w zależności od pory roku paliwa są wzbogacane różnymi dodatkami.
W dzisiejszych czasach chyba problem krzepnięcia już nie występuje - no chyba że jakaś lewizna.
Tyle że w zależności od pory roku paliwa są wzbogacane różnymi dodatkami.
W dzisiejszych czasach chyba problem krzepnięcia już nie występuje - no chyba że jakaś lewizna.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne