P O M O C Y ! ! !

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Slash

P O M O C Y ! ! !

Post autor: Slash »

Problem pojawił się z miesiąc temu. Silnik miał nierówną pracę i szarpał, po otworzeniu maski usłyszałem wyładowania elektryczne. Po dokładniejszym przyjrzeniu okazało się że jest przebicie na Cewce z osłonki przewodu wysokiego napięcia na te dwa gwinty w cewce. Założyłem nowe przewody i tu się zaczeło...
1 Jest iskra
2 Wtryski podają paliwo
3 Jest kompresja
A nie chce odpalić. Koledzy ratujcie bo już 4 dzień walczę i nic. Podmieniałem Aparat zapłonowy, cewkę, Modół. Nic to nie daje. Efekt jest taki jakby nie miał iskry (tylko że ona jest!!!) Jeszcze trochę a zamęczę rozrusznik. :x :( Dodam że świece czyściłem po zalaniu z 10 razy...
viwaldi

Post autor: viwaldi »

123
Ostatnio zmieniony 07 cze ndz, 2009 12:25 am przez viwaldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Slash

Post autor: Slash »

Przewody zmieniałem sztuka za sztuke. NIe ma mowy o zamianie, a z aparatem zapłonowym to zaczołem kombinować dopiero drugiego dnia... Nie jestem laikiem, mam jakieś pojęcie na ten temat ale to mnie chyba przerasta. Apropo aparatu zapłonowego to dzisiaj próbowałem na rużnych nastawach i efekt jest ten sam, nawet nie zaskoczy :( :( :(
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

A jakie kable założyłeś? Może JANMOR (czy podobna nazwa)
Spróbuj na starych kablach o ile nie namieszałeś z ustawieniem zapłonu.
Slash

Post autor: Slash »

Przewody PowerTec Silikonowo Kewlarowe. A nawet jak by coś się namieszało z zapłonem, to powinien jakoś zaskoczyć nawet na chwile jak ustawiałem go na dwóch aparatch zapłonowych w różnych pozycjach. Zupełnie mi zabrakło pomyslów. A czy jest jakieś neutralne ustawienie zapłonu??? I ile kosztuje ustawienie w Warszawie?? Pozdro
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

A jaki masz silnik? W GTI aparat możesz co najwyżej obrócić o 180 stopni ( no i jest regulacja), ale tak czy inaczej dawał by oznaki życia. Takiego czegoś jeszcze nie miałem żeby była iskra a silnik milczał.
Slash

Post autor: Slash »

Silnik to 1.6 ten mocniejszy :D (Aparat jest na zapinki i na cylindrycznej cewce przy serwie). Przyznam że ten przypadek jest bardzo dziwny - przeczy prawom grawitacji... na starych przewodach też nic z tego. Jak by padał modół to by nie było iskry. Cewka - wymieniałem na dwie inne. Aparat też odpada - zresztą jak sprawdzaliśmy iskra jest na wszystkich świecach. Świece są pozalewane - czyli tak jakby coś z zapłonem? Ale ustawiałem w różnych pozycjach, i na przyspieszaczu też regulowaliśmy i nawet na sekunde nie zaskoczył :( . wcześniej raz strzelił mi w wydech aż przykucnołem :D .... i to był do tej pory jedyny zapłon :) Ratujcie bo bryczka stoi już cały tydzień...
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

To rzeczywiście dziwny przypadek. Miałem taki przypadek z moim Mi16 jak założyłem zwykły aparat na przerywacz - winną była płytka do której przerywacz jest mocowany ale to inna bajka. W Twoim przypadku sprawdziłbym jeszcze ustawienie rozrządu, ustawił jak rozrząd jesst ok 1 tłok w GMP i sprawdził na którym cylindrze wypada zapłon. Masz rozdzielacz zapłonu mocowany do głowicy jak w 1,9 gti - 1,6 nie widziałem ale wydaje mi się że mają identyczne rozwiązanie zapłonu. Na razie nie mam więcej pomysłów.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Odepnij wtyczke od przeplywki i sproboj odpalic.

A jak to nie pomoze, to sprawdz przekaznik 11 pinowy przy komputerze, sprawdz tez sam komputer - mogl dostac w dupe od tych skokow napiecia gdy przebicie szlo z cewki na kable zasilajace cewke.

A jak to i to nie pomoze to sie jeszcze odezwij.

Na pewno uruchomimy twoj samochod... badz dobrej mysli :-)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 27 gru śr, 2006 5:06 am przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Mialem przypadki, ze iskra byla, swiece nowe, przewody nowe, wszystko super ustawione a auto nie odpalalo, swiece takze zalewalo.

Jak sie okazalo aku byl dosc slaby, iskra nie byla wystarczajaco mocna, i przy takim sprezaniu jakie powstalo przy splanowaniu glowicy 1,3mm w 1.9 Jaz i wymianie tlokow na plaskie, ze iskre zdmuchiwalo. Wymiana aku pomogla, ale co ciekawe mialem takze podobne przypadku, i odczepienie wtyczki od przeplywki powodowalo ze samochod momentalnie odpalal, a tak to odpalic nie chcial, i wlasnie tez swiece zalewalo.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ